Bukefalos 28 år!

Vad görs? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dags att dra sig mot sängen. Lillungen ska bara borsta sina tänder först och jag ska packa stallkläderna. Sambon är och tränar. En helt vanlig måndagkväll.
 
Lintott tackar @MM för sin nya borste. Har äntligen fått tummen ur och beställt hem presentkort för min födelsedagspresent. Det blev på granngården och finansierade borste plus ett par välbehövliga handskar :love:
Visa bifogad fil 10548

Efter ryktstunden var dock damen ett redigt jäkla as på dagens promenad. Det kan vi dra ett streck över (eller ja, först ska det in på bloggen så jag kan påminna mig om att allt inte varit en dans på rosor när jag tittar tillbaka om några år)

:) :heart
 
Idag har jag varit på en introduktionsträff med Trygghetsrådet. Kändes helt OK. Kände mig inte helt som en looser.

Bland alla käcka tips så sa föreläsaren att CV bör ha foto. Gah. Jag har inga foton och tänker nånstans innerst inne att om nån får se ett foto på mig så slängs ansökan direkt.
Hade jag råd skulle jag försöka göra något åt min fotofobi.
Jag är en sån tönt!
 
Nu har jag haft samtal med min chef också. Tjänsteanteckning på händelsen men förhoppningsvis inte mer än så. Jag är mest förbannad på mig själv som inte tänkte men också på att det finns angiveri. (Jag står givetvis för vad jag har gjort men det påverkade absolut ingen på något vis ska tilläggas.)

Måste bara fråga, hade inte du rapporterat in om en kollega gjort fel som kunde bli allvarligt? På mitt jobb måste vi ta upp ev säkerhetsproblem, att inte rapportera är nästan värre än att göra fel. Har man otur dör någon för att ingen ville ”skvallra”.
 
Helt slut i huvudet, satt mitt emot läraren på tåget, en skön lirare, tåget var 30 min sent men jag som tog bussen hann till skolan med en kvart tillgodo till lektionsstart. Läraren knackar mig på axeln på tåget och säger att vi börjar senare för hen tycker att det är skönt att gå till uni, en liten nätt promenad på 40 min... :cautious: Nåja vi fick en del gjort åtminstone. Sen blev jag hämtad av maken, in på affären och snabb handla. Sen till stan och lasta på två kylar som vi fick gratis till föreningen bara vi hämtade dem! :up: Sen träning hela kvällen :crazy:
 
Idag har jag varit på en introduktionsträff med Trygghetsrådet. Kändes helt OK. Kände mig inte helt som en looser.

Bland alla käcka tips så sa föreläsaren att CV bör ha foto. Gah. Jag har inga foton och tänker nånstans innerst inne att om nån får se ett foto på mig så slängs ansökan direkt.
Hade jag råd skulle jag försöka göra något åt min fotofobi.
Jag är en sån tönt!

Förstår ang fotofobin! Avskyr det!
Men efter att ha ”tvingat” en elev att hela tiden göra saker den var rädd för(som begränsade både ridning och liv öht) så blev jag liksom tvungen att göra detsamma när hen ville fota mig till en fotoprojekt.
Jag dog inte. Och ingen pekade och skrattade.
Efter det har jag varit med på fler bilder offentligt.

You Can do it!

Hoppas det går bra med jobbsökandet!
 
Måste bara fråga, hade inte du rapporterat in om en kollega gjort fel som kunde bli allvarligt? På mitt jobb måste vi ta upp ev säkerhetsproblem, att inte rapportera är nästan värre än att göra fel. Har man otur dör någon för att ingen ville ”skvallra”.

Om det hade varit ett säkerhetsproblem, givetvis. Som jag skrev, det här påverkade ingen och hade heller inte kunnat göra det. Det är nämligen en struntsak som jag personligen aldrig någonsin hade brytt mig om någon annan gjort.

Jag vet precis varför den specifika personen tog det vidare. Jag får skylla mig själv. Inte tu tal om saken. Det betyder dock inte att jag respekterar personens val. Angiveri är nämligen inte min tekopp.
 
Sådär då har jag satt upp sparande i Dreams inför Londonresan i höst. Målet är att spara ihop 7500 kr innan mitten på september så vi slipper leva snålt på semestern. Det borde inte vara några problem tycker jag. Bara jag inte blir sjukskriven igen ska det nog gå bra. Det är ju knappt 1000 kr per månad, borde inte bli så svårt. Utöver det har jag mitt vanliga sparande.
Den använder jag med. Om det är appen du menar Jättenöjd jag jhar valt att spar manuellt. Det har blivit en rutin att spara när jag kommer till jobbet. Det har bli ot ett beroende :D Jag har tänkt mej att åka till Japan. Det var min reskompis som tippade mej. Så nu ”tävlar” vi :D sporrar varandra att spara.
 
Jag skall också dra mig mot sängen så fort herr hund är färdig med nattkissningen. Skall försöka ta mig till Åkersberga o handla imorgon, har vart på väg i över en vecka men inte orkat. Har slut på knäckebröd, smör, ost o ägg haft några vita veckor o längtar efter lite gott rött vin.
 
Imorgon är jag ledig. Det innebär stallet på morgonen följt av möte på familjerätten och fixa fransarna. Hämtar dottern i skolan vid 14 och sen får vi se vad vi hittar på :)
 
Låg förut i sängen, klockan var runt 14.45 och hade en brakare på g. Släppte den men i samma veva var det ju ett litet jordskalv här i staden med en tillhörande smäll. Garvade i säkert en halvtimme. Vilket sammanträffande liksom!
 
Sängdags. Prov imorgon, blä. Glad om jag får ett E, men tror tyvärr mer på F :down:. Ska nog göra i ordning matsäcken nu så jag slipper göra det imorgon bitti.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och har ohyggligt gulligt sällskap medans jag gör det:
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
66 412
Senast: Liten
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 439
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 165
Senast: Acto
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Att ta ansvar för sitt eget beteende är avgörande, vilket kräver att man verkligen lär känna sig själv. Självkännedom ger en känsla av...
Svar
0
· Visningar
198
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp