Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får jag se ett enda "valp sökes!!"-inlägg till så kräks jag. På riktigt.
Do your research, träffa så många hundar och uppfödare som möjligt, välj kennel utefter hur väl det stämmer överens med ens egna värderingar och det man söker, därefter valp (eller helst - låt uppfödaren göra det åt dig).

Hur svårt ska det vara?
Varför ska det alltid vara så himla bråttom?
Som om folk vaknar upp och bara "valp!! NU, har bara tid NU!"

:D

"Jag vill ha en valp typ nu, nån som har en över? Helst med BLÅÅÅÅÅÅÅÅ ögon".
 
Vi tog skotern upp på ett berg och grillade korv. Insåg att det nog var sista chansen att ta sig dit med skoter i år så vi passade på trots att det stormar.
Hundarna har stensovit sen vi kom in. I princip bara bytt liggplats. Praktiskt att de motionerar sig själva :rofl:
 
Åh, våra hyresgäster har skaffat en omplaceringshund, eller ja, den 15-åriga dottern. En husky som är sex månader gammal. Hon ska ha den till typ agility. Första hunden.
Jag orkar inte :banghead: Det är dom som bor i huset som vi ska flytta in i, så vi var borta och kollade innan. De hämtade hunden igår. Mamman ba "ja, jag vet inte riktigt hur vi ska göra i morgon, men min pappa har ju en hundgård så den får väl vara där på dagtid"
Ja herregud... Jag sa att de kan höra av sig om de behöver hjälp i alla fall..
 
Nu har jag mailat på en ny valp ur en kombo hos Lilla S uppfödare. Hoppas det finns en tik kvar! Nu är dock uppfödaren i Brasilien och "hundar sig" så det kan nog bli en seg väntan på svar :nailbiting:

Annars har det varit en lugn dag här. Hela dagen har gått åt att vårstäda i trädgården och hundarna har fått ränna runt och roat sig själva. Tydligen räckte det för dem i dag för de har fullständigt däckat av!
 
Åh, våra hyresgäster har skaffat en omplaceringshund, eller ja, den 15-åriga dottern. En husky som är sex månader gammal. Hon ska ha den till typ agility. Första hunden.
Jag orkar inte :banghead: Det är dom som bor i huset som vi ska flytta in i, så vi var borta och kollade innan. De hämtade hunden igår. Mamman ba "ja, jag vet inte riktigt hur vi ska göra i morgon, men min pappa har ju en hundgård så den får väl vara där på dagtid"
Ja herregud... Jag sa att de kan höra av sig om de behöver hjälp i alla fall..

De tänkte väl inte stoppa in en hund på 6 månader ensam i en hundgård? :o
 
Pust! Vilken dag.
Jag är imponerad av min hund. Han har klarat dagen galant.
Alla andra bedlisägare var helt underbara och hundarna är ju bara för fina alltså. :love: Så himla roligt hur vovvarna kom dit i alla möjliga frisyrer och man knappt kunde se att det fanns en bedlis under vissa monsterpälsar, men när vi var klara så stod där en samling vackra utställningsbedlisar och en bunt megafantastiska sportbedlisar.
Fick träffa en kullbror till Sherlock också, sååå roligt! :D

Var dumt nog för upptagen med att prata och lära mig för att komma ihåg att ta några bilder på hela spektaklet. :banghead: :laugh:
 
Imorgon ska vi träffa en potentiell köpare till Nicki!

Han har redan en patrullhund som är till åren och behöver en yngre att utbilda innan den andra pensioneras.
Egentligen söker han en hane men han känner en av Nickis systrar och gillar den så mycket att han ändå vill se om han klickar med Nicki. Dessutom har han ca 3 timmars enkel resväg så det känns som ett seriöst intresse.
 
Med tanke på kunskapen och omdömet de visat genom att ta hunden (eller då låta det omyndiga barnet få en hund och dessutom en sådan hund) så skulle det inte förvåna mig :meh:
Undrar om det ens är lagligt att lämna en valp ensam så länge :(
 
Men så stönigt. Antingen krånglar vår mail, uppfödarens mail eller så är det Working dog som vi mailar emellan som krånglar för jag fick ett svar från uppfödaren...som löd "Hello Uxxx".

Thats it.
Gaaah...blir det nån valp eller?:arghh:
 
Från facebookgruppen "Vallhundsgruppen - för arbetande hundar i lantbruket"

" Hon är en (inte så ultimat) mix mellan border collie, rottweiler och rhodesian ridgeback. Hennes pappa är renrasig BC och hon har ärvt otroligt mycket BC mentalitet. Jag har inte så stor koll på hennes liv förrän då hon kom till mig, har försökt luska lite men inte kommit så långt. Hon är otroligt reserverad och osäker när det gäller andra hundar och framförallt människor. Hon gör utfall å biter tveklöst om hon får chansen,[...] Men jag behöver lite tips på vettiga aktiviteter för henne där hon får använda huvudet! Har funderat på att testa spåra och söka med henne, vill inte få fram mer av hennes inneboende vallinstinkter av flera orsaker och ni kan säkert räkna ut det själv."

Helt rätt forum! :banghead::banghead::banghead:
 
Men så stönigt. Antingen krånglar vår mail, uppfödarens mail eller så är det Working dog som vi mailar emellan som krånglar för jag fick ett svar från uppfödaren...som löd "Hello Uxxx".

Thats it.
Gaaah...blir det nån valp eller?:arghh:

Går det att ringa?
 
Från facebookgruppen "Vallhundsgruppen - för arbetande hundar i lantbruket"

" Hon är en (inte så ultimat) mix mellan border collie, rottweiler och rhodesian ridgeback. Hennes pappa är renrasig BC och hon har ärvt otroligt mycket BC mentalitet. Jag har inte så stor koll på hennes liv förrän då hon kom till mig, har försökt luska lite men inte kommit så långt. Hon är otroligt reserverad och osäker när det gäller andra hundar och framförallt människor. Hon gör utfall å biter tveklöst om hon får chansen,[...] Men jag behöver lite tips på vettiga aktiviteter för henne där hon får använda huvudet! Har funderat på att testa spåra och söka med henne, vill inte få fram mer av hennes inneboende vallinstinkter av flera orsaker och ni kan säkert räkna ut det själv."

Helt rätt forum! :banghead::banghead::banghead:

Men vilken härlig mix.... :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 395
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
749
Senast: Nova123
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 527
Senast: Krumben
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
801
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp