Vad är det minsta ni kräver av en partner?

Sonic76

Trådstartare
Jag råkade säga på jobbet att jag nöjer mig med en karl som kan massera fötter och gå upp före mig och fixa kaffe.
Vilket fick en manlig kollega att gå i taket.
Är det det ENDA du vill ha av en karl????
Jajamensan, resten fixar jag själv.
Är det konstigt?
Kollegan skakar fortfarande på huvudet åt det 🤣🤣
 
Jag råkade säga på jobbet att jag nöjer mig med en karl som kan massera fötter och gå upp före mig och fixa kaffe.
Vilket fick en manlig kollega att gå i taket.
Är det det ENDA du vill ha av en karl????
Jajamensan, resten fixar jag själv.
Är det konstigt?
Kollegan skakar fortfarande på huvudet åt det 🤣🤣
Du sätter dina egna krav och ingen annan!
 
Jag råkade säga på jobbet att jag nöjer mig med en karl som kan massera fötter och gå upp före mig och fixa kaffe.
Vilket fick en manlig kollega att gå i taket.
Är det det ENDA du vill ha av en karl????
Jajamensan, resten fixar jag själv.
Är det konstigt?
Kollegan skakar fortfarande på huvudet åt det 🤣🤣
Då är det inte en livsparner du söker utan ett "hembiträde"
 
Jag har väldigt många ”krav” eller önskemål kanske är ett bättre ord. Det är väl det också som gör att det blir lite svårt att allt ska rymmas i en och samma person.
 
Tror man ska skilja på varför man faller för någon till att börja med och saker som personen gör regelbundet för att hålla förhållandet levande. Jag gillar intelligenta och omtänksamma män som man kan ha återkommande vettiga diskussioner med men den nuvarande ordnar också kaffe till mig nästan varje morgon och det är enormt uppskattat från min sida :love:
 
Då är det inte en livsparner du söker utan ett "hembiträde"
Haha problemet är nog de stolpskott till karlar jag levt med.
Såklart har jag andra önskemål med men klaffar vi inte tidsmässigt så sliter det nåt enormt.
Särskilt när partnern vill äta frukost tillsammans och denne vaknar vid 13-14 och jag vid 06.
Jag orkar inte med fler stolpskott så risken att jag nånsin skaffar en partner igen är obefintlig.
 
Jag råkade säga på jobbet att jag nöjer mig med en karl som kan massera fötter och gå upp före mig och fixa kaffe.
Vilket fick en manlig kollega att gå i taket.
Är det det ENDA du vill ha av en karl????
Jajamensan, resten fixar jag själv.
Är det konstigt?
Kollegan skakar fortfarande på huvudet åt det 🤣🤣
För mig känns frågan felställd, om jag ska leva ihop med någon så går jag inte runt och kräver tjänster. Då får jag nog köpa tjänsterna istället.

Viktigast, en partner som tar ansvar för sitt eget liv och som tar sin del av ansvaret för det gemensamma livet man lever ihop.
 
Vad jag kommer på nu;
* Eget liv, dvs inget gnäll när jag gör mina saker
* Intresserad av mig som person, jag vill känna mig prioriterad
Kanske lite motsägelsefullt med tidigare punkt, men jag fattar vad jag menar :D
* Kommunicerar på samma vis
* Lyhörd
* Klarar göra saker själv, kommer aldrig mer vara projektledare
* Bra hygien
* Aktiv hjärna, på samma mentala nivå
* Gilla göra saker tillsammans


Har inga preferenser utseendemässigt

Är inte aktiv på några dejtingsidor el dyl, räknar med att vara singel (änka) och trivs väldigt bra med det 🥰
 
Alltså en del av er verkar tro att det är det som jag har som krav på en partner.
Att ha en som är hyfsat synkad tidsmässigt är måste
Har bott med nattugglor och jag får inte sova då vilket leder till att jag blir sjukskriven.
Att aldrig få dricka kaffe tillsammans på morgonen är inte roligt.
Att massera fötter är en bonus.
Vi skämtar mycket på jobbet och det var det jag ansåg var viktigt just då.
 
Jag skulle säga att det viktigaste är att mitt liv är lättare, trevligare och mer glädjefullt med den partnern än utan. Hur sedan exakt detta ser ut kan givetvis vara väldigt olika. Men en partner ska vara ett plus, gärna ett stort plus. Annars kan det vara.
 
Att han respekterar mig och ser mig som jämnlike, bara för jag är kvinna behöver inte jag göra allt i hushållet. Vi är faktiskt 2st😅
Vi ska så klart ha något i utbyte av varandra, vill inte ha en karl jag inte pratar med eller inte kan kommunicera med.

Lika syn på det viktigaste i ett förhållande, typ mat/städ/tvätt/sex osv. En snäll karl som jag gillar helt enkelt.
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 589
Senast: Enya
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 961
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 073
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 635
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp