Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@isafore Jag hade varit helt hoppande jävla vansinnig! :rage:
Men skönt att det verkar gå bra än så länge i alla fall.

Här är det lite nervöst just nu, Monster har harklat sig och kräkts två gånger sedan han klivit upp från vila idag. Mina larmklockor ringer kennelhostaalarmet... :cautious: :(
Får se hur det blir, hoppas fortfarande att det inte är något.
 
Åh jisses @isafore , hoppas du får riktigt bra betalt för det där.
Jag hade blivit fullständigt galen. Vem fan åker iväg på tävling så långt bort, väl medveten om att ens hund kan valpa precis när som helst? :crazy: Helt obegripligt.
Det hoppas jag med. Uppfödaren skrev att jag skulle få vad jag ville. Vad sägs om 1,3 miljoner? ;)

Jag hade ångest ett tag. Nu är det rätt lugnt.
 
Precis :) Har inte hittat något om att det skulle vara olämpligt med röda linser och Acana (eller om det var Orijen) har det som en av sina ingredienser, så jag testade. Valpen får inte äta linser sent på kvällen, då blir hon för mätt för att äta frukost, så jag tänkte att det kan vara lämplig bukfylla till Aysu. Har även köpt hem morötter och lite andra vegetabilier att kunna blanda ner, tror att det är bra med variation även där :)

Äggulan låter jag vara rå, äggvitan värmer jag eftersom rå äggvita tydligen ska innehålla ett ämne (minns inte vad det heter just nu) som gör det svårare för hunden att ta upp bland annat b-vitamin. Det ska tydligen bli bättre av att vitan värms och jag har inte hört om några nackdelar med att värma den, så ja, jag kör på det.

Okej. Känns faktiskt som ett vettigt alternativ! Kör du alltid någon form av bukfylla utöver köttet?

Just det, det har jag hört tidigare, nu när du säger det. Det är ju klart smidigt att micra den, i stället för att slänga :)
 
Jag hade gått bananas (ursäkta @krambanan ) o gjort allt i min makt för att se till att denna personen blev utesluten ur SKK o blev av med sitt FCI godkända kennelnamn.
1.3 mille låter helt OK, under förutsättning att kenneln (den fysiska personen o alla inblandade förutom du själv) får livslångt registreringförbud, helst f.o.m. igår.
 
Okej. Känns faktiskt som ett vettigt alternativ! Kör du alltid någon form av bukfylla utöver köttet?

Just det, det har jag hört tidigare, nu när du säger det. Det är ju klart smidigt att micra den, i stället för att slänga :)
Tänk på proteinsammansättningen när du ger äggvita.

mvh
 
@isafore Alltså, WOW, vad grym du är!!
Jag hade fått panik och sprungit 18 varv runt huset och skrikit typ. Sen hade jag förhoppningsvis tagit mig samman, men alltså. Jisses. Vilken tur att du hade två erfarna uppfödare hos dig när allt hände ändå.
Såg ju bilden på insta, och trodde att det var din mammas hund eller nåt :p
 
Vi for till mitt ute i skogen i morse för att gå morgonpromenad, och tänkte att jag skulle släppa Lex lite så han kunde få springa av sig.. men tji fick jag! Idag ville han gå bredvid minsann trots att jag flertalet gånger sa åt honom att springa och skutta lite :p
 
Förbaskade skägg:mad:
Tror ni inte han avvek från gården när jag släppte ut dom på snabbkiss.
Anledningen var att våra grannar var här. De är väldigt sällan här för frun ogillar att vara här pga våra hundar (deras hus ligger i princip på vår tomt och vi äger marken och vägen runtomkring)
Ser vi att de är här så släpper vi inte ut hundarna. Mannen älskar våra hundar. Han har själv haft flera schäfrar. Men så gifte han sig med en hundrädd kvinna, flyttade till stan och nu är bara huset nån typ av helgställe nån gång i månaden.
Hon ogillar starkt hundar iaf. Och folk med tror jag. Ikväll hade de tänt upp sin utebastu, tänt maschaller och tänkte nog ha det lite romantic....
Nu fick de sällskap på sin maschallvandring mellan hus och bastu av ett skällande skägg i reflexväst som tyckte de oinbjudna gästerna i frottérockar inte hade här att göra :meh:
Om mina grannar inte kunde/vågade vistas i sitt eget hur pga rädsla för mina hundar
Då hade jag tänkt om hur jag handhar mina hundar....
 
Uppfödaren är 20 timmar med flyg och två mellanlandningar bort..

Ursäkta men hur fan tänker man som uppfödare om man drar iväg så långt bort så nära en valpning?:confused::mad:

Om det är en så stor och viktig tävling att man FLYGER så långt bort, så vet man om det datumet i god tid och passar på den parningen. Jag vet folk som prioriterat mellan kull och tävling och det har handlat om tävlingsnivå VM. Är man dessutom TVÅ uppfödare på kenneln finner jag detta än mer obegripligt!!
 
Om mina grannar inte kunde/vågade vistas i sitt eget hur pga rädsla för mina hundar
Då hade jag tänkt om hur jag handhar mina hundar....
Vi bodde här 8 år före henne. Om man är hundrädd kanske man inte skaffar sig ett hus som ligger 20 m från en kennel och dessutom PÅ KENNELNS MARK/TOMT alternativt bygger man ett staket. De bor inte här.

Missade du att jag skrev att vi inte har hundarna ute när de är här?
De kom igår kväll när det var mörkt. Vi viste inte om att de var här ens. De har inte varit här sen i början av december.
 
Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
252
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 162
Senast: Lingon
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
223
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Tamråttor flyttar in

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp