Bukefalos 28 år!


DBgP0PUXoAECuET.jpg
 
Trump twittrar innan han , tja, bajsar kanske?? Jag tror att någon vill manipulera oljepriset men jag är lite konspiratorisk emellanåt. Om det skulle vara så så går Trump ständigt i fällan som andra sätter upp för honom.

De länderna måste passa sig, det som har hänt i Syrien kan väl sprida sig till andra arabländer.

Jag Vet ingenting om dessa länder.

Typ, ungefär, Två veckor sedan var reprESentanter för quatar i Washington. Trump bedyrade vänskap offentligt inför pressen med trevligt handslag.

https://svenska.yle.fi/artikel/2017...spred-desinformation-att-driva-pa-qatarkrisen
 
Qatar har de flesta US trupperna i mellan ostern och har en rent US miliarbas straxt utanfor huvudstaden Doha. Det ar sa manga trupper dar att man inte bara flyger fran basen (med Mellanosterns langsta start/landnings bana), utan ocksa fran Doha's flygplats. Fran Doha flyger USA B-52 (och vilka andra bombplan de kan tankas ha) till Syrien och Irak for att bomba ISIS.

Forst lovtalade Trump de andra mellan ostern landerna och forklarade hur han uppskattade att se att hans besok i Saudi Arabia gav resultat och att de andra landernas uteslutande av Qatar "kanske skulle visa sig vara slutet pa terrorism" ... men i dag har tydligen nagon informerat honom om att det blir svart for USA att fungera i mellanostern om Qatar ilsknar till och slanger ut oss ... :angel: SA ... I dag har Trump ringt och lovat Qatar att forsoka medla och om nodvandigt bjuda in alla till Vita Huset for att "tala dem till ratta". :banghead:
 
Det finns nu rapporter om att nyheterna om att Qatar har gett pengar till terrorism ar "fake news" pa riktigt och Ryssland ar utpekad som 'perpetrator'.
Under tiden At qatar helt isolerade och far inte in mat i lander. Om blockaden inte slapps at det enda alternativet att flyga in fornoderheter fran Iran. De enda I regionen some vill"deala" med dem. Samarbetet och relationen med Qatar ar en av de storsta orsakerna som gjorde att de andra Arab staterna blokerade dem. Tala om att"bits Sig sjalva I rumpan
 
Det verkar vara någon religiös priblematik, Sunni, shia muslimer. Då tänker jag, vilken tur att vi, lutheraner, sedan i våras är förlåtna av påven för luthers lära, pust. 500 år sedan reformationen och nu är vi äntligen förlåtna av påven.pust

Al jazeera har sin bas i quatar och de regimer vars agerande ofta kritiserats i al jazeera är i princip samma som nu stängt ned kontakterna med quatar.

Har Trump dött?
Inte en tweet se'n 2017.06.07 17:17 svensk tid.
:eek:
. Nu är han igång igen, jag följer inte honom men jag följer flotus,Pontus, men de kanske inte är så aktiva nu, så jag kan inte säga om han bytt taktik.

http://mobile.reuters.com/article/idUSKBN1902U9

Trump och USA stödjer nu artikel 5 i natos stadgar om "försvarspakt". Styrkan i att demokratierna samarbetar ser vi här att det är tillsammans med Rumäniens statsledare uttalandet gjordes.

Comney tar honom nog inte men utredningen kanske gör det fö "ingen rök utan eld".
 
Precis ... Mueller har nu Comey's memos och har dessutom just anstalt en av USA's skarpaste advokater till sin hjalp. Trump har ju forsakrat att han staller upp och svarar pa fragor om forsvars departementet vill det :p sa Mueller lar jobba hart pa att hitta sa mycket som mojligt att fraga innan han kallar in Trump.
 
Trump blir stämd för korruption.

Trump har fallerat att sära sina ekonomiska intressen från politiska intresssen. Politiker som besöker Trump, typ ett gäng kineser eller svenskar, de bor på Trump tower för att de tror att de vet att Trump gillar det. Det har påverkat hela hotellsituationen i Washington tydligen. Trump har intressen i 25 länder och har trots flertal uppmaningar inte tillräckligt frånskilt sig ekonomiskt från sina företag.
 
http://www.politico.com/story/2017/06/12/trump-special-counsel-robert-mueller-surrogates-239447

Mm. Det är svårt detta med att bli utredd. :meh:

Även många inom republikanerna antar jag ser vissa problem med Trump, med kommande val till kongressen 2018 etc. Att han har så uttalat stöd fortfarande, ett stöd som till och med ifrågasätter att han ska utredas?

Naja, uttalat stod. I sista gallup pollen var det 60% som INTE approved av Trump. Inte illa, han vinner i allafall i att vara opopular som president.:p
 
Trump blir stämd för korruption.

Trump har fallerat att sära sina ekonomiska intressen från politiska intresssen. Politiker som besöker Trump, typ ett gäng kineser eller svenskar, de bor på Trump tower för att de tror att de vet att Trump gillar det. Det har påverkat hela hotellsituationen i Washington tydligen. Trump har intressen i 25 länder och har trots flertal uppmaningar inte tillräckligt frånskilt sig ekonomiskt från sina företag.
Det är väl det mindre allvarliga..men det här med föregripande i rättssak, det att han försökt hindra eller försvåra utredningar kan verkligen bli sista spiken...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp