Bukefalos 28 år!

Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är som en ond mardröm.
Nu har lagotton somnat in, låg i mammas knä och jag gosade med hennes huvud. Lugnt, stilla och värdigt efter en dag som i hundmått var väldigt bra.
Labben gick undan, ville inte vara med. Fick chans att nosa på henne efteråt men gjorde det bara lite på avstånd. Han känns lite dämpad. Har varit på en promenad med honom och då kunde jag skingra tankarna för stunden, men nu maler de igen.
En del av mig gick sönder och kommer aldrig läkas igen....
Älskade bästa lagotton :heart :cry: :heart
Beklagar :heart
 
Det är som en ond mardröm.
Nu har lagotton somnat in, låg i mammas knä och jag gosade med hennes huvud. Lugnt, stilla och värdigt efter en dag som i hundmått var väldigt bra.
Labben gick undan, ville inte vara med. Fick chans att nosa på henne efteråt men gjorde det bara lite på avstånd. Han känns lite dämpad. Har varit på en promenad med honom och då kunde jag skingra tankarna för stunden, men nu maler de igen.
En del av mig gick sönder och kommer aldrig läkas igen....
Älskade bästa lagotton :heart :cry: :heart

:( Så sorgligt, men det låter som ett fint slut! :heart
 
Det är som en ond mardröm.
Nu har lagotton somnat in, låg i mammas knä och jag gosade med hennes huvud. Lugnt, stilla och värdigt efter en dag som i hundmått var väldigt bra.
Labben gick undan, ville inte vara med. Fick chans att nosa på henne efteråt men gjorde det bara lite på avstånd. Han känns lite dämpad. Har varit på en promenad med honom och då kunde jag skingra tankarna för stunden, men nu maler de igen.
En del av mig gick sönder och kommer aldrig läkas igen....
Älskade bästa lagotton :heart :cry: :heart
Åh, beklagar så:heart men vad skönt att hon har en så omtänksam matte som visste när det var dags:heart
Ta hand om dig, promenera mycket, drick te och ät choklad.
 
Det är som en ond mardröm.
Nu har lagotton somnat in, låg i mammas knä och jag gosade med hennes huvud. Lugnt, stilla och värdigt efter en dag som i hundmått var väldigt bra.
Labben gick undan, ville inte vara med. Fick chans att nosa på henne efteråt men gjorde det bara lite på avstånd. Han känns lite dämpad. Har varit på en promenad med honom och då kunde jag skingra tankarna för stunden, men nu maler de igen.
En del av mig gick sönder och kommer aldrig läkas igen....
Älskade bästa lagotton :heart :cry: :heart
Beklagar :heart det är fruktansvärt och jobbigt. Och det får ta tid att sörja!
 
Det är som en ond mardröm.
Nu har lagotton somnat in, låg i mammas knä och jag gosade med hennes huvud. Lugnt, stilla och värdigt efter en dag som i hundmått var väldigt bra.
Labben gick undan, ville inte vara med. Fick chans att nosa på henne efteråt men gjorde det bara lite på avstånd. Han känns lite dämpad. Har varit på en promenad med honom och då kunde jag skingra tankarna för stunden, men nu maler de igen.
En del av mig gick sönder och kommer aldrig läkas igen....
Älskade bästa lagotton :heart :cry: :heart
Åh, vad tungt för dig. Kram :heart
(Fint att du kunde låta henne somna hemma)
 
Det är som en ond mardröm.
Nu har lagotton somnat in, låg i mammas knä och jag gosade med hennes huvud. Lugnt, stilla och värdigt efter en dag som i hundmått var väldigt bra.
Labben gick undan, ville inte vara med. Fick chans att nosa på henne efteråt men gjorde det bara lite på avstånd. Han känns lite dämpad. Har varit på en promenad med honom och då kunde jag skingra tankarna för stunden, men nu maler de igen.
En del av mig gick sönder och kommer aldrig läkas igen....
Älskade bästa lagotton :heart :cry: :heart
:heartheart:heart Beklagar.
 
Är hundvakt åt en schäfer, kvällsrundan var lite för spännande för min smak... När jag skulle ta ut hundarna sprang en lös chiuaua på parkeringen. Matten klippte gräs en bra bit bort, och hade inte koll på hunden. Funderade en stund på hur jag skulle göra, insåg att jag inte har en chans med två stora hundar om den skulle komma fram. Lyckas påkalla mattens uppmärksamhet och hon muttrar lite surt att hunden är jättesnäll och aldrig skulle göra något. Nä men tumultet som kan uppstå om den kommer fram till mina två kan ju sluta olyckligt :banghead:

Efter ett par km senare stöter vi på en ensam stor hund, ligger en del hus i närheten så förmodligen kom den därifrån. Men man hinner fundera en hel del på vad som kan hända. Nu gick det bra, den ensamma hunden kom aldrig fram till oss och vi kunde lugnt passera förbi.

En annan fundering, schäfern är väldigt hård i magen. Han har problem med bukspottskörteln och äter medicin för det, äter Purina torrfoder har jag för mig. Var tydligen svårt att hitta ett foder som funkade efter bukspottsproblemen som han höll sig fin på, så ett foderbyte är inte aktuellt. Kan man ge ngt annat för att lätta upp det lite? Han ska undvika fett i möjligaste mån och har en väldigt känslig mage.
 
En annan fundering, schäfern är väldigt hård i magen. Han har problem med bukspottskörteln och äter medicin för det, äter Purina torrfoder har jag för mig. Var tydligen svårt att hitta ett foder som funkade efter bukspottsproblemen som han höll sig fin på, så ett foderbyte är inte aktuellt. Kan man ge ngt annat för att lätta upp det lite? Han ska undvika fett i möjligaste mån och har en väldigt känslig mage.

Jag hade börjat med att se till att han får i sig mycket vätska, det kan göra mer än man kanske tror. En känslig schäfermage vill jag inte reta upp om jag inte absolut måste... :crazy:
 
Jag hade börjat med att se till att han får i sig mycket vätska, det kan göra mer än man kanske tror. En känslig schäfermage vill jag inte reta upp om jag inte absolut måste... :crazy:
Inte jag heller :o han får mat tre gånger om dagen och då alltid med rejält med vatten i torrfodret. Tycker han dricker normalt mycket vatten i övrigt, ska se om jag kanske kan få i honom ännu mer. Vet inte riktigt hur dock :confused:
 
Inte jag heller :o han får mat tre gånger om dagen och då alltid med rejält med vatten i torrfodret. Tycker han dricker normalt mycket vatten i övrigt, ska se om jag kanske kan få i honom ännu mer. Vet inte riktigt hur dock :confused:

Är han schäferglupsk kanske det skulle funka att lägga en eller ett par kulor i vattenskålen bara? :angel:
 
Jag njuter av hur fantastiskt underbart det ar med en valp som, aven om han ar aktiv, ar cool och inte alltid utmanar den/de andra hundarna i familjen. :love: Min lilla Tater Tot ar overallt samtidigt ... men nar de stora sager ifran lyssnar han och hittar pa nagot annat att gora ... och nar ett par stora hundar rot bakom ett staket (Miss Mandy bajsade just dar nar de blev utslappta pa tomten som vatter mot var park, Mandy brydde sig inte alls, men OJ vad T.T reagerade) SPRANG han hem sa fort han kunde ... hela tre tomter bort.:love:
Det ar sa skont med en hund som hellre flyr an slass ... efter tva rottisar, dar den andra var en har av hin som bara ville attakera nar hon var liten, ar den har lilla Mallen som en sommar bris. SA latt att ha att gora med, SA "artig" och valuppfostrad for de stora hundarna ... lite vaksam annu ... men absolut inte mer an man kan forvanta sig av en 9 veckor gammal Malle valp. Helt underbar!:heart
 
Lillpumin har mognat så mycket att det är löjligt. Att passera tvåårsdagen är uppenbarligen magiskt. Självklart är inte alla rädslor bortblåsta, men han är så mycket modigare. Nu när saker är läskiga vågar han mycket, mycket oftare gå fram och undersöka dem direkt om jag bara säger "Vad är det för något?". Häromdagen låg han i balkongdörren och tittade ut när det åskade. Dessutom är han numera mindre intresserad av andra hundar och blir inte döv längre om han leker med nån. Det gör att jag släpper honom lättare och allting blir som en god cirkel :love: Min bästa lilla pumi.

(Sen behöver vi ju inte prata om rycket han hade igår när han hoppade omkring, högg mig i armen och skällde så det stod härliga till. Han är ju bara två år :angel:)
 
Det är som en ond mardröm.
Nu har lagotton somnat in, låg i mammas knä och jag gosade med hennes huvud. Lugnt, stilla och värdigt efter en dag som i hundmått var väldigt bra.
Labben gick undan, ville inte vara med. Fick chans att nosa på henne efteråt men gjorde det bara lite på avstånd. Han känns lite dämpad. Har varit på en promenad med honom och då kunde jag skingra tankarna för stunden, men nu maler de igen.
En del av mig gick sönder och kommer aldrig läkas igen....
Älskade bästa lagotton :heart :cry: :heart

Stor kram :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
906
Senast: Mint
·
Övr. Hund Hej alla, Vi behöver råd om hur vi kan få vår katt och nya valp att trivas tillsammans. Vi har en 7 år gammal katt som inte är särskilt...
Svar
3
· Visningar
205
Senast: Trott
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 533
Senast: Tilly_85
·
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 363

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Oseriös avel 2023
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp