Bukefalos 28 år!

Uppdatering och snackistråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej. Känns faktiskt som ett vettigt alternativ! Kör du alltid någon form av bukfylla utöver köttet?

Just det, det har jag hört tidigare, nu när du säger det. Det är ju klart smidigt att micra den, i stället för att slänga :)

Nä, jag kör inte alltid med bukfylla, men nu när Aysu bantas så får hon lite en gång per dag i alla fall. Tror att hon ätit ca 800g per dag tidigare och hon ska ha 400g per dag... När jag började med att åter igen ge bara 400g per dag så spydde hon galla på morgonen, magen är nog för van vid de stora mängderna mat hon fått. Så ja, hon får äta tills hon verkar vara "inte vrålhungrig" men krävs mer än hennes 400g kött så får hon bukfylla ;)
 
Nåväl. Nu har vi varit hos uppfödaren med Axi. Hon är nu på dygn 15 och nej, hon är inte mogen. Hon och hanen nosade på varandra, han gjorde en grundlig test av hennes urin, sen konstaterade han att hon inte var värl att lägga energi på och letade istället upp en kul pinne att leka med:p

Uppfödaren gissade på onsdag. Men tyckte vi skulle ha stenkoll på om hon mjuknade bak (hon är rätt hård) för det kan tvärvända på en halv dag. De har en halvsyster till våran som tydligen är sån.

Utöver det en skitdag. Fick samtal från tjejen som har min sista häst och det var tydligen dags för henne att somna in. Det var en jäkla speciel resa med den stollan och det kniper hårt i hjärtat. Tur man har fått gosa söta valpar i dag.
 
Nåväl. Nu har vi varit hos uppfödaren med Axi. Hon är nu på dygn 15 och nej, hon är inte mogen. Hon och hanen nosade på varandra, han gjorde en grundlig test av hennes urin, sen konstaterade han att hon inte var värl att lägga energi på och letade istället upp en kul pinne att leka med:p

Uppfödaren gissade på onsdag. Men tyckte vi skulle ha stenkoll på om hon mjuknade bak (hon är rätt hård) för det kan tvärvända på en halv dag. De har en halvsyster till våran som tydligen är sån.

Utöver det en skitdag. Fick samtal från tjejen som har min sista häst och det var tydligen dags för henne att somna in. Det var en jäkla speciel resa med den stollan och det kniper hårt i hjärtat. Tur man har fått gosa söta valpar i dag.
:heart
 
Jag hade gått bananas (ursäkta @krambanan ) o gjort allt i min makt för att se till att denna personen blev utesluten ur SKK o blev av med sitt FCI godkända kennelnamn.
1.3 mille låter helt OK, under förutsättning att kenneln (den fysiska personen o alla inblandade förutom du själv) får livslångt registreringförbud, helst f.o.m. igår.

Jag tycker också det är fruktansvärt fult gjort men utesluten på vilka grunder?
 
Har ni sett Husdjurshjälpen Skåne på fb? :eek:

160124 Häljarp / Västra Karup / Båstad
Ägare efterlyses till ca 20 hundar och en valp.
Ras schäfer
Står just nu runt en bil. Föraren av bilen blev biten i armar och ben,
Dom har repat sönder hela bilen och far runder och triggar varandra.
Föraren till bilen kommer inte därifrån.
Polisen är kontaktad.
 
Har ni sett Husdjurshjälpen Skåne på fb? :eek:

160124 Häljarp / Västra Karup / Båstad
Ägare efterlyses till ca 20 hundar och en valp.
Ras schäfer
Står just nu runt en bil. Föraren av bilen blev biten i armar och ben,
Dom har repat sönder hela bilen och far runder och triggar varandra.
Föraren till bilen kommer inte därifrån.
Polisen är kontaktad.

Oj! Vad sjutton har triggat det där tro? (menar inte som ursäkt men tja).
 
Har ni sett Husdjurshjälpen Skåne på fb? :eek:

160124 Häljarp / Västra Karup / Båstad
Ägare efterlyses till ca 20 hundar och en valp.
Ras schäfer
Står just nu runt en bil. Föraren av bilen blev biten i armar och ben,
Dom har repat sönder hela bilen och far runder och triggar varandra.
Föraren till bilen kommer inte därifrån.
Polisen är kontaktad.
:eek::eek::eek:
 

ssssssssssss hon kanske äntligen får sova.

Min mamma kom förbi och bytte av mig ett tag, så att jag kunde sova. Har visserligen varit lugnt i natt men jag har inte ro till att sova.. Nu har jag sovit 4 timmar, ätit och duschat samt fått träffa mina egna hundar ett tag :heart Så tacksam! Nu ska jag byta av mamma igen.
 
Tack för alla fina ord och stöd :heart Det har fått mig att orka kämpa lite till. Det har varit ångestfyllt här då och då men allt går bra. Imorgon kväll kl 17 blir jag avbytt av en av uppfödarna som var med vid födseln, då ska jag på kurs. Vad pigg man kommer vara.. Sen ska jag tillbaka efter kursen och vara där till Tisdag kväll. Sakta men säkert går tiden. Kroppen värker och jag är sjukt trött och saknar mina egna hundar :heart
 
Har ni sett Husdjurshjälpen Skåne på fb? :eek:

160124 Häljarp / Västra Karup / Båstad
Ägare efterlyses till ca 20 hundar och en valp.
Ras schäfer
Står just nu runt en bil. Föraren av bilen blev biten i armar och ben,
Dom har repat sönder hela bilen och far runder och triggar varandra.
Föraren till bilen kommer inte därifrån.
Polisen är kontaktad.

Åh herregud! :(
 
Tack för alla fina ord och stöd :heart Det har fått mig att orka kämpa lite till. Det har varit ångestfyllt här då och då men allt går bra. Imorgon kväll kl 17 blir jag avbytt av en av uppfödarna som var med vid födseln, då ska jag på kurs. Vad pigg man kommer vara.. Sen ska jag tillbaka efter kursen och vara där till Tisdag kväll. Sakta men säkert går tiden. Kroppen värker och jag är sjukt trött och saknar mina egna hundar :heart

Den förbannade uppfödaren som satt dig i den här sitsen borde förutom att skämma ögonen ur sig också ta och växa upp och inse vad det är man gör när man tar på sig ansvar för djur. :banghead:
 
Ingen granne har flytt sitt hem pga våra hundar
Det låter ju direkt gräsligt tycker jag

Om jag möter en person som ser rädd ut (jag gjorde det idag, en mamma med två barn)
Då går jag långt åt sidan med kort koppel och ler lite och hejar

Hur kan någon tycka det är okey att skrämmas?

Är man hundrädd så spelar det ingen roll vems hund det är eller hur stor den är, det är själva hunden dom är rädda för. Jag vet tex om att jag har en kille i min trapp som är rädd för hundar och ska jag åka hiss tillsammans med honom så plockar jag upp min hund i famnen för då tycker han att det är ok. Min hund är som du säkert förstår ingen leonberger eller labrador....

Pst han bor kvar i samma trapp trots rädslan!
 
Jag och Ladda var ute på fotopromenad idag, provade mitt nya objektiv som jag fick på posten häromdagen. Inte optimalt väder, mulet och nästan lite smådugg emellanåt, men vi behövde ut och röra lite på oss efter gårdagen.

6km blev det iaf, på härliga stigar :)
Det är så skönt att jag kan ha henne lite lös ändå, hon gick lös drygt halva tiden av promenaden idag.

240116.jpg

240116-2.jpg

240116-1.jpg


Nöjd med objektivet också, tror jag kommer utvecklas en del med detta. Mycket svårare att fotografera med än de andra jag har :D

Kul att jag tänkte att hon skulle vara trött idag också... :p
 
Jag och Ladda var ute på fotopromenad idag, provade mitt nya objektiv som jag fick på posten häromdagen. Inte optimalt väder, mulet och nästan lite smådugg emellanåt, men vi behövde ut och röra lite på oss efter gårdagen.

6km blev det iaf, på härliga stigar :)
Det är så skönt att jag kan ha henne lite lös ändå, hon gick lös drygt halva tiden av promenaden idag.

240116.jpg

240116-2.jpg

240116-1.jpg


Nöjd med objektivet också, tror jag kommer utvecklas en del med detta. Mycket svårare att fotografera med än de andra jag har :D

Kul att jag tänkte att hon skulle vara trött idag också... :p
Vilket objektiv är det du köpt? :D
 
Jag och Ladda var ute på fotopromenad idag, provade mitt nya objektiv som jag fick på posten häromdagen. Inte optimalt väder, mulet och nästan lite smådugg emellanåt, men vi behövde ut och röra lite på oss efter gårdagen.

6km blev det iaf, på härliga stigar :)
Det är så skönt att jag kan ha henne lite lös ändå, hon gick lös drygt halva tiden av promenaden idag.

240116.jpg

240116-2.jpg

240116-1.jpg


Nöjd med objektivet också, tror jag kommer utvecklas en del med detta. Mycket svårare att fotografera med än de andra jag har :D

Kul att jag tänkte att hon skulle vara trött idag också... :p

Superfina bilder!
När du har vägarna neråt landet (för du är väl i sthlm nu?) så får du mer än gärna fota min klumpeduns :D. Tror inte jag har ett enda bra kort på hundskrället :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
2 385
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
846
Senast: Mint
·
Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
23 797
Övr. Katt Då sparkar vi igång tråd nummer 3 om våra fantastiska pälsklädda härskare Megara solar magen och kräver mat
Svar
7
· Visningar
283
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp