Bukefalos 28 år!

Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom precis hem från fysioterapeuten (yep... Mitt i natten...). Galet, galet trött. Men jag måste ändå skriva här eftersom jag är glad, för fy vad duktig valpskrället var idag och när vi kollade rörligheten i hela henne efter behandling osv, alltså, det var en enorm skillnad mot hur hon var på genomgången förra veckan. Dessutom syns det tydligt nu att rygglinjen är bättre. Jag och fysioterapeuten jobbar onekligen bra ihop och jag är så otroligt tacksam över att ha just henne till hjälp när det är något med hundarna. Hon är fantastisk.
Jag vill bo som hund hos dig :angel::love:
 
Jag sitter och skriver teori som ska delas ut på kurs... Jag undrar hur mycket möda som läggs på att läsa eländet, jämfört med vad jag lägger ner på att skriva det. :cautious:
:laugh:

Jag hade inte bara skrivit ut text utan letat efter bilder for att beskriva luft och hur den ror sig, och hur den for med sig partiklar (som doft) och vad som hander med det hela beroende pa hur vinden ror sig och hur omgivningen ser ut och korde det via en projector. Alla log och nickade uppmuntrande och jag ar saker pa tyckte att jag skulle skynda pa sa att de fick ta ut hundarna for att hitta dofter. :cautious:
Nu har jag det och tanker minsan tvinga alla pa seminarier fran och med nu att sitta snallt och lyssna och se. :angel:
 
Ny hund i huset. Nu är de tre. En amris och två dansk-svenskar.

Letar efter lämplig tik till min amrishane. Jag vill ha en son efter honom. Förra kullen han blev pappa till gav tre champions varav en blev årets bästa amristik. Så en riktigt passande tik vill jag hitta.
 
Men fy en sån plåga! Det finns inget man kan strö ut som grisarna ogillar eller liknande?
Hm, jag vet inte, men tvivlar på det. Annars hade väl alla här nere strött det överallt. Vi har 300 hektar bete här och grisarna har bökar sönder säkert 50. Så fanns det något hade det nog gjorts.. Sitter ju vildssvinstråd längs hela hagarna, men dom går rakt igenom. :grin:
 
Hoppas att jag hinner skriva lite mer i denna tråden än vad jag hann i förra :D
Har börjat nytt jobb och har hur mycekt som helst att göra (vilket är så jäkla kul!) men på mitt förra jobb hade jag ju typ 75% belastning och kunde surfa på buke i betydligt större utsträckning. Det enda jag saknar med det jobbet :D

MEN, jag och dogsen var på agilitykurs igår! Hade egentligen bara anmält Otis, men häromdagen hörde instruktören av sig och sa att det bara var jag som var anmäld, så då frågade hon om jag inte ville köra Ladda också så att jag kunde varva lite. Det blev himla bra faktiskt, så igår hade jag två trötta och nöjda hundar hemma som laddat ur rejält på agilityplanen :D
 
Hoppas att jag hinner skriva lite mer i denna tråden än vad jag hann i förra :D
Har börjat nytt jobb och har hur mycekt som helst att göra (vilket är så jäkla kul!) men på mitt förra jobb hade jag ju typ 75% belastning och kunde surfa på buke i betydligt större utsträckning. Det enda jag saknar med det jobbet :D

MEN, jag och dogsen var på agilitykurs igår! Hade egentligen bara anmält Otis, men häromdagen hörde instruktören av sig och sa att det bara var jag som var anmäld, så då frågade hon om jag inte ville köra Ladda också så att jag kunde varva lite. Det blev himla bra faktiskt, så igår hade jag två trötta och nöjda hundar hemma som laddat ur rejält på agilityplanen :D
Herregud, var bor du?! Baara du som var anmäld? Här blir agilitykurserna uppbokade direkt genom folk som står på kö! Här får man vänta typ ett år innan man får en plats!
 
Apropå agility så har jag tagit initiativ att dra igång en träningsgrupp i agility på BKn jag blivit medlem i! Det finns hinder och grejer på klubben men agilityn har dött ut då de inte har någon instruktör. Slängde ut frågan i facebookgruppen om det och det var typ 10 pers som ville haka på! Så skrev ordföranden att vi var så välkomna att ta tag i det så länge mågon elle rnågra ville ansvara. Och där blev det tvärnej! :eek: Alla sa typ "Jag vill vara med men inte ta något ansvar!" :mad:
Tycker jag var en trist inställning! Jag skrev att jag gärna tar ansvar där jag kan men att jag inte har speciellt mycket kunskap om agility och ingen erfarenhet av föreningsliv. Men jag kan ju hålla i ett par nycklar liksom :p

Men så vi får se vad det blir!
 
Ul gjort.
Resultat osäkert. De kunde se en...kanske två fosterblåsor men de var väldigt små. Kan betyda en rad saker. Hon kan bla befruktat sig några dagar efter sista parningen (som är 28 dagar i dag)
Nytt Ul om en vecka.
Rysare....
 
Ul gjort.
Resultat osäkert. De kunde se en...kanske två fosterblåsor men de var väldigt små. Kan betyda en rad saker. Hon kan bla befruktat sig några dagar efter sista parningen (som är 28 dagar i dag)
Nytt Ul om en vecka.
Rysare....
:nailbiting: Shit! Håller tummarna!
 
Herregud, var bor du?! Baara du som var anmäld? Här blir agilitykurserna uppbokade direkt genom folk som står på kö! Här får man vänta typ ett år innan man får en plats!

Haha, har flyttat hem till mörka Småland :D Det är hos en privat instruktör, samma som jag gick grund + fortsättning för med Ladda! Hon har inte gjort någon reklam för denna mer än på sin hemsida, så hon trodde att det kunde bero på det kanske.
Men, perfekt för mig ändå :D Får en timmes privatlektion x 4 med två hundar för samma pris som två timmars privatlektion med en hund :up:
 
Apropå agility så har jag tagit initiativ att dra igång en träningsgrupp i agility på BKn jag blivit medlem i! Det finns hinder och grejer på klubben men agilityn har dött ut då de inte har någon instruktör. Slängde ut frågan i facebookgruppen om det och det var typ 10 pers som ville haka på! Så skrev ordföranden att vi var så välkomna att ta tag i det så länge mågon elle rnågra ville ansvara. Och där blev det tvärnej! :eek: Alla sa typ "Jag vill vara med men inte ta något ansvar!" :mad:
Tycker jag var en trist inställning! Jag skrev att jag gärna tar ansvar där jag kan men att jag inte har speciellt mycket kunskap om agility och ingen erfarenhet av föreningsliv. Men jag kan ju hålla i ett par nycklar liksom :p

Men så vi får se vad det blir!

Suck... Välkommen till klubbengagemanget. :(
 
Apropå agility så har jag tagit initiativ att dra igång en träningsgrupp i agility på BKn jag blivit medlem i! Det finns hinder och grejer på klubben men agilityn har dött ut då de inte har någon instruktör. Slängde ut frågan i facebookgruppen om det och det var typ 10 pers som ville haka på! Så skrev ordföranden att vi var så välkomna att ta tag i det så länge mågon elle rnågra ville ansvara. Och där blev det tvärnej! :eek: Alla sa typ "Jag vill vara med men inte ta något ansvar!" :mad:
Tycker jag var en trist inställning! Jag skrev att jag gärna tar ansvar där jag kan men att jag inte har speciellt mycket kunskap om agility och ingen erfarenhet av föreningsliv. Men jag kan ju hålla i ett par nycklar liksom :p

Men så vi får se vad det blir!

Det där är så jävla typiskt en viss sorts människor! "Jag vill detta, och detta och detta....men JAG VILL INTE HA NÅGOT ANSVAR!!". De vill bara att andra ska fixa så de kan hänga på utan att behöva göra något!!

Och så tycker de att "någon annan" ska fixa allt. Inget egenansvar alls, inget intresse av att engagera sig.... GAH!

/Lite bitter ibland :p!
 
Igår efter 3 timmar agilityträning var jag ute och sprang med hundarna igen, och det var en sån där FANTASTISK runda :love: ! I tisdags hade jag en katastrofrunda där jag inte orkade NÅTT (inte så smart att tro att man ska orka när man bara ätit en enda smörgås på hela dagen :o) men igår hade jag ork, var stark och sprang på rätt lätta ben.

Jag hade kunnat springa längre (en ENORM seger för mig att känna det :banana:) men jag var mogen nog att avsluta när det kändes toppen, så att jag skulle ha kvar den minnesbilden nästa gång vi drar ut och springer :) !
1604155.jpg
 
Apropå agility så har jag tagit initiativ att dra igång en träningsgrupp i agility på BKn jag blivit medlem i! Det finns hinder och grejer på klubben men agilityn har dött ut då de inte har någon instruktör. Slängde ut frågan i facebookgruppen om det och det var typ 10 pers som ville haka på! Så skrev ordföranden att vi var så välkomna att ta tag i det så länge mågon elle rnågra ville ansvara. Och där blev det tvärnej! :eek: Alla sa typ "Jag vill vara med men inte ta något ansvar!" :mad:
Tycker jag var en trist inställning! Jag skrev att jag gärna tar ansvar där jag kan men att jag inte har speciellt mycket kunskap om agility och ingen erfarenhet av föreningsliv. Men jag kan ju hålla i ett par nycklar liksom :p

Men så vi får se vad det blir!

Jag är faktiskt lite sån. MEN det har att göra med min sambos arbetstider. Iom att han jobbar som han gör så är det inte alltid säkert att han kan ta dottern eller att jag hittar en barnvakt, och jag vill inte behöva ha dåligt samvete för att jag inte kan ordna iväg mitt barn och på så sätt göra en massa annat folk besvikna för jag inte kan fixa och ställa iordning osv.

Men detta betyder inte att jag inte gärna hjälper till när jag kan, och jag brukar försöka stanna för att plocka in/ut grejer när jag väl har en barnvakt.
 
Jag är faktiskt lite sån. MEN det har att göra med min sambos arbetstider. Iom att han jobbar som han gör så är det inte alltid säkert att han kan ta dottern eller att jag hittar en barnvakt, och jag vill inte behöva ha dåligt samvete för att jag inte kan ordna iväg mitt barn och på så sätt göra en massa annat folk besvikna för jag inte kan fixa och ställa iordning osv.

Men detta betyder inte att jag inte gärna hjälper till när jag kan, och jag brukar försöka stanna för att plocka in/ut grejer när jag väl har en barnvakt.
Nää men det är ju en sak. Då kan man ju engagera sig med vissa restriktioner. Men här skrev folk "jag VILL inte". Inte "jag har inte så mycket tid".. :wtf: Känner lite att "då behöver väl inte ni vara med då!!" :D
 
Det där är så jävla typiskt en viss sorts människor! "Jag vill detta, och detta och detta....men JAG VILL INTE HA NÅGOT ANSVAR!!". De vill bara att andra ska fixa så de kan hänga på utan att behöva göra något!!

Åh, EXAKT det! Folk ska bara glida in lite passande. I måndags när vi skulle träna rally var det en tjej som försvann när vi började hämta skyltar och bygga bana - och mirakulös dök upp igen när banan var klar! Sen när vi började plocka undan? POFF! Borta!

Såna småå grejer som kan reta mig till vansinne. Verkar som att Lärar-Lina får gå in och peka med hela handen även bland vuxna människor :angel: :D
(ja, jag är två HELT olika personer i och utanför klassrummet!)

Tillägg: Det var dock inte läge för det iom att det var första gången jag var på klubben. Då får kommandoran ligga lite lågt! Och vem vet? Hon kanske brukar hjälpa till, men hade diarré den dagen. Jag frågade inte, så ska inte döma - jag har själv otroligt strulig mage. Måste man bajsa NU, så måste man bajsa NU!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Hej! Efter uppdateringen på Apple Watch så har det försvunnit den där symbolen som man trycker på för att en telefon ska plinga till...
Svar
2
· Visningar
570
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
2
· Visningar
453
Senast: tott
·
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 938
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
794
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp