Bukefalos 28 år!

Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
17426360_1487068244639028_8022907624474363015_n.png


:rofl::love:

Aww :love:
 
Något har hänt med min hund, kom nyss upp från tvättstugan och möttes av en hund som låg och chillade i hallen. Han hälsade lite lagom och sedan tog han en leksak och roade sig med den istället.
Håller han på att dö eller börjar han bli vuxen? :confused:

Väldigt underligt :D
 
Är så sjukt stressad över kurserna jag ska hålla. Jag avskyr deadlines. Examen är i Maj och jag har planerat in kurserna så att den sista avslutas typ 5:e Maj.

Hade tänkt hålla dem i höstas, men åkte på en tre veckors förkylning som förstörde hela min planering. Under vintern har det inte varit någon idé, eftersom det är mörkt och hemskt och jag måste vara utomhus. Så April är den enda tiden som funkar innan examen.

Dock har jag bara fått tillräckligt med anmälningar till en av kurserna :nailbiting:
Någon som vill hjälpa mig examineras till hundinstruktör genom att gå på en övningskurs i allmänlydnad i Täby?? :arghh:
Kan man gå även om man är utan hund? :angel:
(Mest för att man bor så himla näära och har en mamma som planerar att skaffa hund :D)
 
Senast ändrad:
Gjorde nyss vad man absolut inte bör göra för hälsan, jag googlade för att se vad folk skriver om Eurasier. :banghead:

Tydligen har de lätt för att bli utåtagerande och biter ofta folk. Mentaliteten är tydligen jättedålig och spetsar skäller ju alltid så mycket. Säger folket alltså, SUCK. Förstår verkligen inte var folk hittar alla dessa Eurasier med dålig mentalitet? Letar dem aktivt??
 
Gjorde nyss vad man absolut inte bör göra för hälsan, jag googlade för att se vad folk skriver om Eurasier. :banghead:

Tydligen har de lätt för att bli utåtagerande och biter ofta folk. Mentaliteten är tydligen jättedålig och spetsar skäller ju alltid så mycket. Säger folket alltså, SUCK. Förstår verkligen inte var folk hittar alla dessa Eurasier med dålig mentalitet? Letar dem aktivt??

Själv går jag hellre på vad "folk" säger (dvs faktiska upplevelser och erfarenheter, gärna i kombination med en matsked salt) än t ex rasbeskrivningarna på SKK. Sen beror det ju på var man tittar, att Pelle 55 skriver i en "Vi älskar hundar!"-grupp på Facebook att han blev biten som 8-åring av just en sådan hund, det kunde jag ju inte bry mig mindre om. Jag kikar mest hos de som jag vet är hundkunniga, uppfödare/instruktörer/de som jobbar med hund osv.
 
Själv går jag hellre på vad "folk" säger (dvs faktiska upplevelser och erfarenheter, gärna i kombination med en matsked salt) än t ex rasbeskrivningarna på SKK. Sen beror det ju på var man tittar, att Pelle 55 skriver i en "Vi älskar hundar!"-grupp på Facebook att han blev biten som 8-åring av just en sådan hund, det kunde jag ju inte bry mig mindre om. Jag kikar mest hos de som jag vet är hundkunniga, uppfödare/instruktörer/de som jobbar med hund osv.

Det är ju det vettiga. Det är bara tråkigt att folk på internet ska skriva saker som låter mer eller mindre som rent påhitt. Undantag finns såklart i alla raser, men det är ju inget konstigt.

Har till exempel läst att Eurasier kräver en hel del aktivering "för de har ju faktiskt samojed i sig". Japp. :cool:
 
Labben sover nöjt efter några timmar vid sommarstugan. Han börjar få gammelhundsfasoner (han fyller ju bara 5 år denna vecka, han får inte bli gammal än :arghh:) - när vi var på promenad i skogen och vände så stannade han, tittade på mig och mamma och fortsatte gå åt det håll vi först gick åt. Han tyckte inte alls vi skulle vända, han vet ju hur vi brukar gå på sommaren. Han försökte få oss att gå in på flera olika stigar för att gå längre :D.
 
Intressant att de skriver "lagom aktivt" hem. Jag tänker att han nog vill ha ganska mycket aktivering iom att det nästan garanterat är rottis i honom.
Ja, det kanske hänger ihop med det där att han är tjock och behöver bygga muskler långsamt, som de skriver. Det låter lite lurigt där.

Man kan naturligtvis sällan veta raserna i en blandras men jag undrar om det kan vara rottis och labbe.
 
Jag har idag fått lära mig att en hund måste se ut så här för att orka valla i regn en eftermiddag:
side-5.jpg
(googlebild)
Annars blir den nämligen både blöt, kall och håller inte i kroppen.

När en bild på min Fridolf delades med frågan om varför det nu fungerar med honom i arbete, trots att han är väldigt långt från vad colliens rasbeskrivning säger är en uthållig och funktionell vallhund, så sägs det att han är för urfälld för att det ska gå att kommentera.

Det är ju så man storknar! :D
 
Jag har idag fått lära mig att en hund måste se ut så här för att orka valla i regn en eftermiddag:
side-5.jpg
(googlebild)
Annars blir den nämligen både blöt, kall och håller inte i kroppen.

När en bild på min Fridolf delades med frågan om varför det nu fungerar med honom i arbete, trots att han är väldigt långt från vad colliens rasbeskrivning säger är en uthållig och funktionell vallhund, så sägs det att han är för urfälld för att det ska gå att kommentera.

Det är ju så man storknar! :D


:rofl: Dom måste ju hitta på något för att rättfärdiga pälsen liksom.
 
Jag har idag fått lära mig att en hund måste se ut så här för att orka valla i regn en eftermiddag:
side-5.jpg
(googlebild)
Annars blir den nämligen både blöt, kall och håller inte i kroppen.

När en bild på min Fridolf delades med frågan om varför det nu fungerar med honom i arbete, trots att han är väldigt långt från vad colliens rasbeskrivning säger är en uthållig och funktionell vallhund, så sägs det att han är för urfälld för att det ska gå att kommentera.

Det är ju så man storknar! :D

Känns väldigt kul med den pälsen en regnig eftermiddag i lagårds/hagmiljö :angel:
Gosigt i sängen? Ta ett par timmar att torka? :grin:
 
Vi har frågat Lilla S uppfödare om tikvalp från en kull vi fann intressant. Han har sagt ja. Nu diskuterar vi hur vi smidigast ska lösa logostiken. Han har ärenden till Sverige. Får se om de stämmer i tid med annat. Annars åker vi ner.
Väntar på att få veta färg och namn. Men kullen börjar på J.
Gissar att hon är svartbrun eller svart. Mamman är helsvart, pappan svart med bruna tecken och "schäfermask"...den typen av teckning man såg förr.
 
Nu har Nicki åkt på prov till nya ägaren, allt kändes jättebra och jag håller alla tummar jag har för att deras gammeltik kommer att acceptera en ny tik i hemmet. Det var inga sura miner vare sig när vi promenerade eller i bilen så det finns gott hopp!

Så sa uppfödaren som i förbifarten att de har ett riktigt projekt på G till mig, fick inte veta mer än att det är en hund som gått helt ur händerna på sin ägare på alla tänkbara sätt. Så nu är jag ju jättenyfiken :o.
Men de ska ta hem den först och kolla av så att den funkar med andra hundar, jag vill inte riskera Valkyria såklart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 687
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
821
Senast: Nova123
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 742
Senast: Krumben
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
886
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Färsk/frystorkat foder
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp