Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

kl

Jag gjorde mitt livs snabbaste runda på Ge-kås igår! Vi hade vägarna förbi och jag sprang in och gjorde en sjukt effektiv runda på hästavdelningen. Tror vi var ute igen efter 15-20 minuter :D

Det blev en MH-väst som jag sneglade på förra gången men lät bli eftersom jag redan hade fått med mig för mycket. Nu kunde jag inte motstå längre! Så snygg och skön :love: Även Jacson-pikén var riktigt mjuk och skön.
DSCN1343.jpg
DSCN1344.jpg

Slutligen ett dressyrspö i svart/guld som nästan var löjligt billigt.

Hade velat få med mig ett brunt schabrak med, men det fanns tyvärr bara två, och inget i den nyansen jag hade tänkt mig.
 
Sv: Ullaredstråd!

kl

Jag var ju där igår och tyckte som vanligt att hästavdelningen blir mindre och mindre rolig. Täckena var inte särskilt billiga, eller jo några stalltäcken var det bra pris på men det använder inte jag:D

Kom iaf hem med:

Fjädergrindar 40 kr st (alltså dyrare än börjes)
Anti-glid pad 50 kr (jämfört med börjes 160...)
Täckeshängare 40 kr
dressyrgjord neopren 70 kr
hänga-över-dörr krokar 25 kr
Jacson mössa som någon annan har visat bild på, 40 kr
Jacson ride on (converseskon) 50 (!!) kr


De röda ridbyxorna fanns tyvärr inte kvar, men reansridbyxorna var to die for, men jättetyvärr blev de alldeles rynkiga och konstiga runt skrevet på mig :(

Travgamacher finns för 99 kr, både vanliga och med flärp. De senare var dock slut i full igår men fanns i ponny och cob.

Värsta superfyndet till stallet gjorde jag dock i lantmännen outleten, ett par Dunlop ofodrade gummistövlar för 79 kr, od pris 800!
 
Sv: Ullaredstråd!

Blir en snabbtur dit nästa helg! Hur har utbudet varit sista tiden? när jag var där sist var utbudet riktigt dåligt, vill inte vara med om det igen :bump:
 
Sv: Ullaredstråd!

Var där idag. :) Blev bl.a:
Jacson ridskor (converseskor-stil) - 50 spänn!
Regntäcke som satt riktigt bra på hästen - 250 kr
2 funktions t-shirts - 30 kr/st
Och sen lite annat smått och gott. :) Idag hade de riktigt bra utbud tycker jag.
 
Sv: Ullaredstråd!

Åh sånna jacson skor har jag alltig jagat där men de finns aldrig i min storlek. Vad hade de för storlek idag då?
De skorna är ju ett måste på sommaren!
 
Sv: Ullaredstråd!

Det var rea på dem, fanns i strl 42-46, men det verkade inte finnas så många kvar. Iallafall inte ute i affären. Köpte ett par bruna 42:or. :)
 
Sv: Ullaredstråd!

*kl*

Shoppade detta i måndags. Lyckades hålla mig väldigt lugn på hästavdelningen, jag är imponerad av mig själv :D.

32262199.jpg


Jacka 189:-, mörkare än vad bilden visar.
32262202.jpg


Rakt bett 99:-.
32262205.jpg


Boots 69.90:- tror jag dom kostade.
32262203.jpg
 
Sv: Ullaredstråd!

*kl*

Fyndade en skitsnygg BoT-jacka för 229;- !! ord. pris 450-500;- :bump:

Hittade den av en ren slump för den hängde inte bland de andra BoT-produkterna och var inte alls utskyltad. Det roliga var att när jag gick till spegel för att prova och folk såg märket så stod det helt plötsligt typ 5 pers runt där den hängde :p

Fanns f.ö även i beige med rosa text :)

tyuyi.jpg


hgfgh.jpg
 
Sv: Ullaredstråd!

Och länge har den funnits brun med beige text. Jag köpte den i höstas för jag ville ha en billig jacka i andra stallet, ett plus att det var sådana kvalite :D
 
Sv: Ullaredstråd!

Någon som sett detta i utbudet: (Är där ca 3 gånger om året men har inte sett det nån gång, men å andra sidan inte tittat efter det heller)
Novabett
Chambon
Lusern (vet att de börjat med foder, men har de lusern?)
Tyglar med snabbknäppen
Och till sist, någon bra gelpad till sadeln? :)
 
Sv: Ullaredstråd!

Äntligen en resa inbokad, blir till att fira valborg där nere:D Har en hel del hästsaker som skulle behöva inhandlas vet ni som är där ofta eller ni som nydligen varit där om dessa saker brukar finnas:
Sadelhängare
Dressyrschabrak
Stigbyglar
Sadelöverdrag
Bakstrykkappor
Pullarträns
Hellånga chaps?
Vore skönt att lyckas få med sig det mesta hem samtidigt till schyssta priser:)
 
Sv: Ullaredstråd!

Sadelhängare, dressyrschabrak, bakstrykkappor, stigbyglar och pullarträns har alltid funnits när jag varit där, däremot långa chaps vet jag inte om jag sett, sadelöverdrag finns inne ibland :)
 
Sv: Ullaredstråd!

Jag ska dit den 28/4 :D

Vet någon vilka färger det brukar finnas på schabrak & benlindor ? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Hur säkra är Freejumps? Dottern rider med en annan typ av säkerhetsstigbygel idag där utsidan viker sig vid tryck, känns väldigt...
Svar
3
· Visningar
268
Senast: Bison
·
Kläder & Bli fin Behöver lite hjälp från er stickande bukefalister. Jag har en kompis som fyller år i sommar och hon har på sistone börjat intressera...
Svar
5
· Visningar
207
Senast: vilde
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
290
Senast: Sharpless
·
  • Artikel
Hästnyheter När Stina Bengtssons två hästtokiga döttrar önskade sig en egen häst kom barnens mormor Gerd Werner till undsättning. Efter fyra kvällar...
Svar
2
· Visningar
447
Senast: Teilani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp