Bukefalos 28 år!

Uppdatera vidare, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har Brihanna (numera av sambon kallad Råttan) fått hem en gosepanda. Om vi lekt med Pandan eller var vi än varit med den så tar hon den alltid och lägger tillbaka den på vår vardagsrumsmatta.

Min tanke var att hon skulle ha med sig den in i sovrummet? Nej då, den skulle bäras ut på mattan igen. Där ligger den bäst, tydligen. Alltid på exakt samma ställe :D

Borste från hur klen och pälslös hon är, vi jobbar på det... :angel:

UFB4zP9.jpg
 
Skissar på ett trädgårdsprojekt, en begravningsplats för de Uxåsare som gått över regnbågsbron. Lilla S aska kommer att komma hem och ska vila här och tyvärr kommer ju fler hundar att följa i hennes tassavtryck med tiden. Och katter, det bor ju ett par sådana här också.

Planen är när det blivit lite varmare ute att få ner ett längre rör rakt ner i backen. I där kan man sen hälla i askan oavsett årstid. Över hålet på röret vill jag ha en sten med någon på som är lätt att flytta undan när en aska ska begravas.
Lite planteringar runt om kring och en lyckta. Vi har en björk vid foten av en kulle naturtomt där hundarna gillar att ligga i skuggan på somrarna, där kanske blir passande (om röret går att få ner i våran steninga tomt med miljoner rötter)
 
Skissar på ett trädgårdsprojekt, en begravningsplats för de Uxåsare som gått över regnbågsbron. Lilla S aska kommer att komma hem och ska vila här och tyvärr kommer ju fler hundar att följa i hennes tassavtryck med tiden. Och katter, det bor ju ett par sådana här också.

Planen är när det blivit lite varmare ute att få ner ett längre rör rakt ner i backen. I där kan man sen hälla i askan oavsett årstid. Över hålet på röret vill jag ha en sten med någon på som är lätt att flytta undan när en aska ska begravas.
Lite planteringar runt om kring och en lyckta. Vi har en björk vid foten av en kulle naturtomt där hundarna gillar att ligga i skuggan på somrarna, där kanske blir passande (om röret går att få ner i våran steninga tomt med miljoner rötter)
Låter som en fin tanke! :heart

PS. Känner ett gäng med grävmaskiner :angel:
 
Idag kom Bambi, jag dömer tyvärr hundar snabbt och hon hänger löst redan.för vek och har tendens till att tungan syns,men jag får väl ge henne någon dag till.
 
Kräktes inatt tills det kom blod. :yuck:
Blir inget jobb på 48 timmar trots att jag VET att det antagligen var räkorna på den indiska restaurangen igår som är boven...
Mår fortfarande illa. Blir att ta det lugnt idag och skicka ut kurskallelse..
 
Dåren har packat kolloväskan, hon ska på ff hos uppfödaren ett litet tag eftersom jag ska snittas på torsdag. Hussen har separationsångest och matar henne med ost... hon kommer kallas Rultan framöver.
Tungt att lämna bort lillan, men ffa, hoppas allt går planenligt på torsdag!
 
Det borde gå tycker jag! Om det inte är allt för stora stenar, det är ju svårt att avgöra innan hur det ser ut nere i backen....

Det är väldigt stenigt då en stor del av vår tomt består av stenfylle. Vi ska ändå upp med staket och bullerplank och behöver nog ta in en maskin till hjälp då så vi får passa på då.
 
Halt hund! Har sedan i söndags haltat rejält (trebent dvs) till och från. Han kan exempelvis gå normalt i 10 minuter och sedan vara blockhalt i 20 meter. Dock ser jag någon form av rörelsestörning/stelhet om jag inte inbillar mig. Man får klämma/känna/trycka överallt utan reaktion. Min första tanke var att något fastnat i tassen, men inget jag kan se. Ska till vet med honom på torsdag i annat syfte, så då får de kolla hältan också. Men har ni några tankar om vad det kan vara?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 642
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
790
Senast: Nova123
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 717
Senast: Krumben
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
851
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp