Travfolkets snacktråd, del III

Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Dåligt formulerat av mig, såklart får man inte starta dopade hästar. Jag tror också jag missförstod Humlans inlägg när jag nu läser det igen. Jag läste det så att om de varit dopade någon gång så ska hästen inte få starta för att tränaren har brutit mot reglerna. Alltså att hästen ska straffas (stängas av), det tycker inte jag är ett bra sätt. De ska ju vara negativa, men sedan ska inte hästen och hästägaren straffas.
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Dåligt formulerat av mig, såklart får man inte starta dopade hästar. Jag tror också jag missförstod Humlans inlägg när jag nu läser det igen. Jag läste det så att om de varit dopade någon gång så ska hästen inte få starta för att tränaren har brutit mot reglerna. Alltså att hästen ska straffas (stängas av), det tycker inte jag är ett bra sätt. De ska ju vara negativa, men sedan ska inte hästen och hästägaren straffas.

Va tokigt det blev nu, jag var nog otydlig ;)

Jag menar alltså att får kusken dispens från avstängning vid stora lopp, kan ju tränaren till en häst få dispens och tex starta inom karensen.
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Vem vinner derbyt då?

Tycker det finns många i år. Men jag är lite förtjust i Deuxieme Picsous och Aga Khan Boko. Samtidigt vore det roligt om Tamla vann. Ännu roligare om Cattis fick en seger med Haraldinho... Bergh brukar ha iordningställt...
Som sagt, svårt.

Vem tror ni (eller har hjärtat för)?
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Verkligen vidöppet!
Orecchietti, Raja och One Too Many "fattas" men ett riktigt bra startfält ändå.
Alltid kul när en märr lyckas tvåla till grabbarna eller när en mindre tränare vinner så hjärtat säger Tamla eller DP.
Hoppas och tror även mycket på Aga Khan Boko.:d
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

*KL*
Vilken j-la dag!! :mad::mad:
Vi bor i en liten by, på ett berg, med mkt skog (det som inte avverkats ännu :crazy:) och med en liten grusväg som går genom gårdarna. Och igår dundrar det in lastbilar med bajamajjor, tält, duschar, you name it...

Då ska det tydligen hållas orienteringstävling i vår lilla by, med 404 anmälda löpare. Start och mål, och tävlingsområde på grannens gård, i hans fårhagar, 150 meter ifrån oss......... Och ingen har sagt ett skit om det :mad:

Så i morse började kaoset, med uppskattningsvis 150-200 bilar som kommer rullande uppför berget, folk i det oändliga och så högtalatsystemet ekande över hela berget.....

Vet inte vad som var värst att se, grannens kossor eller mitt diande sto.
Hon slutade tävla pga stress i samband med tävlingsdagar, hon fungerade utmärkt på banan "vanliga" dagar, men ljudet av högtalare och speaker, mkt folk, transporter etc taggade upp henne för mkt, en riktigt strulig dam i det avseendet.

Nu står hon här darrandes md diarré, springer fram och tillbaka med öronen spetsade och tror att travet flyttat hem till hennes lugna borg. Bomull i öronen lugnade något, provade ställa in henne i boxen, men det blev bara värre :cry:

De andra hästarna tar det hur coolt som helst, fölet mår prima, men är lite orolig för diandet och hur stressen påverkar mjölken, vi har fått hålla henne för att hon ska bry sig om dottern.

Blir så trött på bristen på kommunikation ibland.... :grin:
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Synd att din häst inte tål lite ståhej. (Hoppas det inte går i arv). Själv tycker jag det är bra att folk har intressen, som orientering, och inte bara sitter på torget och super.
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Synd att din häst inte tål lite ståhej. (Hoppas det inte går i arv). Själv tycker jag det är bra att folk har intressen, som orientering, och inte bara sitter på torget och super.

Här finns knappast några torg att supa på ...:grin:
Men milvis med friluftsområden ett stenkast från vår by, samt idrottsanläggningar i hela länet med gott om utrymme, som hade passat bättre till evenemanget :cool:
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

*kl*

Fin travdag på Åby igår! Extra mycket gillade jag solrosorna i Åbys inskrivning... ;) Om de var för min skull, eller för Tornesol startade eller om det bara blev just solrosor vet jag inte...

Rapide Lebel, vilken häst! Tycker det är riktigt dåligt av Anders Lindqvist att inte säga till om förbygeln. Varför släppte ekipagekontrollanten ut honom på banan utan? Ganska skickligt av Raffin att reda ut det debaclet med knäckt ryggstycke, lite tur också.

Hoppas de kommer tillbaka redan till Olympiatravet nästa år. Tränaren verkade mycket sympatiskt och sådana som solstrålen Eric Raffin behövs det fler av :)
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Ja, hur gick det där till egentligen? Jag, som bara slötittade, reagerade direkt på att han inte hade förbygel/brösta.
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Vet inte om du syftar på förbygeln eller varför svanskappan gick av..

Vilken otroligt kort käk han går med!
Tror faktiskt att jag aldrig har sett en häst, inte ens Mustard, gå med så kort käk tidigare.

Uppenbarligen behöver han det stödet för att inte tappa auktionen men han visar tydlig irritation över den innan lopp -därför springer han och knixar med huvudet hela tiden.
Det blir ju självklart en påfrestning på ryggstygget när han går emot käken och plötsligt smällde svanskappan av.
(Jag tror att det var ett av spännena som gav vika)

I vilket fall, hans prestation igår vara helt, helt makalös!
*Får fortfarande gåshud när jag tänker på det*
Först allt strul med nerverna utanpå innan start, därefter tredjespår för att gå ner till dödens och över upploppet tuggar han upp -och spottar ut- alla på 1.09.9!! :bow:

I andra heatet taktar han ur, ställer sig direkt och går 07.6 sista 500....

När man ser hans utstrålning och blick i lopp inser man att denna häst kunde lika gärna ha tillhört Riddar Kato! ;)
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Givetvis syftar jag på att han innan loppet sprang runt på banan utan förbygel.
Det var ju det jag skrev, väl?
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Rapide Lebel, vilken häst! Tycker det är riktigt dåligt av Anders Lindqvist att inte säga till om förbygeln. Varför släppte ekipagekontrollanten ut honom på banan utan? Ganska skickligt av Raffin att reda ut det debaclet med knäckt ryggstycke, lite tur också.

Ja, hur gick det där till egentligen? Jag, som bara slötittade, reagerade direkt på att han inte hade förbygel/brösta.

Inte lika självklart för mig som för dig att du syftade på ekipagekontrollanten och förbygeln när du lite luddigt skriver "det där" då Solros i samma inlägg också nämner ryggstycket.

Dessutom var inte mitt inlägg som ett direktsvar till dig utan en allmän reflektion.
Även om det hade varit det så hade jag bara varit vänlig som tog mig tid att svara på "Hur det där gick till" OM du i ditt slötittande missade hur ryggstycket hade gått av..
 
Senast ändrad:
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Knapp och förlåt men jag måste bara visa. Är så stolt över henne, min envisa underbara tonåring.
Pantholops sets stakes mark in Keystone Classic at The Meadows
Saturday, September 24, 2011 - by Evan Pattak, for the Meadows

Washington, PA --- Shuffled to fourth at the head of the stretch, Pantholops took advantage of two breakers, poured through the Lightning Lane and scored in a stakes-record 1:54.3 on Friday (September 23) at The Meadows in a division of a Keystone Classic.

The $79,200 event for 3-year-old trotting fillies was conducted over three divisions, with Caitrin Hall and Decolletage taking the other splits.

Pantholops scored in a stakes record time of 1:54.3.
Pantholops left alertly for Aaron Merriman, yet found herself locked in when Cashmere N Caviar persevered with a first-over move. But when Cashmere N Caviar and Love U Overandover broke stride in mid-stretch, Pantholops roared past to edge Beatgoeson Hanover, the 1-5 favorite, by a neck. Lyrical Lady closed well for third.

“She didn’t switch gears right away,” Merriman said, “and I was kind of kicking myself for not pulling first over. But she responded well. She’s a different horse than she was earlier in the year. You can tell she’s a seasoned racehorse.”
 
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

*Knapplån*

Ja, nog känns det här som början på slutet för travet, vi var och frysmärkte vår -11 i måndags..... och normalt sett brukar de komma till vår by, men i år var vi ensamma med föl som skulle registreras. Så vi fick åka till travbanan, och där var skrämmande få också. ST:s personal hade aldrig varit i närheten av att märka så få hästar i Dalarna, vad de kunde minnas.......:(

Märker ni andra av något i era län?
 

Liknande trådar

  • Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 034
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
112 960
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp