Vad i hela friden gör vi? Del XXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gillar att ha långa naglar men jag förstör pekfingernaglarna i jobbet.

Jag var tvungen att kapa mina naglar ofta tidigare. Går ju inte att skriva på ett tangentbord med för långa naglar :D

Det blev allt möjligt :rofl:

Du kanske skulle förstärka dina pekfinger naglar så dom håller? Skulle det funka?
 
Mina egna växer också bra men dom är så veka och skivar sig.

Så detta är ett experiment. Får se om jag kan ha lite naglar iallafall. Ser ut som en bilmekaniker i händerna annars....

Det är svart under naglarna och det ser som tja ovårdat, äckligt, smutsigt mm ut.

Jag vill gärna ha lite längd på dom. Tycker det ser så fräscht ut om man kan ha välvårdade naglar med lite lack på.

Gelé? Jag kör gelé på mina egna naglar. Om ngn ändå mot förmodan skulle gå av så är det ju lätt att göra en förlängning på den nageln
 
Gelé? Jag kör gelé på mina egna naglar. Om ngn ändå mot förmodan skulle gå av så är det ju lätt att göra en förlängning på den nageln

Jag går till en nagelsalong och fixar mina nu.

Vad fasen jag har för något vet jag inte alls... alltså det är öh naglar :rofl:

Ska få lära av mig kompisen att göra med gelé men det får vänta lite. Måste hitta orken och tiden att göra det själv.
 
Jag var tvungen att kapa mina naglar ofta tidigare. Går ju inte att skriva på ett tangentbord med för långa naglar :D

Det blev allt möjligt :rofl:

Du kanske skulle förstärka dina pekfinger naglar så dom håller? Skulle det funka?
Jag vet inte vad jag skulle förstärka med bara. Jag vill helst bara ha mina egna naglar inga konstiga påbyggnads grejor :p
 
Kikar på hus sen ett tag tillbaka och funderar på om jag ska prioritera läge, hus, förbindelser eller bara skita i det och vänta på om något mitt emellan dyker upp :confused:

Idealt hade varit att köpa det vi bor i nu, för här trivs båda och det är bra bussförbindelser men med det pris ägaren vill ha så är det helt inaktuellt, för här finns en del som måste göras och att lägga de utgifterna ovanpå ett i mitt tycke rätt skapligt överpris för stället så, nej det går inte, det är helt enkelt inte värt det i slutändan.

Nåja, jag får sippa vidare på mitt te och fortsätter fundera :crazy:
 
Jag går till en nagelsalong och fixar mina nu.

Vad fasen jag har för något vet jag inte alls... alltså det är öh naglar :rofl:

Ska få lära av mig kompisen att göra med gelé men det får vänta lite. Måste hitta orken och tiden att göra det själv.

Jag gör gelé själv och det är väldigt lätt och smidigt!
 
Mina egna växer också bra men dom är så veka och skivar sig.

Så detta är ett experiment. Får se om jag kan ha lite naglar iallafall. Ser ut som en bilmekaniker i händerna annars....

Det är svart under naglarna och det ser som tja ovårdat, äckligt, smutsigt mm ut.

Jag vill gärna ha lite längd på dom. Tycker det ser så fräscht ut om man kan ha välvårdade naglar med lite lack på.

Jag sa inte att jag är helt rationell vad gäller mina naglar ;) De fick bättre kvalité också efter tillskotten men mina naglar har iofs alltid varit bra. Jag orkar inte pyssla om dem, jag klipper och filar till dem och smörjer in händerna, that's it.
 
Just för stunden är jag sjukt less på mitt jobb, men grejen är att egentligen trivs jag men dessa dagar är åt helsike! Ber redan nu om ursäkt för mitt gnällinlägg.

I förra veckan fick jag ta emot en rak höger på axeln och en bitch slap i bakhuvudet. Igår hann jag inte ducka när den boende tappade verklighetsuppfattningen och går in i karaktären Hulken som just setts på YouTube. Jag hann inte ducka och personen fick tag i mig tröja och försökte knuffa in mig i väggen. Lyckades nästan men inte helt, slutade i en trasig tröja och ont i nacken.
Idag är personen inne i en period där dofter är dåliga, så när man står i andra änden av rummet mot vad personen gör så blir man hotat pga dålig andedräkt..

Ibland är jobbet lite skrattretande, men i samma veva är vissa dagar toppen och det känns verkligen att man är på rätt plats.
Så nu bröllopsplanerar jag och hinkar kaffe medan någon står och bankar på fönstret utanför..
 
Jag var tvungen att kapa mina naglar ofta tidigare. Går ju inte att skriva på ett tangentbord med för långa naglar :D

Det blev allt möjligt :rofl:

Du kanske skulle förstärka dina pekfinger naglar så dom håller? Skulle det funka?

Och jag kan inte skriva om jag har för korta naglar! :p
 
Bilen har varit hos sin trevliga doktor och prognosen ser god ut :up: en inläggning är dock nödvändig på några dagar för op men sen ska den tuffa på som vanligt igen och dessutom gå igenom besiktningen :D

Lunchen bestående av avokadosallad, rökt lax och potatisgratäng är intagen :d och snart ut och rida i det fina vädret med stallkompisen :up:
 
Barnen hade en trevlig ridtur och nu är vi hemma och äter lunch. Efter lunch ska jag dammsuga, kolla på film, åka på ridlektion med barnet och lämna henne i Höör. Funderar på att gymma ikväll också.
 
Mitt klipp/ritbord är klart! Ni får bonusbild på resten av "syrummmet" = halva vardagsrummet :p
Nu är det bara en stång på väggen ovanför skrivbordet kvar, så alla pennor kommer upp från bordet. Så najs att ha yta till allt möjligt pyssel nu!
14233208_10157401840115114_8769441205327926662_n.jpg

14291683_10157401840330114_6512400019824210207_n.jpg

14203202_10157401839825114_7790675440910616538_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska kasta ut min nuvarande och köpa ny säng. Men hur i hela fridens namn väljer man en ny bekväm säng? Det är ju sjukt dyrt! Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
610
Senast: Piaff
·
Svar
809
· Visningar
42 845
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 370
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
176
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp