Bukefalos 28 år!

Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var jag med om något obehagligt på våran promenad, vi passerade några yngre killar i grupp på runt 10 st när en av dom gjorde sa: Pang och siktade på min hund och alla skrattade åt det.

Denna gruppen killar bor på min gård och är rätt så stor. Uppskattar dom till ca 40 st totalt nu. Gav mig kalla kårar.

Min lilla plutt? Vem kan vara så rå?!?
 
Superfina bilder!
När du har vägarna neråt landet (för du är väl i sthlm nu?) så får du mer än gärna fota min klumpeduns :D. Tror inte jag har ett enda bra kort på hundskrället :crazy:

Tack! :D
Det gör jag gärna! Jag behöver träna, och ljusa hundar är ju lite mer tacksamma att fotografera :D
Jag flyttar hem i mars, så vi kan ta en fotodejt efter det :)
 
Jag blir inte klok på min hund.. Först o främst så har hon börjat klia sig igen. Dessutom gnager hon på tassarna och klorna har börjat "flaga". Allt efter att vi bytte foder för ett tag sen.
Hundf*n har inatt även lyckats öppna badrumsdörren, öppnat en pedalhink och strimlat 3 bajsblöjor som sen låg utspridda i hela hallen :mad:.
Idag är hon riktigt riktigt billig.
 
Här är det lite nervöst just nu, Monster har harklat sig och kräkts två gånger sedan han klivit upp från vila idag. Mina larmklockor ringer kennelhostaalarmet... :cautious: :(
Får se hur det blir, hoppas fortfarande att det inte är något.

Verkar smått möjligt att mina nojor tryckte på larmknappen lite väl tidigt - för ovanlighets skull, liksom. :angel:

Sedan han hostharklade till och en bit (som såg ut att vara) kalkonbrosk flög ut har det inte hänt något mer, trots promenad, lek och träning. :up:

Tänka sig, jag orolig i onödan! :confused:

(Edit: Gah, och nu känner jag att jag utmanat ödet! :banghead:)
 
Jag blir inte klok på min hund.. Först o främst så har hon börjat klia sig igen. Dessutom gnager hon på tassarna och klorna har börjat "flaga". Allt efter att vi bytte foder för ett tag sen.
Hundf*n har inatt även lyckats öppna badrumsdörren, öppnat en pedalhink och strimlat 3 bajsblöjor som sen låg utspridda i hela hallen :mad:.
Idag är hon riktigt riktigt billig.

Men så jobbigt! Går det inte att byta tillbaka till gamla fodret?
 
Idag var jag med om något obehagligt på våran promenad, vi passerade några yngre killar i grupp på runt 10 st när en av dom gjorde sa: Pang och siktade på min hund och alla skrattade åt det.

Denna gruppen killar bor på min gård och är rätt så stor. Uppskattar dom till ca 40 st totalt nu. Gav mig kalla kårar.

Min lilla plutt? Vem kan vara så rå?!?

Yngre killar i grupp, är nog det enkla svaret på den frågan. Jag skulle inte tro att någon av dem ens registrerade betydelsen av vad de gjorde, utöver posturing (vad heter det på svenska? :o) som var avsikten. "Inomgruppslig" kommunikation helt enkelt, såklart obehagligt (och väldigt otrevligt gjort!) men sannolikt inget som helst egentligt hot. :)
 
Yngre killar i grupp, är nog det enkla svaret på den frågan. Jag skulle inte tro att någon av dem ens registrerade betydelsen av vad de gjorde, utöver posturing (vad heter det på svenska? :o) som var avsikten. "Inomgruppslig" kommunikation helt enkelt, såklart obehagligt (och väldigt otrevligt gjort!) men sannolikt inget som helst egentligt hot. :)

Tyvärr är nog mycket väl medvetna om vad sånt betyder då det är ensamkommande pojkar från olika länder som bor där :(

( misstolka inte min smiley, det är en ledsen smiley för att dom flesta nog vet vad bla vapen, krig och död betyder )
 
Men så jobbigt! Går det inte att byta tillbaka till gamla fodret?
Tyvärr inte. Arion ändrade ju sitt innehåll och la till bl a potatis, som hon inte tål. Nu hittade vi ju specifics cΩd-hy som bara innehåller sånt som hon tålt hittills, så nu sitter jag mest och kliar mig i huvudet och vet inte alls vad jag ska ta mig till med henne.
Kliandet går ju hålla i schack med en liten dos kortison iofs, men klorna vettesjutton.
 
Jag och Ladda var ute på fotopromenad idag, provade mitt nya objektiv som jag fick på posten häromdagen. Inte optimalt väder, mulet och nästan lite smådugg emellanåt, men vi behövde ut och röra lite på oss efter gårdagen.

6km blev det iaf, på härliga stigar :)
Det är så skönt att jag kan ha henne lite lös ändå, hon gick lös drygt halva tiden av promenaden idag.

240116.jpg

240116-2.jpg

240116-1.jpg


Nöjd med objektivet också, tror jag kommer utvecklas en del med detta. Mycket svårare att fotografera med än de andra jag har :D

Kul att jag tänkte att hon skulle vara trött idag också... :p

Jag tänkte på det på nån annan bild, det funkar bra att ha henne lös alltså? Jagar hon bara på "kommando" eller hur funkar det?
 
Jag tänkte på det på nån annan bild, det funkar bra att ha henne lös alltså? Jagar hon bara på "kommando" eller hur funkar det?

Ja, det funkar faktiskt bra :) jag utmanar inte ödet och har henne lös där jag vet om att det finns supermycket vilt, men..
Allt handlar om att bryta i tid och att jag läser henne konstant :p jag kan bara lös om jag har koll på henne hela tiden, och hon får inte vara längre bort än 10m. Jag har henne bara lös där det är öppet och jag kan screena av området, även om jag är ganska säker på att jag kan bryta henne om det flyger upp en hare framför näsan på henne också. Vi får daglig träning på just det (i koppel), tack vare alla ziljoner kaniner på Gärdet :D
Rådjur är svårare, eftersom hon tokälskar rådjur :p men oftast syns det tydligt på henne om hon får rådjur i näsan, och i det läget är hon enkel att bryta :)

Jag har vissa kommandon när hon ska hitta vilt, typ "ut och sök", och sedan är ju pejl+väst och hur jag är klädd tydliga arbetstecken :)
 
Tyvärr inte. Arion ändrade ju sitt innehåll och la till bl a potatis, som hon inte tål. Nu hittade vi ju specifics cΩd-hy som bara innehåller sånt som hon tålt hittills, så nu sitter jag mest och kliar mig i huvudet och vet inte alls vad jag ska ta mig till med henne.
Kliandet går ju hålla i schack med en liten dos kortison iofs, men klorna vettesjutton.

Kanske du kan börja med någon egen barfvariant med garanterat enbart säkra ingredienser?

Jättejobbigt med allergisk hund. :(
 
Kanske du kan börja med någon egen barfvariant med garanterat enbart säkra ingredienser?

Jättejobbigt med allergisk hund. :(
Det kan bli lite väl dyrt att föda 37 kg hund med enbart lax och ris varenda dag. Det är typ det enda hon tål som är relativt lätt att få tag i.
Ja det är skitjobbigt :(
 
Nä, jag kör inte alltid med bukfylla, men nu när Aysu bantas så får hon lite en gång per dag i alla fall. Tror att hon ätit ca 800g per dag tidigare och hon ska ha 400g per dag... När jag började med att åter igen ge bara 400g per dag så spydde hon galla på morgonen, magen är nog för van vid de stora mängderna mat hon fått. Så ja, hon får äta tills hon verkar vara "inte vrålhungrig" men krävs mer än hennes 400g kött så får hon bukfylla ;)
Det va inte lite extra hon fått då :o;)

Här måste jag tag tag i eländes-Mini-hunden, för nu har dom fått rätt mycket ben sista tiden och hon har gått upp ett hekto till. Låter lite, men hon borde väga 5.0 kg och väger 5,7 :mad: Förbaskade lättfödda hund. Ska jag börja väga dom små revben hon får, så lär det inte bli nåt alls i skålen :meh:
 
Jag måste till Gärdet! Går det att parkera nära utan att det är tokdyrt? Tänkte att jag kanske kunde köra in, ta ut ebrah och träna henne på kaniner, sedan byta hund :angel:

Njae :D 15kr i timmen kostar det att stå på gatan... Men 1:an stannar vid Gärdet om du vill åka buss :)
Det bästa är egentligen att gå mellan husen på Gärdet, för det är där dom huserar. Ute på själva Gärdet har jag knappt aldrig sett kanin, men på kvällspromenaden runt kvarteret kan jag se typ 15st :p
Nu har de skjutit av en del dock, så det är inte alls lika många som i somras.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
813
Senast: Mint
·
Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
15 16 17
Svar
331
· Visningar
17 699
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
288
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 258
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp