Vad är det minsta ni kräver av en partner?

Jag råkade säga på jobbet att jag nöjer mig med en karl som kan massera fötter och gå upp före mig och fixa kaffe.
Vilket fick en manlig kollega att gå i taket.
Är det det ENDA du vill ha av en karl????
Jajamensan, resten fixar jag själv.
Är det konstigt?
Kollegan skakar fortfarande på huvudet åt det 🤣🤣
Ja. Det är väldigt konstigt om det är det enda att du kräver.
 
Intellekt är väl viktigast. Lite kulturellt kapital skadar ju inte heller. Och självdistans är bra.
Att han inte ser sig själv som det manliga geniet och att han inte är dödsnazist, klimatförnekare, foliehatt osv ser jag som självklart.
 
Haha problemet är nog de stolpskott till karlar jag levt med.
Såklart har jag andra önskemål med men klaffar vi inte tidsmässigt så sliter det nåt enormt.
Särskilt när partnern vill äta frukost tillsammans och denne vaknar vid 13-14 och jag vid 06.
Jag orkar inte med fler stolpskott så risken att jag nånsin skaffar en partner igen är obefintlig.

Jag har inga problem att ngn inte har samma vanor som mig. Vill han kliva upp tidigt så varsågod. Man sitter väl inte ihop?
Det tänket har jag svårt för rent generellt.
 
Ömsesidig respekt, vilja att fundera över saker här i livet, djurvän, pålitlig.

Jag skulle inte säga att det är krångel att dela livet med en partner, men visst går det lite upp och ner. Vissa dagar har man inte enerig nog att vara en bra partner själv heller, det handlar ju om att kunna kommunicera med varandra, få och ge förståelse och respekt och faktiskt kunna hjälpa och hålla i varandra när det är tungt eller blåsigt i livet. Och det kan vara nyttigt att komma ur sin egen lilla ekokammar- bubbla...

Jag saknade inte partner när jag levde ensam, men jag saknar inte ensamlivet nu när jag har partner heller.
 
Jag har inga problem att ngn inte har samma vanor som mig. Vill han kliva upp tidigt så varsågod. Man sitter väl inte ihop?
Det tänket har jag svårt för rent generellt.
Jag tänker att det beror på vilka krav som följer med olikheterna. Kräver partnern att man ska vara uppe med denne på kvällen eller gå upp samtidigt på morgonen kan det bli väldigt svårt. Eller om man bor tillsammans och man är lättväckt. Jag har bott ihop med en brevbärare och är lättväckt, det var svårt ibland när jag vaknade samtidigt som honom och hade svårt att somna om.
 
Jag tänker att det beror på vilka krav som följer med olikheterna. Kräver partnern att man ska vara uppe med denne på kvällen eller gå upp samtidigt på morgonen kan det bli väldigt svårt. Eller om man bor tillsammans och man är lättväckt. Jag har bott ihop med en brevbärare och är lättväckt, det var svårt ibland när jag vaknade samtidigt som honom och hade svårt att somna om.

Kräver? Det är så främmande för mig... och då har jag och min man väldigt olika dygnsrytm.
 
Nu var TS skämtsam så tar inte helt bokstavligt på trådstarten. Det mesta går att klara själv och ev partner ska vara ett plus. Att då gärna vilja ha någon som vill ge fotmassage och ibland går upp tidigare för att äta frukost med en samt inte är uppe halva nätterna med ljud är väl helt ok "krav" som tillägg till övrigt normalt hyfs&kärlek. Inte värre än längdkrav som många verkar köra med men som inte alltid håller när man träffar rätt.
 
Krav på partner för min del: Att han gör mitt liv bättre, roligare och enklare.
Om inte så förstår jag inte varför jag skulle vilja ha en partner.

Sedan är det ju mycket(!) som krävs för att det faktiskt ska bli bättre ihop än ensamma osv. Som att vi har lika värderingar, kan kommunicera bra, har tillräckligt lika dygnsrytm osv för att någonsin hinna ses...

Jag och sambon har olika intressen, olika vänskapskretsar, olika dygnsrytm, olika arbetstider, olika ekonomi, olika matvanor... Men vi har också mycket gemensamt, kommunicerar bra och har kul ihop. Och våra olikheter kompletterar varandra bra också. Tex som när jag inte har några som helst problem med att boka tid i tvättstugan och dra igång allt, men aldrig(!) plockar upp den rena tvätten ur tvättpåsarna. Well. Han har svårt att komma sig för att boka tid osv, men väl igång så har han inga problem med att slutföra och även stoppa in allt i garderoben. Och han tar mitt också, utan att jag någonsin bett om det. För att vi hjälps åt nu i vårt gemensamma hem. Då blir det också lätt att leva ihop.
 
Jag vill ha trevlig kemi, bra kommunikation och roligt ihop med min partner.


Vi har väldigt olika dygnsrytm och det funkar ändå, inte dricker vi kaffe ihop heller då jag avskyr kaffe. Fotmassage kan jag både få och bjuda på ibland, dock inget krav för mig i ett förhållande 🤷‍♀️ .
 
Intelligent, intressant, rolig och dela värderingar.
För mig är det jätteviktigt att ha kul i livet och i en relation. Min sambo är en av de roligaste jag vet och vi skrattar väldigt mycket ihop. Så viktigt!
Också kul om personen gjort mycket, kan saker som jag inte kan etc.
Brukar falla för män med rätt mycket driv och kreativitet. Och de måste kunna ta att jag har mycket att göra och inte deppa ihop. Oftast har de själva intressen som kan ta tid.
 
Jag har inga problem att ngn inte har samma vanor som mig. Vill han kliva upp tidigt så varsågod. Man sitter väl inte ihop?
Det tänket har jag svårt för rent generellt.
Det är bara det att mina fd partners inte tog hänsyn till att jag ville sova.
Och sen krävde att vi åt frukost tillsammans typ 6-7 timmar efter jag gått upp.
Och jag fick INTE låta så jag störde dem på morgonen
Så därför tänker jag att det är enklare att ha liknande tider.
Eller bo jävligt stort
 
Det är bara det att mina fd partners inte tog hänsyn till att jag ville sova.
Och sen krävde att vi åt frukost tillsammans typ 6-7 timmar efter jag gått upp.
Och jag fick INTE låta så jag störde dem på morgonen
Så därför tänker jag att det är enklare att ha liknande tider.
Eller bo jävligt stort

Så din lösning är att hitta nån som har liknande tider istället för att hitta någon som är vettig och omtänksam?

Normala människor har inga problem att låta sin partner sova. Sen finns ju kontrollerande skitstövlar. Men lösningen ju att välja bort dem. Inte att hitta en kontrollerande skitstövel som råkar tycka likadant som jag i så många frågor som möjligt.
 
Angående detta att äta frukost tillsammans: jag tycker det är ofantligt överskattat faktiskt.

Vill helst äta frukost för mig själv. Stiger vanligtvis upp 1-2h tidigare än maken och hunden, går ner och njuter av att få sitta för mig själv och läsa nyheterna och lyssna på radio.

Sådär i övrigt vill jag ha en partner som är någorlunda snabbtänkt och bildad.
Liknande värderingar ett måste.

Eget liv viktigt men också vilja göra saker tillsammans.

Tillägg: anser att det är självklart att man visar hänsyn för den andres dygnsrytm. Jag går upp tidigare men håller volymen nere, och om maken är uppe senare drar han inte igång en storstädning efter att jag lagt mig.
 
Angående detta att äta frukost tillsammans: jag tycker det är ofantligt överskattat faktiskt.

Vill helst äta frukost för mig själv. Stiger vanligtvis upp 1-2h tidigare än maken och hunden, går ner och njuter av att få sitta för mig själv och läsa nyheterna och lyssna på radio.

Sådär i övrigt vill jag ha en partner som är någorlunda snabbtänkt och bildad.
Liknande värderingar ett måste.

Eget liv viktigt men också vilja göra saker tillsammans.

Tillägg: anser att det är självklart att man visar hänsyn för den andres dygnsrytm. Jag går upp tidigare men håller volymen nere, och om maken är uppe senare drar han inte igång en storstädning efter att jag lagt mig.

Jag tycker mycket om mina lugna helgmorgonar innan familjen vaknar. Frukost i lugn och ro. Titta på nåt mysigt på tv.
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 587
Senast: Enya
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 954
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 065
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 633
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp