Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Går det att ringa?
Haha....min engelska och en Tysk som pratar engelska :rofl:
Fast uppfödaren är i Brasilien för tillfället och gör något med hundar...tränar tror jag. Såg detta på hans facebook. Så jag vill inte störa.
 
Haha....min engelska och en Tysk som pratar engelska :rofl:
Fast uppfödaren är i Brasilien för tillfället och gör något med hundar...tränar tror jag. Såg detta på hans facebook. Så jag vill inte störa.

Går ju alltid att skicka ett meddelande via FB om inte vanlig mail fungerar. :)
 
Går ju alltid att skicka ett meddelande via FB om inte vanlig mail fungerar. :)

Jo jag vet. Men vi har en konversation son sträcker sig nära ett år tillbaka så det var smidigast att fortsätta där. Jag hade själv problem med mitt mail så det är nog Workingdog som krånglar. Jag har skickat ett svar om problemen och han svarar nog när han har tid el WD funkar igen :)
 
Gah! Fick precis veta att jag behöver ha hundarnas utställningsresultat inskrivet i licensboken för lure coursingen :banghead: Jag vet inte hur det ska skrivas, var det ska skrivas eller någonting alls. Hoppas att vännen som skrev till mig om det kan hjälpa mig reda ut allt nu.

Jag blir så satans less på utställningar. Lure coursingen räknas som vinthundarnas bruksprov. Det är där vi ska se att våra hundar kan jaga så som de är tänkta att jaga. Vad sjutton ska vi behöva utställningsmeriterna till för det? (Ja, jo, vi behöver bara utställningsmeriter för championat osv, men det behövs ingen LC-merit för utställningschampionat) Nu har jag ställt mina hundar just för att inte ha några begränsningar när det gäller LC-meriter, kan jag inte bara få sluta tänka på det?

Dessutom svämmar facebook över av bilder från utställningar nu. Jag kommer på mig själv med att titta på bilderna och tänka "f*n vilken meningslös sysselsättning det där är".. Delvis för att jag ser folk som nu springer runt med sådana hundar som de tidigare sagt att de absolut inte vill ha, för att hundar av den modellen är för showiga, för utställningsavlade osv.

Oh yes, jag är positiv ikväll :angel:
 
Gah! Fick precis veta att jag behöver ha hundarnas utställningsresultat inskrivet i licensboken för lure coursingen :banghead: Jag vet inte hur det ska skrivas, var det ska skrivas eller någonting alls. Hoppas att vännen som skrev till mig om det kan hjälpa mig reda ut allt nu.

Jag blir så satans less på utställningar. Lure coursingen räknas som vinthundarnas bruksprov. Det är där vi ska se att våra hundar kan jaga så som de är tänkta att jaga. Vad sjutton ska vi behöva utställningsmeriterna till för det? (Ja, jo, vi behöver bara utställningsmeriter för championat osv, men det behövs ingen LC-merit för utställningschampionat) Nu har jag ställt mina hundar just för att inte ha några begränsningar när det gäller LC-meriter, kan jag inte bara få sluta tänka på det?

Dessutom svämmar facebook över av bilder från utställningar nu. Jag kommer på mig själv med att titta på bilderna och tänka "f*n vilken meningslös sysselsättning det där är".. Delvis för att jag ser folk som nu springer runt med sådana hundar som de tidigare sagt att de absolut inte vill ha, för att hundar av den modellen är för showiga, för utställningsavlade osv.

Oh yes, jag är positiv ikväll :angel:
Borde det inte räcka med att du har en av kritikerna med dig?
 
Borde det inte räcka med att du har en av kritikerna med dig?
Fast de vet jag inte var de är :D Nämen, det ska nog bara skrivas i någonstans vad de fått för.. eh.. omdöme? alltså att de fått very good och exellent. Måste kolla om jag hittar något i boken om var det ska stå...
 
Fast de vet jag inte var de är :D Nämen, det ska nog bara skrivas i någonstans vad de fått för.. eh.. omdöme? alltså att de fått very good och exellent. Måste kolla om jag hittar något i boken om var det ska stå...
Eller ett utdrag från skks resultat data.
 
Gripa från idag, 4,5 mån nu :nailbiting: tiden går så snabbt!

Hon är blöt, därför hon ser så ruggig ut i pälsen :D
17499489_1296387303780562_446583105467665115_n.jpg


17425147_1296387323780560_5835806238151686697_n.jpg
 
Vi var på vår roliga kurs igår och Svansson var så nöjd. Men det märks att han börjar bli äldre och framförallt att han lagt sig till med massor av gubbfasoner.

Tidigare har han kunnat ligga tyst och avslappnat när andra jobbar, men nu är han någon jäkla polis som ska skälla på alla när som jobbar :meh: Samma sak när han väl jobbar - helt ointresserad av att göra saker på rätt sätt, han kan ju göra det på SITT sätt :meh:

MEN! Han är superglad och det lyser om honom när han får göra på sitt sätt så jag vill inte korrigera (så länge det är säkert att göra som han vill såklart). Han galloperar fram, öronen flaxar och jag blir typ tårögd när jag ser lyckan. Och när han typ sitter och sover i väntan på sista söket, men ändå kämpar för att hålla sig vaken för att ha koll - ja då är han rätt söt :love:

Trodde han skulle vara sliten och trött idag, men inte. Han skuttade runt när vi var i skogen och travade glatt hela rundan. Vi avslutade med fika vid en sjö i solen för oss människor medans Svansson letade godis och kompisens hund försökte stjäla allt i väskan alternativt hoppade runt på oss :D
 
Gah! Fick precis veta att jag behöver ha hundarnas utställningsresultat inskrivet i licensboken för lure coursingen :banghead: Jag vet inte hur det ska skrivas, var det ska skrivas eller någonting alls. Hoppas att vännen som skrev till mig om det kan hjälpa mig reda ut allt nu.

Jag blir så satans less på utställningar. Lure coursingen räknas som vinthundarnas bruksprov. Det är där vi ska se att våra hundar kan jaga så som de är tänkta att jaga. Vad sjutton ska vi behöva utställningsmeriterna till för det? (Ja, jo, vi behöver bara utställningsmeriter för championat osv, men det behövs ingen LC-merit för utställningschampionat) Nu har jag ställt mina hundar just för att inte ha några begränsningar när det gäller LC-meriter, kan jag inte bara få sluta tänka på det?

Dessutom svämmar facebook över av bilder från utställningar nu. Jag kommer på mig själv med att titta på bilderna och tänka "f*n vilken meningslös sysselsättning det där är".. Delvis för att jag ser folk som nu springer runt med sådana hundar som de tidigare sagt att de absolut inte vill ha, för att hundar av den modellen är för showiga, för utställningsavlade osv.

Oh yes, jag är positiv ikväll :angel:

Jag läste något om det där med utställningsresultat, det är inget du ska skriva in själv utan visa upp för någon som sedan för in det i boken! Min vän som har hållt på längre än jag sa att jag kunde visa från hunddata :)
 
@Red_Chili

Fick detta i mitt PM:
En "nygammal" regel är bla att CACIL inte kan delas ut utan att hunden är utställd med en viss meritering. Detta har gjort att det finns en ny paragraf som säger att du som ägare ska visa upp utställningsmeriten vid incheckning för att kunna tilldelas CACIL. Har hunden utställningsmeriten inskriven i licensboken räcker såklart detta. Meriter kan enbart skrivas in i licensboken av LC sekreterare i det land där licensboken utfärdats.
 
Jag och Otis är tydligen osams nu, han fick gå igenom duschen efter att ha badat i ett lerdike på prommisen innan. Inte populärt. Nu ligger han och bligar snett på mig från sin bädd på sovrumsgolvet :p
De andra två ligger och snarkar i sängen :D Alla hundarna har varit med ute och fixat i trädgården hela dagen, sedan gick vi en halvmil nu på kvällen. De vuxna gick i dragselarna och Floyd sprang lös, han fick hämta lite memories under tiden vilket han löste fint. Han har börjat få hämta även dolda sådana nu, bra minnesträning!
Gjorde även ett ryck och städade ur hundgårdarna ordentligt, samt hundkojorna. En rejäl vårstädning helt enkelt :D
 
@Red_Chili

Fick detta i mitt PM:
En "nygammal" regel är bla att CACIL inte kan delas ut utan att hunden är utställd med en viss meritering. Detta har gjort att det finns en ny paragraf som säger att du som ägare ska visa upp utställningsmeriten vid incheckning för att kunna tilldelas CACIL. Har hunden utställningsmeriten inskriven i licensboken räcker såklart detta. Meriter kan enbart skrivas in i licensboken av LC sekreterare i det land där licensboken utfärdats.
Då borde det gå bra att ha med utskrifter från hunddata...? Märkligt. Jag har inget minne av att jag gjort det med Aysu och hon har både fått cacil och några r-cacil.. nåja! Då löser det sig iaf!
 
Och nu la vännen med den "adopterade" husky-mixen från Irland ut en bild att de är hos veterinären för att hunden spytt hela dagen :( Avskyr att min första reaktion är "vad var det jag sa" :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 395
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
749
Senast: Nova123
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 526
Senast: Krumben
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
801
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp