Utställningstråden 2017

Alltså, ni borde åka och kolla på någon schäferspecial. Det är verkligen HELT galet, här snackar vi inte "stå utanför och kalla på hunden" här kan det vara tre fyra personer engagerade i samma hund. De springer före hunden runt ringen eller sitter i diken och bakom buskar och blåser i lockpipor osv osv...
Riktigt underhållande att kolla på :p

Ska se om jag kan komma åt att filma lite på torsdag. Jag ska bara visa en valp så jag är "ledig" när de värsta galenskaperna börjar :devil:
 
Alltså, ni borde åka och kolla på någon schäferspecial. Det är verkligen HELT galet, här snackar vi inte "stå utanför och kalla på hunden" här kan det vara tre fyra personer engagerade i samma hund. De springer före hunden runt ringen eller sitter i diken och bakom buskar och blåser i lockpipor osv osv...
Riktigt underhållande att kolla på :p

Ska se om jag kan komma åt att filma lite på torsdag. Jag ska bara visa en valp så jag är "ledig" när de värsta galenskaperna börjar :devil:

Jag har hört ryktena men inte sett detta i verkligheten. Det kanske vore kul nån gång. ;)
Boxerspecialerna låter väldigt städade jämfört med det.
 
På Boxerklubbens sida finns just nu en liten guide till hur man ska mäta nosen, men den är gjord för vuxen hund. :)

Och ja, dubbelhandling är regel snarare än undantag på boxerspecialer. Fast här sa de till att de inte ville att folk skulle ropa på hundarna utifrån, men stå med leksak var okej. Och att ha med en leksak in som du själv kastar ut och låter hunden fixera på räknas inte som dubbelhandling, så det är alltid okej (förutom att vissa domare inte tillåter varken godis eller leksak, men de är väldigt ovanliga).
Jasså får man ha leksaker så och kasta iväg? Jag har svårt att få Iris att stå riktigt spänt och snyggt utan så fort hon ställer sig så tappar hon energin liksom... Det kanske man kunde träna in med en leksak då för godis är hon inte speciellt intresserad av...
Problemet blir väl då att hon drar mot marken istället för uppåt/framåt...
Brukar utnytta om hon fastnar för något utanför ringen så får hon stå och dra mot det men det är ju inte alltid det finns något intressant
 
18671781_10210591755444102_3725716746456362636_o.jpg

Måste ju visa den fina kritiken vi fick idag! Hon var så himla duktig! BIR valp med ett HP. En fruktansvärt låååång väntan i värmen själv med 2 småbarn innan finalen där vi inte gick vidare. Då önskar man att man hade tänkt ett steg längre och faktiskt åkt hem innan.
Hunden var trött och varm, jag var trött och varm och barnen var definitivt trötta o varma :meh:
En alldeles för lång och varm dag för en valp blev det men det är lätt att vara efterklok :turd:
Nu har vi bara en utställning kvar planerad sen ska vi ha sommarlov :bump:
 
Med tanke på hur sura folk blir när husse/matte står på fel ställe och/eller ropar i fel ögonblick kan jag inte annat än tro att det leder till en hel del skilsmässor...
Haha, det är mer regel än undantag att handlern skäller på folket utanför.
Ägaren till hunden jag ställde igår var på sin första schäferspecial och hon tyckte att jag var väldigt snäll efter att ha lyssnat på andra handlers :p
 
Glömde säga hur det gick på inoffen förra helgen, Athena blev BIR och fick HP. :love: Och jättefin kritik! Helt lyrisk över att jag lyckades ställa själv trots ångesten, har nog fått lite blodad tand för det här med utställning nu iom att jag genast planerade in tre utställningar till i år :angel:
 
Med tanke på hur sura folk blir när husse/matte står på fel ställe och/eller ropar i fel ögonblick kan jag inte annat än tro att det leder till en hel del skilsmässor...

Vet hur det kan vara bara när jag och min man tränar ibland. Det är något med det där att dirigera någon annan på avstånd som lätt orsakar gnistor. Som tur är brukar en vän till oss ställa Breeze och då är reglerna enkla. Vi står snällt framför honom när han ska stå och gömmer oss fort som katten när det ska springas för annars springer han snett och tittar efter oss den lilla morsgrisen.
 
Idag ska vi på en inoff i Arboga, enda schäfern trots att det är på en brukshundklubb. Riktig lyx med en utställning som börjar kl 10 och dit man har 15 min bilväg :p
 
  • Gilla
Reactions: Laa

Liknande trådar

Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 168
Hundhälsa Min lilla PK har blivit mjällig i pälsen och upplever honom lite torr i huden. Han har bara badats inför utställning och senast är en...
Svar
5
· Visningar
459
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 172
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 869
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Burkfisk
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp