Utställningstråden 2017

Blir eventuellt internationella i Tvååker. Har verkligen varit sugen men sambon vägrar åka dit. Vi var där och tittade förra året och han hatar utställningar, det är även dagen innan vi ska på våra närmsts vänners bröllop.

Så om jag åker eller inte hänger på om en annan tjej ska åka för då hänger jag på henne :p
 
@Linda_A Du som är mer insatt än mig!
Atibox ska ju arrangeras i Malmö nästa år, är det något man som glad amatör kan vara med och ställa på eller åker man ut med huvudet först? :idea:
Iris uppfödare ska ev. komma hit från Polen för att titta så vi ska ju dit och träffa henne och kolla på alla fina hundar iallafall.
Tänkte om det bara är för proffsen? :D
 
Jag struntar i tvååker iår då uppfödaren tyckte domarna inte var något för mina två. Istället anmält båda till Tånga Hed 17-18 juni, whippetklubbens ena dagen och vinthundklubbens andra :)
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Min lilla debuterade juniorklass idag i Gimo! Yngst i klassen på 10 månader, han skötte sig bra men fick bara ett very good, dock med bra kritik och placering 2 av 3. Han behöver helt enkelt växa på sig, han är lite tanig än så länge. Det var i och för sig väntat (han har växt mest på längden och höjden) så nu ska han gödas och musklas under sommaren så provar vi i augusti igen och ser hur det går då. Jag tror han kan bli riktigt bra med mer muskler och bredd! Domaren var väldigt petig med pälsarna och kollade noga efter tovor vilket många fick nerslag på men vi fick "vacker päls" så det var roligt :)
 
  • Gilla
Reactions: Laa
@Linda_A Du som är mer insatt än mig!
Atibox ska ju arrangeras i Malmö nästa år, är det något man som glad amatör kan vara med och ställa på eller åker man ut med huvudet först? :idea:
Iris uppfödare ska ev. komma hit från Polen för att titta så vi ska ju dit och träffa henne och kolla på alla fina hundar iallafall.
Tänkte om det bara är för proffsen? :D

Det är klart du ska anmäla! Visst, det blir betydligt tuffare konkurrens än vad man är van vid, men det kommer att bli jättekul att vara med om. Det är ju sällan Atibox går på bra avstånd. :)

Skulle gärna haft en hund till att ställa då, men det lär inte bli valp innan dess. Har för mycket kvar att få ordning på lydnasmässigt. Och så vill ju vi helst ha en valp efter Breeze om den chansen dyker upp.
 
D
Det är klart du ska anmäla! Visst, det blir betydligt tuffare konkurrens än vad man är van vid, men det kommer att bli jättekul att vara med om. Det är ju sällan Atibox går på bra avstånd. :)

Skulle gärna haft en hund till att ställa då, men det lär inte bli valp innan dess. Har för mycket kvar att få ordning på lydnasmässigt. Och så vill ju vi helst ha en valp efter Breeze om den chansen dyker upp.
Du kan få visa min ;)
 
Vågar man anmäla till Växjö i november om man bara ställt på tre utställningar innan dess? :nailbiting:
JAAA! Utställning är kul, visst, ett tävlingsmoment, men se på det såhär: du och hunden ska samarbeta och visa er från er bästa sida. Så länge hunden får den kvalitetspoäng den förtjänar så är resten upp till domarens tycke och smak, dvs inget du kan påverka :)
På temat så är ett av mina verkligt glada och nöjda minnen när Tassa fick sufficient på europautställningen i Oslo. Glad för ett sufficient? Nej, kommer inte ställa för den domaren igen, han gillar inte min typ av Griffon, men: jag och Tassa hade underbar kontakt, hon skötte sig prickfritt och vi hade superkul! Det är SÅ det ska kännas, allt annat är upp till domaren. :)
 
Läste på lite om de här nordiska certen. Det står ju att "Den nuvarande titeln ”Nordisk Champion” kommer att ersättas av den nya titeln ”Nordic Show Champion”, NORDICCH:"

Men om min hund redan är Nord Uch, kan den då också bli Nordicch? Eller måste man helt "börja om"? Den gamla titeln kan väl inte försvinna från de som redan har den, eller?
 
JAAA! Utställning är kul, visst, ett tävlingsmoment, men se på det såhär: du och hunden ska samarbeta och visa er från er bästa sida. Så länge hunden får den kvalitetspoäng den förtjänar så är resten upp till domarens tycke och smak, dvs inget du kan påverka :)
På temat så är ett av mina verkligt glada och nöjda minnen när Tassa fick sufficient på europautställningen i Oslo. Glad för ett sufficient? Nej, kommer inte ställa för den domaren igen, han gillar inte min typ av Griffon, men: jag och Tassa hade underbar kontakt, hon skötte sig prickfritt och vi hade superkul! Det är SÅ det ska kännas, allt annat är upp till domaren. :)
Jamen då kör vi helt enkelt! :D
 
Ångrar mig smått (mår nästan dåligt över det haha) att jag inte anmälde Fenna till Gimo men jag måste inse att jag inte kan vara på flera ställen samtidigt. :angel: Fennas halvsyster blev BIR & fick CACIB samt Fennas kullbror BIM samt fick också ett CACIB.
Aja Fenna och jag får ladda inför Norrköping....
 
Ställt Santo idag, så otroligt många whippar så en reservdomare tog över valpklass, juniorklass och unghundsklass hanar..

Santo blev 1a i unghund med exc, av 9st, tyvärr inga CK i klassen!!! Ville ju gå in i bästa hane och visa upp för "originaldomaren" :(
 
Första dagen i Norrköping. Skalman bästa juniorhane, CK och reservcert - CERT:et togs av en finsk championhane så jag är toknöjd med resultatet :) Ännu mer nöjd då båda dom andra juniorhanarna är superfina, så jag trodde inte alls att Skalman skulle "klå" dom :o
Få se om det blir helt omvänd ordning imorgon på juniorhanarna nu när vi ska slåss ännu mer om certet :rofl: Skalman är precis 1 år fyllda och väldigt unghund i kroppen, så är glad över kritiken :)
 
Hur har det gått idag?
Skit bokstavligen. Fenna och jag åkte ut med huvudet före då domaren ansåg att Fenna var för underutvecklad för sin ålder och för tunn. Det stod nästan inget i hennes bedömningen som var bra förutom bra huvud, öron och färg.... och att matten hade en trevlig attityd till sin hund (jättebra att domaren tycker det).

Folk runt om frågade mig också upprepande frågor om hur mycket min hund vägde och stämningen var inte alls trevlig "ringside" tyvärr, har aldrig upplevt detta tidigare vid kooikerringen. :down: Så jag har bestämt mig att inte åka dit imorgon eftersom Fenna har fått två bedömningar på raken att hon är bl.a. för tunn och då känner jag att vi skippar att åka långt för en troligtvis dålig bedömning igen (vet att domare tycker olika men det verkar gå en röd tråd vilket är Fennas tunna kropp, något jag inte kan göra något åt) samt för att det var lite dålig stämning vid sidan om ringen.

Domren var i alla fall trevlig i övrigt även om vi tyckter olika. :grin:
 
Skit bokstavligen. Fenna och jag åkte ut med huvudet före då domaren ansåg att Fenna var för underutvecklad för sin ålder och för tunn. Det stod nästan inget i hennes bedömningen som var bra förutom bra huvud, öron och färg.... och att matten hade en trevlig attityd till sin hund (jättebra att domaren tycker det).

Folk runt om frågade mig också upprepande frågor om hur mycket min hund vägde och stämningen var inte alls trevlig "ringside" tyvärr, har aldrig upplevt detta tidigare vid kooikerringen. :down: Så jag har bestämt mig att inte åka dit imorgon eftersom Fenna har fått två bedömningar på raken att hon är bl.a. för tunn och då känner jag att vi skippar att åka långt för en troligtvis dålig bedömning igen (vet att domare tycker olika men det verkar gå en röd tråd vilket är Fennas tunna kropp, något jag inte kan göra något åt) samt för att det var lite dålig stämning vid sidan om ringen.

Domren var i alla fall trevlig i övrigt även om vi tyckter olika. :grin:
Men åh vad tråkigt att höra!
Har du fler utställningar inbokade framöver?
 
Vi ställde på boxer specialen i Lerum idag och knep ett BIR valp!
Fick revansch mot hanen som slog oss på förra specialen :p
Iris har verkligen vuxit till sig bara de sista veckorna så hoppas jag att hon fortsätter i den takten! Nu ska vi nog vara lediga ett tag, varit många utställningar på raken...
Även om det kliade lite i fingrarna att anmäla oss till nästa special bara för att se hur vad som händer nu när vi går in i Junior klassen istället... De hundarna såg enorma ut jämte Iris idag :crazy:
Det kom fram en uppfödare och berömde henne o pratade om att hon hade följt oss lite & tyckte att Iris var himla trevlig och hade utvecklats fint, kul att höra!
Hon har fått ett hp alla gånger vi ställt, de kanske är generös med dem?
Fick jätte fin kritik med och så mycket priser! Efter alla utställningar nu så behöver vi inte köpa foder på lääänge & det är en himla tur att min kräsna hund äntligen börjat äta torrfoder och dessutom gillar Royal canin :laugh:
Är inte alls stolt över min lilla loppa idag :angel:

Grattis @Linda_A ni knep väl oxå en fin placering tyckte jag att jag såg?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 168
Hundhälsa Min lilla PK har blivit mjällig i pälsen och upplever honom lite torr i huden. Han har bara badats inför utställning och senast är en...
Svar
5
· Visningar
459
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 172
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 869
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp