Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hum, jag har avslutat GOT-serien precis innan den här svackan kom, så det kanske spelar in?

+ @Ceta @mandalaki
Tack för era tips, jag får se till att göra det! :)

Det kanske var så att luften liksom gick ur dig efter att ha läst en såpass "omständig" bokserie med mycket att hålla reda på? Det är min teori iaf och då verkar det bra att starta med en favoritbok eller så *host* Skulduggery *host* ;)
 
Jag håller på med Vassa föremål som e-bok just nu. Betydligt jobbigare att läsa på iPhone än på min privata Xperia (för att inte tala om mammas platta men den skulle hon tydligen ha med på semestern :( :( ;)), den är 1268 sidor eller nåt på iPhonen, och jag fattar inte hur jag ska kunna förminska texten - det blir till att "bläddra" typ var tjugonde sekund. Men jag gillar den väldans hittills.

Ett tips till göteborgarna här - detta kanske gäller överallt men jag vet inte - Akademibokhandeln på Backaplan säljer just nu ut sina låna och läs-böcker från förra "läsåret" i inbundna utgåvor för 30:-. Jag plockade upp Läsarna i Broken Wheel rekommenderar idag. Hann inte kolla på alla andra titlar, men det var bl.a Gustav Fridolins Morfar skrev inga memoarer och Den tredje rösten av paret Börjlind, men många, många fler.
 
Det kanske var så att luften liksom gick ur dig efter att ha läst en såpass "omständig" bokserie med mycket att hålla reda på? Det är min teori iaf och då verkar det bra att starta med en favoritbok eller så *host* Skulduggery *host* ;)

Ja, det är det jag funderar på. Jag "befinner" mig fortfarande mycket i GOT-världen och tänker mycket på karaktärerna, så det är säkert så... Discworld kanske?! :idea:


;)
 
Ja, det är det jag funderar på. Jag "befinner" mig fortfarande mycket i GOT-världen och tänker mycket på karaktärerna, så det är säkert så... Discworld kanske?! :idea:


;)

Skulle det vara mer motiverande att läsas om vi kompisgäng med någon bok i bokcirkel-tråden? Så du har lite "press" på dig att faltiskt plocka upp boken? :)
 
Betydligt jobbigare att läsa på iPhone än på min privata Xperia (för att inte tala om mammas platta men den skulle hon tydligen ha med på semestern :( :( ;)), den är 1268 sidor eller nåt på iPhonen, och jag fattar inte hur jag ska kunna förminska texten - det blir till att "bläddra" typ var tjugonde sekund.

Vilken app läser du i? I Bluefire går det att göra texten riktigt liten, däremot har jag upptäckt att jag gillar iBooks rullningsbläddring väldigt mycket, så jag har gått över till den nu.
 
Nu har jag läst ut En flicka som kallas Alice och den var som väntat lite småblödig i slutet, men överlag en skaplig bok som är lätt att hänga med i och ganska trevlig :)

Ni som läst The fault in our stars, hur snart efter en sett filmen "kan" man läsa boken? Jag brukar ju vilja läsa böckerna först, men här blev det inte så. Gillade filmen, men tror ni det är någon risk att jag ogillar boken på grund av det?
 
Vilken app läser du i? I Bluefire går det att göra texten riktigt liten, däremot har jag upptäckt att jag gillar iBooks rullningsbläddring väldigt mycket, så jag har gått över till den nu.

E2go - fick en gratismånad i somras och sedan en till för ett tag sedan, så det är ingenting jag inte kan tänka mig att ändra på egentligen.
 
Ni som läst The fault in our stars, hur snart efter en sett filmen "kan" man läsa boken? Jag brukar ju vilja läsa böckerna först, men här blev det inte så. Gillade filmen, men tror ni det är någon risk att jag ogillar boken på grund av det?

Nej, den risken känns inte så stor :)
 
Americanah är en av de bästa böcker jag läst :love:

@mandalaki Hoppas du tycker den håller hela vägen :).
Ska strax betala min långdragna lunch, packa ner boken och åka hem och bada - men jäklar vad jag gillar hur hon problematiserar det goda och välmenta. Jag har läst annat på det temat också, det intresserar mig för jag tycker själv inte att det är enkelt - men Adichie gör det bättre, helt klart.
 
Jag köper alla mina böcker second-hand på Röda Korset och en annan loppisbutik... 5 kr/st... Köpt 40 st senaste veckan :o:D:p

Ngn fler här som "loppar" böcker?

Tänkte eg plöja igenom dessa under helgen, men känner mig lite för bitter för självhjälp :laugh: Så det får bli mord.net av Buthler & Öhrlund.

10492196_10152643482505266_545185897356872762_n.jpg
 
den är 1268 sidor eller nåt på iPhonen, och jag fattar inte hur jag ska kunna förminska texten - det blir till att "bläddra" typ var tjugonde sekund.

Det finns ett A uppe i menyn (har jag för mig att det är, kan inte kolla, för min månad är slut och jag har plockat bort appen) så kan du göra texten mindre. Vassa föremål var den sista jag läste innan jag tog bort den och den var ca 700 sidor har jag för mig.
 
Jag har ett akut behov av att läsa något riktigt roligt, vill skratta, gärna så mycket att jag gråter.

Boktips skulle verkligen uppskattas! :bow:
 
Jag har ett akut behov av att läsa något riktigt roligt, vill skratta, gärna så mycket att jag gråter.

Boktips skulle verkligen uppskattas! :bow:

Vän av ordning - David Batra har samlat ihop helt galna insändare
Brev till samhället - Erik Eriksson, knäppa brev till myndigheter, föreningar och liknande som den fått roliga svar.
 
Jag har ett akut behov av att läsa något riktigt roligt, vill skratta, gärna så mycket att jag gråter.

Boktips skulle verkligen uppskattas! :bow:

Nu ska jag säga på en gång att jag inte har läst ut den (än), men Jonathan Troppers Sju jävligt långa dagar är en sån där bok som jag helst inte läser på bussen, för jag kan inte låta bli att fnissa högt. Nu vet jag genom andra läsare att den blir lite småsorglig också, så ni som har läst den får gärna säga att det är ett dåligt tips om det är mer ledsamt än jag vet om/fattat. :) Filmen kom i USA i sommar, This is where I leave you, jag hoppas så den kommer till Sverige också.
 
Ja, och jag läser till slut (hade beslutsvånda tidigare) Tillbaka till henne av Sara Lövestam. Älskar den så långt! Lite short cuts-stil, åtminstone i början.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
8 033
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
575
Senast: niardasp
·
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
6 612
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 061
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp