Bukefalos 28 år!

Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

Men varför tycker du inte att det bör diskuteras på ett internetforum för vuxna?! *undrar*
 
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

jag tycker att det angår bara mig och min partner inte en hel massa till. Vad vi gör är ingen annans buisness.
Jag skulle aldrig i livet komma på tanken att börja hänga ut misslyckade sex stunder med min partner så att alla andra kan läsa om det, håna och skratta åt det.
Att andra sen tycker det är ok att få lite sånt att göra sig lustig åt, ja, det är då deras ensak.
 
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

Det förekommer även sex på ungdom och den sidan är ju för ungdom så de behöver inte vara inne på ÄU eller S

Men att förbjuda sex på ungdom?? ett fall för Gunnar isf :bow:

Även jag förundras över dagens ungdomar och deras sexliv :angel:
 
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

är väl lika svårt att förbjuda på ÄU och S också.
 
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

jamen ÄU & S har åldern inne men inte U för sex,, U är från 0-15 år :angel:
 
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

jojo.. men det går inte att sätta ett förbud på U och inte tro att de som har inte åldern inne skriver på ÄU istället.. tex.
 
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

Det är väl bättre att de diskuterar sex på ett forum där även vuxna rör sig, så att det finns någonslags kontroll och referensram? Vet att åtminstone en läkarsenior yttrat sig i ÄU:s analsextråd etc.
 
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

Nej givetvis ska det inte förbjudas, trodde det framgick av min ???
Gav bara tips att det var isf Gunnar som avgjorde det :D
 
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

Återigen, därför att det är sunkigt, som fenomen, att diskutera sitt sexliv med en hel hop främlingar. Jag tycker det är underligt, helt enkelt. För mig är det att likställa med att basunera ut samma sak på ett torg mitt i stan, det skulle jag inte heller göra, för det är lika knäppt.

Det är en milsvid skillnad mellan att inte gilla sex, och att inte gilla att diskutera sitt och andras sexliv offentligt. Det hoppas jag att du förstår.

Vi är alla vuxna, nåja en del av oss iaf. och jag har valt att tycka som jag gör och läser då inte heller de aktuella trådarna. Jag tycker inte att ämnet skulle "förbjudas" på forumet på något sätt, jag tycker bara det är en underlig sak att diskutera med folk man inte känner, och därför gör jag inte heller det.
 
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

Jag vänder mig inte så mycket mot just sextrådarna som att en del av dem urartat till rena chattrådar. Det är väl det vi har chatten till? Och vill man ragga så finns det kontaktsidor på nätet.

Och så kan jag inte låta bli att tycka att det är lite osmakligt när män över trettio sitter och chattar i sextrådar på ÄU.
Jag kanske är pryd då men det får jag väl vara isåfall.
 
Senast ändrad:
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

Eeew! Sextrådar med äldre män på ÄU har jag missat, men där går min gräns faktiskt. Jag tycker det låter obehagligt, det var väl på L*narst*rm som de hade likande problem? Och där slutade det i våldtäkt.
 
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

Eivor skrev:
Själv så har jag tom blivit ärad med en egen "snusktråd". Hur kul är det? Men det är väl till en del pga att jag är kritisk till porr och sånt. Och det verkar vara helt godkänt att använda sig av mitt nick på det sättet.

Fast det är väl ändå inte riktigt sant? Anledningen till att den tråden startades var, av respekt till din tråd, som höll på att spåra ut för att man kom in på sex i den, det var inte för att kritisera dig, utan av respekt...
 
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

Jo, det är RIKTIGT sant! Respekt? Den sortens respekt klarar jag mig utan. Så dom råkade komma in på sex i "min" tråd? Och det "råkade" bli 20-30 sidor av snusket? Och detta skedde av respekt? Nåja, må så vara, men jag sa mitt hjärtas mening, då jag klart uttryckte att jag inte vara del av deras snusk, men detta mitt hjärtas mening, raderades helt enkelt. Och då tycker jag, att hade man haft skam i kroppen, så hade snusket raderats samtidigt, inklusive snusktråden. Och nu menar du att detta skedde icke pga respekt för mig? Eller, snusktråden startdes av respekt till min tråd?

Jag vill inte figurera i deras snusktråd, är det svårt att fatta?
 
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

LenaH skrev:
Jag vänder mig inte så mycket mot just sextrådarna som att en del av dem urartat till rena chattrådar. Det är väl det vi har chatten till? Och vill man ragga så finns det kontaktsidor på nätet.

Och så kan jag inte låta bli att tycka att det är lite osmakligt när män över trettio sitter och chattar i sextrådar på ÄU.
Exakt så tycker jag också.

Dessutom så tycker jag att det har funnits en del grova sextrådar som inte har verkat riktigt naturliga, så att säga.
 
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

Det gör du väl inte heller? De skrev i rubriken, för att hänvisa alla som chattade i din tråd till denna istället, så uppfattade jag det hela. Inte att man gick inför att på något sätt vara dum mot dig.

Många trådar spårar ju ut rent generellt, inte bara dina. På gott och ont.
 
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

Tycker att det börjar bli väldigt mycket sex-snack här på Bukes på sista tiden, eller har det alltid varit det och jag inte reagerat så mycket på det förrän nu? Och då menar jag inte vanligt, enkelt sex snack, utan mer som jag skulle vilja klassa som "grov-porr".

Det finns en tråd kallad snusktråden, om det är den du menar? Eller är det någon annan du menar som man missat?

För mig är sex nåt som är intimt mellan två personer. Visst kanske man diskutterar sitt sexliv med bästa vänninnan ibland. Men skulle aldrig börja diskuttera det i ett forum med 1000-tals andra personer som man inte känner. Även om man inte utger någons namn, så tycker jag ändå det är ganska taskigt att utlämna en person på ett sånt sätt, förmodligen så finns det säkert någon som vet vem den här personen är, trots att hans / hennes namn inte är utlämnat.

Hmm, det är klart, fast det är ju samma sak som om man berättar vitt och brett för sina kompisar. Ingen direkt skillnad

En kompis till mig har en dotter på 10 år, som ofta är ute på Bukefalos och läser trådar här, hon börjar nästan överväga att inte låta henne gå ut här nu för alla dessa trådar. Visst kan barn hitta sådana sidor ändå, men på en sida som till största delen ska handla om hästar så är det inte så kul att veta att barnen kan hitta samma saker här som hon kan på sidor som hon spärrat sin dator ifrån (bortsett från bilder då försås).

Det är ett problem inte bara på buke utan överallt, har själv en 11 åring, och han sitter inte på nätet själv, just p ga detta, kanske jag som är för hård, men detta måste jag ta på mig som förälder att kontrollera.

Är det kanske bara jag som är lite "pryd" utav mig? Eller finns det fler som håller med?

jag är inte värst pryd och kan tycka det är kul att skoja runt om sådana saker, det är ju mest trams, men kan förstå att det finns de som ogillar det. Precis som någon annan skrev så är här andra trådar som jag tycker är ännu mer olämpliga, hade min gosse läst om vissa skillsmässor osv, så tror jag det hade gjort större skada faktiskt...

Som vuxen tror jag att enda sättet att slippa detta är att låta bli att läsa trådarna.

Men jag har däremot föreslagit tidigare att man borde kunna kategorisera trådarna, typ sex, skämt, politik osv. Hade man lagt till denna kategorisering, så hade man kunnat lägga in i sin användarprofil att jag vill inte se följande kategorier.. Tex... Så om barnet surfar, så kan man ställa in i profilen att dölja vissa saker...
 
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

Tja, ibland är det onödigt mycket tramsiga sextrådar, men jag kan inte riktigt se problemet bortsett från att de är just fjantiga. Att kalla det grov-porr som du gör tycker jag låter överdrivet och är inget jag kan hålla med om utan något exempel på sådan tråd.

Att sex är intimt och privat för vissa behöver inte betyda att det måste vara det för alla, och att alla ämnen här inte passar tioåringar (enligt någon slags måttstock för vad som passar tioåringar) betyder inte heller att ämnena ska förbjudas.

Att inte vilja läsa sextrådarna är inte att vara pryd, men ha problem med deras blotta existens kanske innebär att man är det, om man finner de sexrelaterade trådrubrikerna så pass stötande att man önskar att de inte fanns.

Däremot håller jag med om att utlämnandet av andra kan vara dumt.
 
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

ankans skrev:
Det gör du väl inte heller? De skrev i rubriken, för att hänvisa alla som chattade i din tråd till denna istället, så uppfattade jag det hela. Inte att man gick inför att på något sätt vara dum mot dig.

Många trådar spårar ju ut rent generellt, inte bara dina. På gott och ont.
Det skrivs i snusktråden att "Eivor känner sig kränkt", trots att jag i det läget då det skrevs inte hade sagt ett enda ord vare sig till eller om dom som skrev skiten i min tråd.

Varför uppfattar hon mig som kränkt om det hela är så oskyldigt?

Och jag vill inte att mitt namn skall stå där i deras snusktråd.
 
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

Eivor skrev:
Det skrivs i snusktråden att "Eivor känner sig kränkt", trots att jag i det läget då det skrevs inte hade sagt ett enda ord vare sig till eller om dom som skrev skiten i min tråd.

Varför uppfattar hon mig som kränkt om det hela är så oskyldigt?

Och jag vill inte att mitt namn skall stå där i deras snusktråd.

vilket bör respekteras, be moderatorn ta bort ditt namn ur tråden.

Jag var inte den som startade den nya tråden och vet inte hur de resonerade, jag kan ju bara tala utifrån hur jag uppfattade det, och det var inte negativt gentemot dig.
 
Sv: Tycker fler som jag? Ang alla sextrådar.

*lånar knapp*
Ber om ursäkt om någon tagit illa vid sig, det enda jag kan säga är förlåt. Trodde inte att någon skulle ta snusktråden på fullaste allvar utan mer med glimten i ögat. Om jag har kränkt eller förölämpat eller på något annat sätt fått någon att känna sig illa till mods kan jag bara be om ursäkt, och Eivor, anledningen till att jag uppfattade dig som kränkt var att du uttryckte dig med en väldigt aggressiv ton, och har jag fått detta om bakfoten ber jag om ursäkt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 194
Senast: Pratsch
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 774
Senast: jemeni
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 411
Senast: Hedinn
·
Samhälle Jag försöker hitta statistik om våldsbrott men det går dåligt. Väljer kanske fel sökord när jag googlar. Bakgrund: Jag pratar med en...
Svar
5
· Visningar
939
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp