Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skäms :o :o
Var ut med Ebrah till skogen nu på morgonen, allt var som vanligt och hon skötte sig finfint. MEN mot slutet så dök det upp en joggare som tydligen var jätterolig... Ebrah flög fram, gjorde en lekinvit, sprang i några cirklar runt joggaren och fortsatte sedan i full fart framåt. Joggaren ignorerade Ebrah och fortsatte åt det håll som Ebrah sprang åt, så Ebrah tänkte att de kunde ha kapplöpning... Som tur var gjorde hon då en lekinvit till, men fick syn på mig och då sprang jag så fort jag kunde bort från joggaren. Som tur var så blev jag då den roligaste. Hundskrälle! Sån jäkla tur att joggaren inte var hundrädd. Förvånansvärt nog blev hon inte ens arg.

Så jävla surt när Ebrah varit duktig när vi mött joggare senaste tiden och aldrig hamnat i en situation där hon lyckats leka med någon förut. Hoppas att hon inte slutar uppföra sig nu bara för det här... Gah.
 
Suck... Varför släpper man skrattandes fram sin lilla kopplade 5kg -hund när 1) ägaren säger ifrån och 2) mötande hund står och skäller.
Att man inte är mer rädd om sin hund även om man nu tycker det är kul att förstöra andras träning.
 
Ungtiken är nu såld. Dock är det beslutat att vi köper tillbaka henne om hon mot all förmodan inte skulle klara L-testet.

Axi går fortfarande här och sporadiskt smådroppar mörkrött. Otroligt renslig tik som dessutom blöder väldigt lite! Inget tecken alls på höglöp och nu är vi på dygn 13. Jag ringde veterinärkliniken för att kolla upp det här med Progesterontest. Vi kunde inte få komma idag, sen är det stängt lör-sön. De skickar dessutom testet så man får inte svar förens dagen därpå. Pris 900:-. Billigt i förhållande till att missa en hel kull. Dyrt med tanke på att vi faktiskt har en hane här hemma som blir kåt som en kanin när våra egna löper. MEN han är jäkligt skärpt och obrydd med andra tikar och Axi känner han inte på det sättet så att hon tillhör vår flock.
Lurigt det här när man ska ha koll på en tik vars löprutiner man inte känner.
Tror dock vi ska ha is i magen över helgen och om läget är oförändrat på måndag så gör vi testet. Alternativet var att åka in på jourtid till Blå Stjärnan i Göteborg. Nu pratar vi dyrt och en bra bit att köra :crazy:
Axi själv flirtar med skägget men det är svårt att avgöra om det är enbart lek eller om det finns lite hormonkänslor med i uppvaktningen. Skägget är bara sur. Han gillar inte lek och han ogillar stora hundar som är "på". Så frågan är om han kommer bry sig så mycket om henne öht även i höglöp.

Jag blev så lycklig i morse när jag såg lite ljusrött på badrumsmattan. Tänkte "Jääääjj....parning"

Men det var ett ludd från mina raggsockar :meh:

Kan det varit en av ledarna där jag tränar dragweight du sålt tiken till? Såg på fb då vi är fbvänner. Så fin schäfer!
 
Är i valet och kvalet ifall jag borde klippa sigge idag... Det skulle behövas, det är nollgradigt nu men lär väl bli kallare igen... Han påverkas väl inte så mycket av lång päls heller förvisso, mest utseendet.
 
Jag skäms :o :o
Var ut med Ebrah till skogen nu på morgonen, allt var som vanligt och hon skötte sig finfint. MEN mot slutet så dök det upp en joggare som tydligen var jätterolig... Ebrah flög fram, gjorde en lekinvit, sprang i några cirklar runt joggaren och fortsatte sedan i full fart framåt. Joggaren ignorerade Ebrah och fortsatte åt det håll som Ebrah sprang åt, så Ebrah tänkte att de kunde ha kapplöpning... Som tur var gjorde hon då en lekinvit till, men fick syn på mig och då sprang jag så fort jag kunde bort från joggaren. Som tur var så blev jag då den roligaste. Hundskrälle! Sån jäkla tur att joggaren inte var hundrädd. Förvånansvärt nog blev hon inte ens arg.

Så jävla surt när Ebrah varit duktig när vi mött joggare senaste tiden och aldrig hamnat i en situation där hon lyckats leka med någon förut. Hoppas att hon inte slutar uppföra sig nu bara för det här... Gah.
Äh, såna bakslag får alla, det tillhör galen unghund:D
Skönt att det var en joggare som förstod, det hade säkerligen varit ännu roligare om personen blivit rädd;)
 
Idag blev det en härlig 8 km promenad i suveränt vinterväder :) ! Vi testade våra nya expanderkoppel och midjebälte, och sällan har jag önskat att jag kunde åka skidor som idag, med en så bra draghund som Pu är :p!

img_9500.jpg



img_9533.jpg
 
Sent ska syndaren vakna :D Nu har damen klivit upp ,så då blir det en långpromenad i + graderna,får se om Gissas terrier kamrat är ute o vill gå med oss.
 
Det har varit prova-på-drag-dag på klubben på förmiddagen. Vi har köpt in en kickspark (skrattat ihjäl mig lite åt att det heter så :D)

Jag var där och fotade och hjälpte till och HERREGUD vad sugen jag är på att testa!

Billy får nog prova i morgon.
 
Varför tar man med sin hund och gör ärenden!!
Gick förbi en stövare idag (- 20 grader) som stod uppbunden utanför nån butik, svansen mellan benen och trampandes p.g.a frusen och utan täcke...

Insåg i efterhand att jag borde gått in och kanske letat upp ägaren?! :banghead: Men vad säger man?
"Inser du att din hund står ute och fryser?"
 
Äh, såna bakslag får alla, det tillhör galen unghund:D
Skönt att det var en joggare som förstod, det hade säkerligen varit ännu roligare om personen blivit rädd;)

Jag hoppas att du har rätt :o Joggaren sa först "Det är nog bäst om jag stannar", men stannade inte tillräckligt många sekunder för att jag skulle hinna få tag på monstervalpen... Jag ville inte börja be joggaren om att stanna heller utan la fullt fokus på monstret. Nåja... Av alla joggare som går att möta sådär så var det nog en av de bästa tänkbara :p
 
Dygn 14.
Axi blöder lite ljusare och är något svullen.
Hon och skägget visar inget större intresse för varandra ännu.
Vi ringde vår uppfödare, där hanen tillfälligt står och som även äger Axis far och bollade lite tankar.
Vi kom fram till att vi åker dit med henne i morgon och låter hanen och hon bekanta sig med varandra och ser hur det ser ut. Hanen är ändå erfaren med många parningar så vi ser hur han reagerar på henne. Enligt uppfödaren är hanen rätt säker och går inte gärna på om det inte är dags.
Nu börjar det bli spännande:)
 
Varför tar man med sin hund och gör ärenden!!
Gick förbi en stövare idag (- 20 grader) som stod uppbunden utanför nån butik, svansen mellan benen och trampandes p.g.a frusen och utan täcke...

Insåg i efterhand att jag borde gått in och kanske letat upp ägaren?! :banghead: Men vad säger man?
"Inser du att din hund står ute och fryser?"
Jag gjorde ju så för ett par vintrar sen. Ska på ett jobbärende i stan, parkerar bilen och på väg från bilen lägger jag märke till en weimaraner utan täcke som sitter bunden utanför ett fik och ser kall ut. Tänker att ägaren kanske bara är inne och köper en kaffe, vet ju att dessa hundarna kan se ut som sju svåra år utan anledning.

Kommer förbi igen en kvart senare, hunden fortfarande bunden utanför. Jag pratade i telefon så jag ställde mig en bit ifrån och tittade på hunden och väntade på att en ägare skulle dyka upp. Pratar väl 5-10 minuter i telefon, fortfarande ingen ägare och vid det laget var jag förbannad.

Så jag stövlar in på fiket och hojtar "ursäkta, vems är hunden?". En tjej säger då att hon har undrat samma sak och hållt koll på hunden en stund. Men ingen ägare... Går in i ett rum längre in och hojtar igen, när en man som sitter med tre tjejer och dricker kaffe (i värmen:rage:) svarar att det är hans hund.
"Din hund fryser väldigt mycket"
"Jag är på väg att gå nu"
"Ja, vad bra, för din hund har frusit ganska länge nu, jag har stått och tittat på den"
"Det är faktiskt en jakthund!"

Nånstans där tappar jag fattningen, halvskriker att jag för fan vet att det är en jakthund, jag har tre likadana hemma själv och de behöver ALDRIG sitta och frysa utanför ett fik:rage::angel:

Tjejerna såg inte så imponerade ut av killen och jag hoppas att han aldrig gör om det. Det sjuka är att jag TROR att hunden är samma hund som numera är mamma till min unghund, ägarna hörde av sig till min uppfödare då de inte redde ut hunden, min uppfödare köpte hunden som bara visade sig vara grovt understimulerad. Men hunden bodde i det området tidigare, så jag tror att det är hon.
 
Jag gjorde ju så för ett par vintrar sen. Ska på ett jobbärende i stan, parkerar bilen och på väg från bilen lägger jag märke till en weimaraner utan täcke som sitter bunden utanför ett fik och ser kall ut. Tänker att ägaren kanske bara är inne och köper en kaffe, vet ju att dessa hundarna kan se ut som sju svåra år utan anledning.

Kommer förbi igen en kvart senare, hunden fortfarande bunden utanför. Jag pratade i telefon så jag ställde mig en bit ifrån och tittade på hunden och väntade på att en ägare skulle dyka upp. Pratar väl 5-10 minuter i telefon, fortfarande ingen ägare och vid det laget var jag förbannad.

Så jag stövlar in på fiket och hojtar "ursäkta, vems är hunden?". En tjej säger då att hon har undrat samma sak och hållt koll på hunden en stund. Men ingen ägare... Går in i ett rum längre in och hojtar igen, när en man som sitter med tre tjejer och dricker kaffe (i värmen:rage:) svarar att det är hans hund.
"Din hund fryser väldigt mycket"
"Jag är på väg att gå nu"
"Ja, vad bra, för din hund har frusit ganska länge nu, jag har stått och tittat på den"
"Det är faktiskt en jakthund!"

Nånstans där tappar jag fattningen, halvskriker att jag för fan vet att det är en jakthund, jag har tre likadana hemma själv och de behöver ALDRIG sitta och frysa utanför ett fik:rage::angel:

Tjejerna såg inte så imponerade ut av killen och jag hoppas att han aldrig gör om det. Det sjuka är att jag TROR att hunden är samma hund som numera är mamma till min unghund, ägarna hörde av sig till min uppfödare då de inte redde ut hunden, min uppfödare köpte hunden som bara visade sig vara grovt understimulerad. Men hunden bodde i det området tidigare, så jag tror att det är hon.

Det här har jag läst förut! Bra gjort av dig! Och hoppas att han lärde sig en läxa..
Nästa gång går jag in och letar ägare, hunden såg gravt olycklig och väldigt kall ut :( hur tänker man egentligen?!
 
Det här har jag läst förut! Bra gjort av dig! Och hoppas att han lärde sig en läxa..
Nästa gång går jag in och letar ägare, hunden såg gravt olycklig och väldigt kall ut :( hur tänker man egentligen?!
Jag har nog skrivit om det innan, jag var nöjd över att jag agerade:p Oftast tänker man ju bara som snabbast men vill inte anklaga i onödan. Nu kunde jag ju iaktta så jag hade lite att gå på.
Jag antar, och hoppas, att de inte planerat att lämna hunden i kylan.
 
När min bantande hund kan få det här till kvällsmat så behöver jag åtminstone inte tycka synd om henne :p
12507089_597125337102517_2491066052706879434_n.jpg


Jadå, jag har vägt maten noga ;) Men hon fick vääldigt lite mat till frukost och lunch, därför kunde det bli mycket nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
252
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 162
Senast: Lingon
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
223
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Tamråttor flyttar in

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp