Bukefalos 28 år!

Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Molnigt lätt blåst 6+.
H1 ute Rambo original 200g
H2 inne Charlies utetäcke 200g
H3 inne Amigo 1200D 200g
H4 inne Rhino original 200g
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

KL & OT :)

Jag har häst för första vintern nu, och jag känner att jag inte riktigt vet vilket täcke jag ska ha.
Klarar sig en ponny på ett ofodrat regntäcke? Hästen är helklippt. Det är ca. 5-10 grader om dagarna.
Jag har inte så många täcken eftersom det är en foderponny så jag vill helst inte lägga för mycket pengar på täcken eftersom den ska tillbaka till sommaren. ;)
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

KL & OT :)

Jag har häst för första vintern nu, och jag känner att jag inte riktigt vet vilket täcke jag ska ha.
Klarar sig en ponny på ett ofodrat regntäcke? Hästen är helklippt. Det är ca. 5-10 grader om dagarna.
Jag har inte så många täcken eftersom det är en foderponny så jag vill helst inte lägga för mycket pengar på täcken eftersom den ska tillbaka till sommaren. ;)

Det borde duga med ett ofodrat regntäcke. Om du vill ha lite mer men inte har ett tunnfodrat utetäcke går det fint att lägga ett fleece eller ylletäcke under det ofodrade regntäcket.:idea:
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

*kl*

Min stora helrakade prins har ett fleecefodrat regntäcke och min lille shettis har ett fodrat regntäcke från Shires, tror det är 100 gram i det.
Båda står i kall stall och är ute från ca 7:30-17:00.
Idag hänger regnet i luften och det ska bli max 7 grader.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Molnigt och ca 6 +grader
Helklippt, 100 gram thermotäcke, 200 gram HW amigo täcke med hals över
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

häst 1: inne: Amigo 300g (boxvila)
häst 2: inne: Amigo 300g, ute: Rambo 100g över
häst 3: inne: Amigo 150g, ute Amigo 200g över
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

+5 och mulet
Ute i hagen.
Fleecefodrat regntäcke (nytt) ute. Naken inne.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

*kl*

här är solsken och ganska ljummet i luften, har inte koll på temp, men det känns varmt :love:
pålle är oklippt med ofodrat regntäcke på. efter lunch får han vara naken :)
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

kl.

H1: Naken
H2: Naken
H3: Fleecefodrat regntäcke.

Uppehåll hyffsat varmt mellan 6-10 grader.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Mellan 3-10 grader.

Får stå naken inne på nätterna nu och ute med skaltäcke eller 50 gr regntäcke. Hals på om det är regn.
Fick gå lite naken ute över påsken när solen var framme mitt på dagen.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

kl


mellan 3 och 10 grader här med kan man nog säga... varierar från dag till dag mkt här nu, riktigt Aprilväder. Vissa dagar är det behagligt och skönt i luften och då får pållen ha fleecefodrat regntäcke, är det regn och blåst och 3 grader åker 200gramstäcket med hals på, då tycker hon det är precis lagom. Vid riktigt fint väder får hon gå helt utan.

Hästen är halvklippt och har fleecetäcke på sig inne.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Min har gått naken till och från de senaste 2 veckorna ungefär. Nu har han gått naken sedan i lördags. :)

Det är ett fullblod som är klippt på hela halsen/bogen fram till sadeln, så han har mycket vinterpäls på kroppen. Har kommit lite duggregn ibland men annars varit mest sol/moln och plusgrader.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

KL
+8 och mulet
Ute i hagen.
Fleecefodrat regntäcke ute. Naken inne
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

KL

ca 4-12 grader, varierar mycket. Helklippt ponny: tunt termotäcke (100g?) + ofodrat regntäcke.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

KL

Filtklippt fullblod i full kondition.
mellan 1-10 grader här på dagtid.
Ofodrat regntäcke inne och ute.

Påskhelgen var det varmare, då gick han naken i hagen.

Planerar att snart låta honom vara naken inne, och även ute de dagar det är sol.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

KL

Äntligen bytt till ett tunnare innetäcke.

Ute antingen Rambo 0g (sol) eller Rambo 200g(regn) båda med hals.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

vår/sommarvärme, +5 på morgonen och mer +15-20 under lunch/eftermiddagen om solen är framme som idag

min arab, skimmel, får ha (hör och häpnas!) ÖB-täcke, det som enbart är plastigt, inget foder alls i utan bara regnskydds-tyget och träs över huvudet, eftersom han rullar sig i varje lerpöl och idag kommer jag inte hinna borsta bort allt innan ridturen. (Dessutom så är ÖB-täcket som klippt och skuret för min häst XD).

Nordvensken går naken.

Inatt fick min arab t.o.m vara utan täcket inne, max-min på termometern i stallet har inte visat under +5 på över en vecka :D

Har ni märkt att myggen börjar komma?
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

häst 1: inne: Amigo 300g (boxvila)
häst 2: inne: Amigo 300g, ute: Rambo 100g över
häst 3: inne: Amigo 150g, ute Amigo 200g över

Vad mycket täcke du har på! Varför mer ute på dagarna när det är varmare? Och mindre inne på nätterna när det är kallare?
 

Liknande trådar

Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
8 494
Senast: Camigween
·
Utrustning Jajamen, hösten börjar närma sig. Skolorna har/ska börja, vädret har slagit om och fler och fler börjar fundera på det där med täcken...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
50 244
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
2 946
Senast: lomuxx
·
Utrustning Sitter och funderar lite fram och tillbaka. Har mina hästar hemma på gården och de går i lösdrift tillsammans. Har en dam som är lite...
Svar
19
· Visningar
2 830
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp