Bukefalos 28 år!

Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

*kl*

här är soligt men med lite småkylig vind, runt 12-13 grader skulle jag tro.
oklippta pållen är nakenfis sen i lördags och verkar trivas ypperligt med detta!
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Fick skrapa rutorna på bilen innan jag åkte till stallet för att släppa ut imorse men Mulledrull fick ändå gå barfota över hela kroppen, tredje dagen i rad. Fleecetäcke inne ett litet tag till, ofodrat regntäcke vid skitväder någon vecka eller två till. Planerat betessläpp om ca tre veckor.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

+10 och sol
ute i hagen
Fleecefodrat regntäcke ute, naken inne. Går in runt 17-tiden.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Det är UNDERBAR sol och hästarna går nu nakna dygnet runt! :love:
Dom betar frenetiskt för att få upp varje nytt litet grönt grästrå som tittar fram! ;):D


(Men i box på natten såklart)
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

*kl*

Här är det mellan -2 och nollan på nätterna och sol, ibland blåsigt och upp till +10 på dagarna. Stallet är helöppet på nätterna så det blir runt nollan där inne. Samma täcken dygnet runt, ingen service.

Fullblodskorningen; "våffeltäcke" av bommull och tunt regntäcke över.
Halvblodet; tunt regntäcke (mest för att skydda mot leran).
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

+8 och sol, igen...
Ute i hagen.
Fleecefodrat regntäcke ute. Naken inne.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Jag har en helklippt, en halvklippt och en oklippt, alla 3 går nakna ute och inne i box på natten.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Runt +10-12 grader tror jag (varmare i solen så klart) och min frusna spårklippta travare är fortfarande utan täcke.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Nu har vi bytt igen :)

Halvblodsval -04, oklippt men ingen vinterpäls: Ofodrat regntäcke dygnet runt. Vid sol och/eller temp över ca 8 grader går han naken ute.

Halvblodssto - 05, oklippt men tunnpälsad: 50 g regntäcke dygnet runt. Vid sol och/eller temp över ca 8 grader går hon naken ute.

Snaaaart ska de befrias från sina täcken helt!
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

*kl*

Helklippt ponnyhäst: Bomullstäcke
Helklippt storhäst: Bomullstäcke

Idag är det solsken och runt 9 grader, dock blåsigt.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

*kl*

pållen har varit nakenfis inne och ute hela veckan, har varit soligt och runt 10 grader hela veckan här i södra skåne :)
idag har det dock varit lite kalla vindar och pålle reagerade lite (om än minimalt) i ryggen, så eftersom jag tror det ska bli lite gråare imorgon får han ha ofodrat regntäcke inatt och imorgon :)
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

KL

+10, mulet och blåsigt
Ute i hagen.
Fleecefodrat regntäcke ute. Naken inne i boxeb.
28½ år, kblstravare, svårfödd och lite frusen
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Kl.

Här är det minus på nätterna och mellan 5-12+ på dagarna. Till och från blåsigt och molnigt.

Just nu är alla inne i kallstall ca 7-8+
H1 Rambo Original 200g
H2 Charlies 200g
H3 Amigo 1200d 200g
H4 Rhino Original 200g

Testade för ett tag sen att ha 100g täcken på dem men de var kalla under allihop så då fick de 200g täckena igen.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

kl

Det är runt 7 grader, lite sol och moln men ganska blåsigt.

Min häst är helklippt och är ute i hagen med 100g stalltäcke(shires)+fleecefodrat regntäcke med halvhals (protector från källqvist)...så ca 200g totalt
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

+8 och sol
Ute i hagen.
Fleecefodrat regntäcke ute (antagligen:confused:). Naken inne
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

*kl

Här är det väl 10 grader, sol. Pålle går utan täcke ute, halvklippt (men det var ett tag sedan). Igår hade hon fleece/regn för det blåste så mkt.
Inne har hon fleecetäcke.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

*kl*

Min häst fick får stå med våffeltäcke från Dyon. Hon har iofs rätt mkt päls men är lite tunn så tyckte hon kunde få ett täcke på sig i natt. Imorgon läggs en ofodrat regntäcke på över. Var 1 grad när jag åkte vid 9-tiden så det kanske ligger på 0--1, lite varmare inne i stallet.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
8 466
Senast: Camigween
·
Utrustning Jajamen, hösten börjar närma sig. Skolorna har/ska börja, vädret har slagit om och fler och fler börjar fundera på det där med täcken...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
50 181
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
2 938
Senast: lomuxx
·
Utrustning Sitter och funderar lite fram och tillbaka. Har mina hästar hemma på gården och de går i lösdrift tillsammans. Har en dam som är lite...
Svar
19
· Visningar
2 822
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp