Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag köper alla mina böcker second-hand på Röda Korset och en annan loppisbutik... 5 kr/st... Köpt 40 st senaste veckan :o:D:p

Ngn fler här som "loppar" böcker?

Ja, nästan uteslutande :D

Fast just nu läser jag bara kurslitteratur dygnet runt, trots att jag har en hög loppisböcker som stirrar längtansfullt på mig...
 
Jag läser andra boken om pensionärsligan - Låna är silver, råna är guld av Catharina Ingelman-Sundberg.
Underhållande och lättläst. Gillar den fast jag inte hunnit mer än kanske en femtedel av boken än så länge.
 
Jag läser andra boken om pensionärsligan - Låna är silver, råna är guld av Catharina Ingelman-Sundberg.
Underhållande och lättläst. Gillar den fast jag inte hunnit mer än kanske en femtedel av boken än så länge.

Är den lika tjatig som första boken? :D

Jag lyssnade iofs på den som ljudbok, men jag tyckte att den var lite repetitiv även om den bitvis var rolig :) Fast jag misstänker att den gör sig mer som läsning?
 
Kul tråd! Jag hoppar på tåget. Just nu håller jag på med Donna Tartts Steglitsan och hjälp vad den har känts lång. Jag har ungefär 100 s kvar och läser väl mest för att jag har svårt att lämna en bok oavslutad. Det är så otroligt många sidospår att det ibland är svårt att komma ihåg den centrala berättelsen.

Har dessutom J.K. Rowlings The Casual Vacancy vid sidan om och jag måste säga att jag tycker om Rowlings underfundiga sätt att beskriva sina karaktärer.
 
Just nu läser jag Gatukatten Bob. Lättsmällt och småtrevlig, men inte mycket mer än så. Kommer nog inte att kasta mig över uppföljaren.
 
Jag läste ut Charlotte Gray under gårdagsnatten (sömnproblem har sina positiva sidor) och är mest glad över att vara av med den. Det var liksom rätt seg och långrandig, även om historien runtomkring var bra. Men näe, jag kom aldrig riktig in i den och tycker att det finns så många mycket bättre böcker som utspelar sig under andra världskriget. :(
 
Kul tråd! Jag hoppar på tåget. Just nu håller jag på med Donna Tartts Steglitsan och hjälp vad den har känts lång. Jag har ungefär 100 s kvar och läser väl mest för att jag har svårt att lämna en bok oavslutad. Det är så otroligt många sidospår att det ibland är svårt att komma ihåg den centrala berättelsen.

Åh vad trist att höra detta om Steglitsan, den som står högt på min lista över böcker jag vill läsa snarare än snart... Jag kan ju alltid hoppas på att tycka lite bättre om den än dig, men då jag brukar vara en sådan som stör mig omständliga historier med många sidospår så bådar det ju inte gott direkt...
 
För övrigt har jag just lagt vantarna på Kallentofts nya (skriven av honom och Markus Lutteman) - Zack - och ser fram emot att förhoppningsvis bli lika insvept i hans historier som jag brukar!
 
@Mineur Jag ÄLSKADE Donna Tartts senaste :love:. En fantastisk historia tycker jag.

Tillägg; Steglitsan alltså (var tvungen att kolla vad den hette, minns aldrig namnet på svenska).
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag behöver läsa böcker på engelska. Min engelska är brutalt dålig och nu måste det göras nånting åt, tänkte börja med böcker. Tips? Inte för "tunglästa" alltså. Och inte typ fantasy.
 
@Niyama Maryan Keyes tycker jag är trevlig att läsa på engelska, om chicklit är ok?

Tror chicklit generellt är relativt lättlästa på engelska, just eftersom språket i sig inte är det viktigaste i dem..
 
Läser en man som heter Ove nu :up: Har fått tag i några Paasalinna-böcker också. Men tror jag vill läsa nån av dom här efter Ove... Är det ngn av dessa böcker att rekommendera? ->
1521598_10152633236025266_2243660511711674859_n.jpg

Har läst 3096 dagar.
 
Läser en man som heter Ove nu :up: Har fått tag i några Paasalinna-böcker också. Men tror jag vill läsa nån av dom här efter Ove... Är det ngn av dessa böcker att rekommendera? ->
1521598_10152633236025266_2243660511711674859_n.jpg

Har läst 3096 dagar.
Helena Henchens I skuggan av ett brott tyckte jag väldigt, väldigt mycket om och som Ceta skriver är Tillsammans är man mindre ensam ganska fin.
 
För övrigt har jag just börjat läsa Lotta Lundbergs Ön och som så ofta när jag sätter tänderna i en bok omedelbart efter en annan, blir den här lidande. Språket kändes till en början fattigt efter Chimamanda Ngozi Adichie, men det tar sig nog. Jag minns att jag hörde Ön recenseras i radio när den kom ut och blev nyfiken, så den fick följa med hem häromdagen(från loppis, @Mammadutt :D).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
8 112
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
575
Senast: niardasp
·
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
6 619
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 061
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp