Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

Här kommer en bild på mitt täcke, det finns även i grått och då får man även med en huva.
dscf6949_136780052.jpg
 
Sv: Ullaredstråd!

Jag skulle tippa på att de är ganska normala men eftersom jag inte vet exakt hur hög min häst är vet jag inte riktigt.. Jag har storlek 125 på mitt, vad brukar du ha? Jag kan ju mäta om du vill?
 
Sv: Ullaredstråd!

kl

Jag besökte Gekås Ullared för första gången någonsin i januari, och wow, jag älskar stället! :laugh:

Detta fick jag med mig hem:

97722_1295377073.jpg


23242_1295377078.jpg



... och så himla nöjd jag är! Allt detta för ca 900 kronor! :love:


pm:a gärna priset på de ledade stigbyglarna:rofl:
 
Sv: Ullaredstråd!

Har nyligen köpt en sån här reflexjacka på Gekås och jag älskar den! :) Verkligen bra kvalité (efter lite misshandel från en nyfiken shettis så är den fortfarande hel!! ;) ) dock blir den lätt smutsig, men vilken ljus stalljacka blir inte det? :P kommer inte ihåg priset :O
Dessutom köpte jag massa andra saker men det var mest "obetydliga" grejor som ridstrumpor och handskar :)
 
Sv: Ullaredstråd!

*KL*

Någon som sett om de har "travhuvor" för ljuddämpning på Gekås?
Alltså inte sådana mer dekorativa man har på hopphästar utan rena ljuddämpande mer isolerade som travet har (ofta som ryckhuva).
 
Sv: Ullaredstråd!

Nej de har inga travgrejer utom gamacher om man kan kalla det det ens. Kostar 99 kr så är ju mycket billiga än de riktiga skydden, men de känns inge vidare tycker jag.
Inga travhuvor alltså.
 
Sv: Ullaredstråd!

Jag kan mäta längs ryggen och halsdelen. Något mer du vill veta? :)
 
Sv: Ullaredstråd!

KL

Hur är utbudet på regntäcken? Jag söker ett ofodrat regntäcke i strl 135 (till stor islänning) utan hals alt. halvhals. Gärna i en manligare färg :p
Vad finns ni som har koll?
 
Sv: Ullaredstråd!

kl

Var på GeKås igår. Det har nog aldrig varit så lite folk när vi varit där någonsin:love:, och då åker vi ändå några gånger per år. Fick tom parkeringsplats därnere, vilket ALDRIG har hänt innan:banana: Såå skönt att slippa trängas.
Bilder kommer senare på inköpen. Blev lite fler tröjor än jag hade tänkt, men jag gav mig iaf inköpsstopp på jackor och ridbyxor:angel: fanns ju så många fina! Jeansridbyxorna (som det skrivits om i tråden) ska vi inte tala om:d riktigt snygga!

Hursomhellst, de hade Jacsons Multistövel till bra pris, har tänkt skaffa ett par sådana länge nu, men hoppade dem iom att jag hittade lite tröjor istället, men nu ångrar jag mig:/. Så är det kanske någon som ska åka inom en snar framtid och har lust att, om de finns kvar, köpa ett par åt mig?:) Jag betalar självklart i förskott+fraktkostnaden (tex med posten).
 
Senast ändrad:
Sv: Ullaredstråd!

Här kommer bilderna!:)
32206636.jpg

Smågrejer. hjälmmössa, svansreflex, sommarhandskar & strumpor m.m.

32206634.jpg

2 pikéer

32206635.jpg

I funktionsmaterial. T.V är det MH, med några småreflexer, tog bilden med blixt så det är inte streck där det ser ut som det utan text.

32206633.jpg

Och några varmare.

Inte från hästavdelningen, men är tänkt till stallet. Äntligen en reflexväst som sitter bra och till rimligt pris!:d.
32206637.jpg


Kom på nu att det även blev ett par raggsockar från hästavdelningen, har ingen bild på dem men de ser ut som vanliga raggsockar ungefär;).

Tycker det var bra utbud på avdelningen denhär gången, mycket och varierat. och så mycket skor de hade nu!
 
Senast ändrad:
Sv: Ullaredstråd!

Här kommer bilderna!:)
32206636.jpg

Tycker det var bra utbud på avdelningen denhär gången, mycket och varierat. och så mycket skor de hade nu!

tror jag har samma handskar, de är underbara! :love: lätt mitt bästa köp, ska köpa 2 par till när jag åker dit igen om några veckor..

skönt att höra att de hade många skor förresten, för det är jag ute efter..!
 
Sv: Ullaredstråd!

Min killkompis var där nere igår så fick på telefon guida honom till vilket täcke han skulle köpa, haha :P
Blir spännande att prova och se om det passar :)

Han hittade iaf ett svart ofodrat regntäcke till det trevliga priset på 349kr :)
B-vitaminpellets från Krafft skulle han köpa med men det var slut, fasen =/
 
Sv: Ullaredstråd!

Ja de är jättesköna:D Tyvärr blev de lite små för mig, men det får gå ändå, de kanske töjer sig lite:).

I skor fanns det Vinterridstövlar från MH, Knytskor/kängor (tror de var MH) och Jodphurs med och utan stålhätta från Roping, och Multistövel från Jacson.
 
Sv: Ullaredstråd!

jag har jättesvårt att hitta handskar, har lååånga fingrar så alla som är lagom i fingrarna är för stora i handen (och tummen!).. men de här är perfekta!

oh toppen, jag tänkte mig jodhpurs utan stålhätta :D
 
Sv: Ullaredstråd!

Någon som ska åka ner snart och har lust att köpa en pryl åt mig?
Jag letar mig vansinnig efter denna pryl (pannkaksjärn...) och hittar den inte någonstans - förutom i gekås blogg där dom visar bild på ett berg sådana...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Hur säkra är Freejumps? Dottern rider med en annan typ av säkerhetsstigbygel idag där utsidan viker sig vid tryck, känns väldigt...
Svar
4
· Visningar
480
Senast: Freazer
·
Kläder & Bli fin Behöver lite hjälp från er stickande bukefalister. Jag har en kompis som fyller år i sommar och hon har på sistone börjat intressera...
Svar
5
· Visningar
248
Senast: vilde
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
312
Senast: Sharpless
·
  • Artikel
Hästnyheter När Stina Bengtssons två hästtokiga döttrar önskade sig en egen häst kom barnens mormor Gerd Werner till undsättning. Efter fyra kvällar...
Svar
2
· Visningar
458
Senast: Teilani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp