Utställningstråden 2017

Hur ser domare på rakad ruta på benen?
Kayo låg inne med dropp förra veckan efter att han fick diarré, och de rakade en ruta på båda frambenen för att ta blodprover och sätta kanyl.
Alltså ingen karens som stör helgens utställning, men tänker på rakningen..
Jag ställde min första eurasier med rakad ruta på benet. Domaren nämnde det till mig men det stod inte ens i kritiken och han blev BIR så jag tror inte det spelar någon roll :)
 
Jag ställde min första eurasier med rakad ruta på benet. Domaren nämnde det till mig men det stod inte ens i kritiken och han blev BIR så jag tror inte det spelar någon roll :)

Tack för svar!
Kan nämligen få tillbaka anmälningsavgiften mot uppvisat vet. intyg då dk har andra regler än i Sverige, men jag vill ju så klart ställa om inte rakningen ställer till det!
 
Tack för svar!
Kan nämligen få tillbaka anmälningsavgiften mot uppvisat vet. intyg då dk har andra regler än i Sverige, men jag vill ju så klart ställa om inte rakningen ställer till det!
dk verkar vara bättre på typ allt :laugh: Men som sagt jag upplevde då inte att det var ett problem, och mina har ju lite fluff på benen också så det syns ju. :)
 
Hur ser domare på rakad ruta på benen?
Kayo låg inne med dropp förra veckan efter att han fick diarré, och de rakade en ruta på båda frambenen för att ta blodprover och sätta kanyl.
Alltså ingen karens som stör helgens utställning, men tänker på rakningen..

Ställde också Eurasier med rakad ruta och hon blev också BIR den gången så det kanske är ett vinnande koncept. @bollen__ :angel:
 
Dogs4all i Norge i helgen! Vi började i fredags med valpshow. Shiera blev bästa tik i 6-9 mån men sen fick hon slåss mot den lilla tiken som vunnit 4-6 mån och det blev lite för tufft. ;)

Men på söndagen på den riktiga utställningen så blir hon BIM-valp! Bara slagen av sin snygga brorsa! :love:

CIxLbIQ.jpg

MWcCae9.jpg


Alpina hade tufft motstånd med 64 anmälda hundar varav 37 tikar! Men hon lyckas bli tvåa i den stora öppenklassen (13st) med CK!! :bump: :love: Ingen placering i bästa tik men jag är så nöjd! :heart

1WBPeyo.jpg


Nu är det bara Finland kvar i år. Känns lite sorgligt.. :cry: Tur att 2018 är så gott som fullbokat redan. :angel:
 
Ja för fanken! :rofl:
Med reservation för fel datum osv. Kan ev läggas till/tas bort någon beroende på domare. :angel:

My dog 4-5 jan
Fredericia 11 feb
Bø 17 feb
Malmö 31 mar
Roskilde 11-13 maj
Hässleholm 20 maj
Drammen 2-3 jun
Leksand 9 jun
Vänersborg 10 jun
Vejen 16-17 jun
Borås 30 jun
Tvååker 6-7 jul
Billund 5 aug
Ronneby 12 aug
Ljungskile 25 aug
Gotland 25-26 aug
Öland 1 sep
Ballerup 22 sep
Eslöv 23 sep
Herning 3 nov
Växjö 4 nov
Lillestrøm 16-17 nov
Stockholm 9 dec
Helsingfors dec
 
Ja Amsterdam är redan bokat både hotell och flyg, domaren vi har där har tidigare tyckte väldigt mycket om mina hundar så känns som en självklarhet att åka dit.

Vilka flyger ni med? Får man fråga vad biljetterna inkl hund kostade?
Har suttit och kikat runt lite på flygbiljetter... Vi pratade om att bila ner...
Äsch blir nog inget med det men det hade varit kul när det är så "nära" :angel:
 
Med reservation för fel datum osv. Kan ev läggas till/tas bort någon beroende på domare. :angel:

My dog 4-5 jan
Fredericia 11 feb
Bø 17 feb
Malmö 31 mar
Roskilde 11-13 maj
Hässleholm 20 maj
Drammen 2-3 jun
Leksand 9 jun
Vänersborg 10 jun
Vejen 16-17 jun
Borås 30 jun
Tvååker 6-7 jul
Billund 5 aug
Ronneby 12 aug
Ljungskile 25 aug
Gotland 25-26 aug
Öland 1 sep
Ballerup 22 sep
Eslöv 23 sep
Herning 3 nov
Växjö 4 nov
Lillestrøm 16-17 nov
Stockholm 9 dec
Helsingfors dec
:D Vi ses ju på några iaf! :banana:
 
Med reservation för fel datum osv. Kan ev läggas till/tas bort någon beroende på domare. :angel:

My dog 4-5 jan
Fredericia 11 feb
Bø 17 feb
Malmö 31 mar
Roskilde 11-13 maj
Hässleholm 20 maj
Drammen 2-3 jun
Leksand 9 jun
Vänersborg 10 jun
Vejen 16-17 jun
Borås 30 jun
Tvååker 6-7 jul
Billund 5 aug
Ronneby 12 aug
Ljungskile 25 aug
Gotland 25-26 aug
Öland 1 sep
Ballerup 22 sep
Eslöv 23 sep
Herning 3 nov
Växjö 4 nov
Lillestrøm 16-17 nov
Stockholm 9 dec
Helsingfors dec
Jäklar vad avundsjuk jag blir när jag ser den där listan, tänk om jag hade liiiite närmre till fler utställningar :)
Lycka till när det blir dags!
 
Första utställningen för oss kommer bli den inofficiella valputställningen i Sollentuna :bump: Men som det ser ut nu kommer min hund bli alldeles för stor för sin ras så jag räknar med en kort utställningskarriär :angel:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 190
Hundhälsa Min lilla PK har blivit mjällig i pälsen och upplever honom lite torr i huden. Han har bara badats inför utställning och senast är en...
Svar
5
· Visningar
461
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 172
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 871
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp