Bukefalos 28 år!

Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, EXAKT det! Folk ska bara glida in lite passande. I måndags när vi skulle träna rally var det en tjej som försvann när vi började hämta skyltar och bygga bana - och mirakulös dök upp igen när banan var klar! Sen när vi började plocka undan? POFF! Borta!

Såna småå grejer som kan reta mig till vansinne. Verkar som att Lärar-Lina får gå in och peka med hela handen även bland vuxna människor :angel: :D
(ja, jag är två HELT olika personer i och utanför klassrummet!)

Tillägg: Det var dock inte läge för det iom att det var första gången jag var på klubben. Då får kommandoran ligga lite lågt! Och vem vet? Hon kanske brukar hjälpa till, men hade diarré den dagen. Jag frågade inte, så ska inte döma egentligen.

Jag har heller inga problem med folk som nån gång försvinner vid banbygge pga diarré :D ! Inte heller såna som inte kan pga jobb eller skolmöte eller nått sånt ibland.

Men man märker ju så tydligt att det finns de som ALLTID har diarré när nått ska göras, som ALLTID försvinner när det ska byggas fram/bort, som ALDRIG kan stanna hela tiden på träningar fast det är obligatoriskt att vara kvar osv osv... De personerna är urk ;)
 
Igår efter 3 timmar agilityträning var jag ute och sprang med hundarna igen, och det var en sån där FANTASTISK runda :love: ! I tisdags hade jag en katastrofrunda där jag inte orkade NÅTT (inte så smart att tro att man ska orka när man bara ätit en enda smörgås på hela dagen :o) men igår hade jag ork, var stark och sprang på rätt lätta ben.

Jag hade kunnat springa längre (en ENORM seger för mig att känna det :banana:) men jag var mogen nog att avsluta när det kändes toppen, så att jag skulle ha kvar den minnesbilden nästa gång vi drar ut och springer :) !
1604155.jpg
Är det du som går någon slags fys-träningskurs? Eller är det @Blueberry? Eller vem var det? Som typ hade kommit på att det var nice att röra på sig? För nu är jag så fet och otränad att det börjar bli pinsamt. Och både Alice och jag kan behöva lite kondis om vi ska börja med agility!
 
Är det du som går något fys-träningskurs? Eller är det @Blueberry? Eller vem var det? Som typ hade kommit på att det var nice att röra på sig? För nu är jag så fet och otränad att det börjar bli pinsamt. Och både Alice och jag kan behöva lite kondis om vi ska börja med agility!

Yes, jag går en onlinefysträningskurs, Fysträning med din hund. Den har varit ASGRYM och gett mig bättre kondis, starkare kropp och jag är #litemindrefet :love: ! Och att man varvar in hundarnas träning i den... asbra :up:
 
Ul gjort.
Resultat osäkert. De kunde se en...kanske två fosterblåsor men de var väldigt små. Kan betyda en rad saker. Hon kan bla befruktat sig några dagar efter sista parningen (som är 28 dagar i dag)
Nytt Ul om en vecka.
Rysare....
Men gaah! :crazy: :nailbiting:
Nu tycker jag riktigt synd om er.
 
Men gaah! :crazy: :nailbiting:
Nu tycker jag riktigt synd om er.
Hoppas verkligen att det är så att hon tagit sig sent på sista parningen och att hon visar mer på fredag. Det andra alternativet skulle ju isf vara att hon har en avbruten dräktighet i livmodern :(

Vi vägde henne och hon har gått upp en del. Ska väga henne under veckan och se om hon fortsätter öka.
 
Jag har ju inte så allvarliga saker att tänka på och är ganska uttråkad med att bara tillfriskna. Så jag tänkte att jag skulle skapa ett Instagram konto till hundarna. Men jag kan inte komma på vad jag ska döpa det till. :meh::cautious:
 
Jag har ju inte så allvarliga saker att tänka på och är ganska uttråkad med att bara tillfriskna. Så jag tänkte att jag skulle skapa ett Instagram konto till hundarna. Men jag kan inte komma på vad jag ska döpa det till. :meh::cautious:
Tonto?
 
Efter Ul i dag så var vi iaf och fikade hos valpintressenten. En riktig pärla till intressent så jag hoppas det finns en hane i tikens mage som kan flytta dit.

Efter det åkte jag i väg till tryckaren och hämtade kenneltröjorna. Blev jättenöjd med loggan och tryckkvalitén känns bra. Även tröjorna verkar vara av bra kvalité som ska hålla många tvättar (betalar hellre mer när man ändå har kostat på tryck så det inte blir engångströjor) :up:

Dock löser inte sambon att få en ersättare för sig som provledare på söndag så jag får närvara själv vid korningen. Jättetråkigt att han missar detta :( Det är ju en av höjdpunkterna som uppfödare.

Nu ska jag bara fixa i ordning övernattningsrummet för den husse med hund som ska sova över här inför korningen. Den vovven kommer få sova i valplådan. Den har han inte sett sen han flyttade hemifrån för 3,5 år sen :p
 
Jag är så irriterad... jag var in på Arken Zoo idag för att köpa kattmat. En dam med två chihuahuor står framför mig i kön. Noll koll på de små (långt koppel på båda så de försökte trassla in mig i det :meh:). Sedan kommer en kvinna med en pointer och en av dem kastar sig mot den och skäller varpå den andra hänger på. Inte en rörelse för att försöka få eländena att sluta, inte en ursäkt. Tillslut lyckas hon släpa ut hundarna och kassarna medans de skäller hela tiden (pointern gör inget, säger inget).

Efter detta debacle kommer en man med ett dvärgskägg som gör ett utfall mot pointern och tom jag som icke-hundmänniska kan se att han var på väg att göra det :arghh: Karln i kopplet säger ett halvhjärtat "nej" :meh:

Pointern gjorde fortfarande inget så jag var väldigt imponerad :up: men VARFÖR tar man in hundar som inte klarar hundmöten på ett vettigt sätt i en djuraffär och varför försöker man inte ens kontrollera dem?! Hade jag haft pointern hade jag varit vansinnig.
 
Okej, trådens kanske allra dummaste fråga någonsin, men när klubben har medlemsmöte så får vem som helst i klubben komma va?Inte bara de som är med i sektioner och sånt där? (:o:o:o)
 
Okej, trådens kanske allra dummaste fråga någonsin, men när klubben har medlemsmöte så får vem som helst i klubben komma va?Inte bara de som är med i sektioner och sånt där? (:o:o:o)

Japp, medlemsmöte är för alla medlemmar!
Sektioner och kommittéer brukar informera om vad som händer i klubben bl.a.
 
Fråga till er som är insatta i avel!

Om jag har en fodertik från en uppfödare, har jag då något att säga till om som fodervärd (heter det så i hundvärlden) då? Angående parningen alltså. Låt oss säga att jag har stora invändningar mot hanen i fråga, eller att jag tycker tiken är direkt olämplig att ta valpar på. Har jag något att sätta emot eller får jag vackert titta på?

Förhoppningsvis har man ju en uppfödare man delar värderingar med och litar på! Men om det skulle skära sig efter hand.
 
Fråga till er som är insatta i avel!

Om jag har en fodertik från en uppfödare, har jag då något att säga till om som fodervärd (heter det så i hundvärlden) då? Angående parningen alltså. Låt oss säga att jag har stora invändningar mot hanen i fråga, eller att jag tycker tiken är direkt olämplig att ta valpar på. Har jag något att sätta emot eller får jag vackert titta på?

Förhoppningsvis har man ju en uppfödare man delar värderingar med och litar på! Men om det skulle skära sig efter hand.
Nej du har inget att säga till om i frågan.
 
Fråga till er som är insatta i avel!

Om jag har en fodertik från en uppfödare, har jag då något att säga till om som fodervärd (heter det så i hundvärlden) då? Angående parningen alltså. Låt oss säga att jag har stora invändningar mot hanen i fråga, eller att jag tycker tiken är direkt olämplig att ta valpar på. Har jag något att sätta emot eller får jag vackert titta på?

Förhoppningsvis har man ju en uppfödare man delar värderingar med och litar på! Men om det skulle skära sig efter hand.

Nej, nada.
 
Fråga till er som är insatta i avel!

Om jag har en fodertik från en uppfödare, har jag då något att säga till om som fodervärd (heter det så i hundvärlden) då? Angående parningen alltså. Låt oss säga att jag har stora invändningar mot hanen i fråga, eller att jag tycker tiken är direkt olämplig att ta valpar på. Har jag något att sätta emot eller får jag vackert titta på?

Förhoppningsvis har man ju en uppfödare man delar värderingar med och litar på! Men om det skulle skära sig efter hand.

Nej, sett till hur tiken kommer användas i avel på de två kullarna har du noll och intet makt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Hej! Efter uppdateringen på Apple Watch så har det försvunnit den där symbolen som man trycker på för att en telefon ska plinga till...
Svar
2
· Visningar
572
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
2
· Visningar
510
Senast: tott
·
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 958
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
804
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp