Bukefalos 28 år!

Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

Sofiplopp skrev:
En tioåring ska inte sitta ensam vid datorn och läsa på Senior alls tycker jag. Här finns massor av trådarsom (helt förutom sextrådarna) absolut inte är barnvänliga. Exempelvis alla trådar om trassliga relationer, skilsmässor, tjejer som skriver om hur de blivit misshandlade och så vidare. Hur ska en 10-åring kunna handskas med sådant?
Jag tycker den där mamman ska ta och fundera över sin dotters internetande, och i fortsättningen ta sig tiden att sitta med framför skärmen. Det är HENNES ansvar vad dottern läser på skärmen - inte mitt eller någon annans.
Senior är faktiskt till för VUXNA och vuxna måste kunna diskutera vuxna saker - sex likväl som annat - utan att behöva ta hänsyn till att en 10-åring inte mår bra av texterna i fråga.

:banana:

Det där sa allt :)
Vem ger tillstånd för tioåringar att sitta och häcka framför datorn? Vem har det slugiltiga ansvaret?

Passar inte sextrådar kan man strunta i dem, men med tanke på alla svar och alla som smygläser tror jag att de är här för att stanna. Trådar ingen är intresserad av självdör det vet varenda Bukefalist.
 
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

J_e_n_a skrev:
*lånar knapp*
Ber om ursäkt om någon tagit illa vid sig, det enda jag kan säga är förlåt. Trodde inte att någon skulle ta snusktråden på fullaste allvar utan mer med glimten i ögat. Om jag har kränkt eller förölämpat eller på något annat sätt fått någon att känna sig illa till mods kan jag bara be om ursäkt, och Eivor, anledningen till att jag uppfattade dig som kränkt var att du uttryckte dig med en väldigt aggressiv ton, och har jag fått detta om bakfoten ber jag om ursäkt.
Ja, det var så dax det. Hur länge har ni kört snusktråden? Hur många sidor är den på? Ni visste under hela snusktrådens existens vad jag tyckte om att mitt namn stod där. Det kan du ändå inte neka till. Som du själv säger, så utryckte jag mitt missnöje över detta faktum med vad du uppfattade som en väldigt aggresiv ton.
Hur tänkte du då? Och du skrev att jag kände mig kränkt INNAN jag hade sagt ett enda ord! Jag är faktiskt inte intresserad av dina ursäkter. Om det hade kommit väldigt mycket tidigare så kanske det hade känts bättre. Men jag skrev inte det här nu i den här tråden för att få några ursäkter, utan det bara blev så att det kom fram.
Så tänkte jag passa på att klargöra för alla andra att jag inte på något sätt är bekant med er i snusktråden, för det kan ju finnas folk som tror att jag är det, och det vill jag inte på något sätt att någon skall tro. Jag finner det dock märkligt, att för mig helt okända människor, tydligen retar sig på mig så mycket, så man finner det motiverat, att bete sig på detta sätt.
 
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

J_e_n_a skrev:
och Eivor, anledningen till att jag uppfattade dig som kränkt var att du uttryckte dig med en väldigt aggressiv ton, och har jag fått detta om bakfoten ber jag om ursäkt.
Nu när jag läser detta igen så ser jag ju att du ber mig inte alls om ursäkt. Utan det är detta att om du hade fått om bakfoten det att du tyckte att jag uttryckte mig med en aggresiv ton, då, då ber du om ursäkt.

Nej, du hade inte fått det om bakfoten att jag uttryckte mig med en aggresiv ton.

Följdaktligen så träder inte ursäkten i kraft.

Men som sagt, det var inte min aggresiva ton som gjorde att du ansåg mig kränkt, eftersom den kom efter det att du skrev att jag var kränkt. Så det måste ha varit något annat som gjorde att du tyckte att jag var kränkt. Och vad kan det ha varit då?
 
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

shampiz skrev:
utan mer som jag skulle vilja klassa som "grov-porr".

Grovporr?
Inte direkt, då skulle du läsa vad som skrivs på forum som är ämnade för endast det ämnet. Det som skrivs på Buke är mjukhångel i jämnförelse.
Och det är väl bra att det finns ett forum där man kan diskutera allt mellan himmel o jord, däribland sex utan att det är just grovporr, för att sno ordvalet.
 
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

ett forum är ju ett forum, och på ett forum ska mna kunna snacka om mellan allt mellan himmel och jord .. vad är ett forum till för annars?

Om man ej gillar det - läs det inte.
om det nu är att en 10åring sitter o läser; vart är föräldrarna?
En så pass ungt barn ska väl inte sitta själva? okej. föräldrarna behöver ju ej vaka dom som hökar men ändå. varför inte låta dom var på lite mer barnvänliga sidor? som tex; kanal5;a barnsida? :angel:
 
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

J_e_n_a skrev:
Ok, då vet jag.
(Är det där dina "bevingade" ord?)

Men jag vet också, faktiskt.

Beteendet talar sitt tydliga språk.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

Eivor skrev:
(Är det där dina "bevingade" ord?)

Men jag vet också, faktiskt.

Beteendet talar sitt tydliga språk.
Tycker inte jag har något mer att tillföra diskussionen, du har klargjort att du är helt ointresserad av att godta en ursäk från mig nu och i framtiden, jag accepterar det och anser att ev mothugg från min sida bara kommer att infektera detta mera, jag avstår därför då jag anser att detta har ringa betydelse.
 
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

J_e_n_a skrev:
Tycker inte jag har något mer att tillföra diskussionen, du har klargjort att du är helt ointresserad av att godta en ursäk från mig nu och i framtiden, jag accepterar det och anser att ev mothugg från min sida bara kommer att infektera detta mera, jag avstår därför då jag anser att detta har ringa betydelse.
Helt rätt. Mothugg från din sida kommer att infektera mera. Men om man inte kan svara på besvärande frågor, så är det kanske den enda taktik som står till buds. Uppenbarligen så har du ingen avsikt att lägga korten på bordet. Första förutsättningen för att jag skall kunna ursäkta någon, det är att dom lägger upp alla korten på bordet. Känner man att man inte kan eller vill göra det, då tycker inte jag att man skall be om ursäkt heller. För då är det ingen ursäkt. Så länge korten inte är på bordet, så länge kan det fortsätta. Vad det än är.

Du kanske inte förstår vad som menas med "korten på bordet"? Det betyder att man är ärlig. Men du kanske inte vet vad som menas med det heller? Jag skall försöka åskådliggöra detta med ett exempel. Jag hörde det på tven. Det handlade egentligen om hur en del människor styr andra människor genom att använda skam. Men skit samma, jag tar det. Iallafall så var det en karl där (på tven) som använde sig av en hund som exempel.

Han sa, "tänk dig att en golden retriver springer fram mot dig och är jätteglad att se dig, den hoppar upp med tassarna på dina axlar och slickar dig i hela ansiktet". (usch) Jag tycker det vore usch, men den här karln använde det som att det var någonting positivt. Men huvudsaken är att man ser att hunden är glad och vänlig och verkar gilla personen jättemycket. "Men sen när hunden går sin väg, då upptäcker du att den har pinkat på dina fötter." Det skulle man kunna säga är oärligt.

Att låtsas tycka om någon bara för att få tillfälle att pinka på deras fötter. Det tycker jag på nåt sätt är höjden av oärlighet.

Detta har säkert ringa betydelse för dig, men för mig som har fått se mitt namn i snusktråden, vecka efter vecka, kanske det har större betydelse. Men det som är gjort kan inte göras ogjort. Men jag tycker att jag har en hel del ärlighet att fordra.
 
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

Vad du tror eller inte tror om mig tycker jag saknar betydelse.
Jag har bett om ursäkt, en ursäkt som du inte ville ta emot, det accepterar jag. Punkt.
 
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

Tyvärr är det väl så på ett forum. Man kan aldrig veta vad olika personer är känsliga för eller hur känsliga de är. Inte heller vad de ser som humor eller kränkning.
Så sent som igår utmynade ett, enligt mig, helt oskyldigt skämt i en häftig PM växling som i princip slutade med att den andre användaren och jag fömodligen aldrig mer kommer att ha med varandra att göra i en diskussion igen.

Tråkigt, men sånt händer när man diskuterar känsliga saker med folk man ju faktiskt inte känner eller ser. Allt man ser är ett användarnamn.
 
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

Allt man ser är ett användarnamn.
Precis! Och man har ju ingen aning om vad som döljer sig bakom alla användranamn heller.
 
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

Vem är det NU som gör att en tråd spårar ur ? :smirk: Ge dig människa , hon har bett om ursäkt , det är upp till dig att godta den , vad mer begär du ? GJORT är GJORT och jag är rätt säker på att hon inte menade något illa , jag tycker du bara verkar gnälla , men vad får du ut av det ? Vad FÖRSÖKER du få ut ? Nej , ge dig . :smirk:
 
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

tro mig, ju mer man förbjuder desto mer kommer barnen söka sig efter det.
varför har han bara inte tagit ett snack om vad skillnaden mellan sex och porr är?
om h*n redan vet så måste inte h*n gå ut å "kolla runt lite" och kanske få en snedvriden bild på sex och samlevnad om det tittas på fel ställen.?


www.ungdomsmottagningen.se :bow: (låt barnet få "tillfredställa" sin nyfikenhet där, få reda på hur kroppen fungerar osv.) :bow:
 
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

*knapplån*

Jag har i sak inget emot sextrådarna och har läst där och skrivit något inlägg också. Men att man orkar hålla på sida upp och sida ner med sånt löjligt trams är för mig obegripligt! Vad många det finns som är ensamma eller längtar till något mer spännande än sitt eget förhållande/liv, man upphör aldrig att förvånas...
 
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

((Delvis knapplån(=svarsknappägaren behöver inte direkt ta åt sig av hela innehållet i mitt svar))


Ja, man funderar verkligen ibland över vad som är drivkraften till en del beteenden. Hur motiverar man sig till löjligt trams sida upp och sida ned. Det fattar inte jag heller. Jag brukar alltid fråga mig, varför gör dom så här. Vad är den verkliga orsaken. Det brukar jag fråga mig själv också. Varför gör jag så här, säger jag till mig. Och jag ger mig inte förren jag har svarat!

Men det är säkert som du säger ibland, det är många som längtar till något mer spännande än sitt eget liv. Kanske kan man skapa ett annat liv också på "Buke". Man väljer bara vem man vill vara och sen så är man den personen. Och vad det gäller sextrådarna, så tycker jag att man skall tänka på det, att om någon vill diskutera tex olika samlagsställningar, så kan det vara en "ful gubbe" också. En "ful gubbe" kan ju lätt utge sig för att vara en ung tjej tex. Jag tycker det finns anledning till att vara kritisk. Inte bara slicka i sig av allt som serveras.

Eller om någon skriver, jag har sådan klåda i slidan, kan vi inte prata om det? Brukar inte du också ha klåda i din slida? Hmm….Varför inte helt enkelt gå till en doktor?
 
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

Jag tror att det är rätt vanligt att skapa ett eget liv på ett sådant här forum, själv vill jag vara lite halvanonym sådär :smirk:. (Jag har inte hållt på med sånt här så länge och har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker om det.Jag ljuger inte och fantiserar, men vill inte hängas ut med namn) Men som mamma hoppas man ju att inte det finns barn som sitter hungriga eller sysslolösa på sommarlovet för att mamma surfar snusk på buke :confused: Jag menar rent krasst är det ju lite torftigt och jag har svårt att tänka mig att någon egentligen tänder på sådana här uttalanden :confused: Tex

Här står jag och hänger tvätt i latexkläder :devil: ska jag komma till dig och hänga upp lite oxå :angel: :devil: :D
 
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

Nää, det hände ingenting. Jag tände inte. Det verkar rätt så desperat, om du frågar mig. (Dom kanske skulle behöva prata med "någon"? Kanske någon form av "behandling" skulle kunna vara aktuell? Ja, det är ju ingenting att skämmas för?!)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

Vaaa??? Hände det ingenting? Konstigt :smirk: ....
 
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

summer san skrev:
*knapplån*

Men att man orkar hålla på sida upp och sida ner med sånt löjligt trams är för mig obegripligt!

Om du nu tycker det är löjligt trams så behöver du inte läsa ju ? :confused: Och för dig kanske det är obegripligt , men för mig är det obegripligt hur man kan tycka det är löjligt trams ! Man får räkna med att åsikter går isär på forum , och tycker man någon tråd är jobbig/löjlig/fånig , så kan man helt enkelt ge fanken i att läsa den , och mer rikta in sig på trådar som passar en själv ! :smirk: :)

/Cali som tycker sextrådar är de intressantaste trådarna på buke :angel: :crazy: :o :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 194
Senast: Pratsch
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 772
Senast: jemeni
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 406
Senast: Hedinn
·
Samhälle Jag försöker hitta statistik om våldsbrott men det går dåligt. Väljer kanske fel sökord när jag googlar. Bakgrund: Jag pratar med en...
Svar
5
· Visningar
939
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp