Bukefalos 28 år!

Trick-träning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trick-träning *bildtråd*

Jo då, den funkar. Och ni är GRYMT fina tillsammans :love: Duktiga Pink!
 
Sv: Trick-träning *bildtråd*

fy va duktiga ni är!:love: men hur lärde du honom att ligga ner??:):D
 
Sv: Trick-träning *bildtråd*

Gud vilken rolig tråd:) Man blir riktigt inspirerad. Måste börja träna mer trickträning ser ju super kul. Min lill kille kan snart buga, så en liten bit på väg är vi haha.

VAd roligt med alla bilder och filmer också:)
 
Sv: Trick-träning *bildtråd*

Tack så mycket!! jadu det tog ett tag och en dag så gick det bara... men det har nog med spanska skritten att göra och att han utav det har blivit känslig på benen. så den dagen det gick så petade jag på båda carpus med spöt och då gick han ner i kompliment så jag berömde så gjorde jag det några gånger sen la han sig ner.. så det gick på en dag kan man säga:D men innan har jag tränat på ett annat sätt i ett halvår... men jag är glad att han iaf lägger sig ner även fast jag inte än har börjat ta bort att han rullar sig:D men det kommer nog:)
 
Sv: Trick-träning *bildtråd*

Här kommer lite bilder från filmen också:

trick6_0016.jpg

Han är lite knäpp min häst..haha

Ligga:
_0001_0022.jpg

_0001_0023.jpg

_0001_0024.jpg


Inkallning:
_0001_0020.jpg

_0001_0021.jpg


Stegra:
_0001_0010-1.jpg


Bus-stegringshoppar... typ.. haha
_0001_0018.jpg
 
Sv: Trick-träning *bildtråd*

Nähä, vet du vad!
Nu tar du och pallrar dig hit, illa kvickt! Det ser ju så fruktansvärt lätt ut när ni gör alla de där tricken som Figge inte ens gör i sina drömmar!


Jag testade det där tipset att böja hästens hals och lyfta ett framben, så de ska lägga sig ner. Han gjorde en enormt bra bugning istället, med bakbenen väl insatt under sig och snyggt och balanserat. Försökte välta honom, men det gick inte :p
 
Sv: Trick-träning *bildtråd*

Millan o jag i dag,övade lite vinka och buga!vi är på en god väg!:) kmr nog bilder snart!ev.film med!:D ska lära henne "ett ben" ochså..!
 
Sv: Trick-träning *bildtråd*

Tack! Haha, ja så snyggt alltså :rofl: Nä men jag tänkte försöka lära henne att stegra när jag hoppar, men i början får det bara vara ett kommando och hon behöver inte göra det i takt med mina hopp. Det är nästa steg :angel:
 
Sv: Trick-träning *bildtråd*

haha okej:) men det blir säkert jättebra! och skitskoj på kort;)
 
Sv: Trick-träning *bildtråd*

Jag ska nu börja lära min mera trix.
Så nu får ni inte se så mycket annat än puss och en film som det är inte så mycket i egentligen haha, men jag får väll hoppas att jag har mer att visa sen när jag har lärt honom lite mer.
Just nu kan han bara början till att buga (har dock inga bilder på det).
Pussas är han väldigt bra på :P
Och så kan han stanna och stå kvar tills jag säger kooom!
Här får ni lite bilder o även en film.
La in lite annat på filmen också så att låten skulle sluta lite bättre än mitt i. haha,^^



peka med fingret på munnen, puss


En till puss.


Min foderponny jag hade förut lärde jag det här tricket. man sa bara: BLI MÄNNISKA. Och Tadáa!

Och så en film: http://s228.photobucket.com/albums/ee174/moajae/?action=view&current=Mozarttrix.flv
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
941
Senast: Nepenthe
·
Träning R+ tränare i min omgivning har inga hästar som galopperar för fullt. Deras hästar står och moffar godis och hasar sedan några steg till...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
6 788
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
11 207
Senast: Bulldoozer
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 040
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp