Vad ligger hyran på!?

Min första lägenhet 2:a på 67 kvadrat går kallhyran på 3500 idag enligt sidan över lediga lägenheter hos hyresvärden. Iallafall min lägenhet låg på bottenvåningen, var eluppvärmd och apdåligt isolerad, på vintern behövde jag inte ställa in läskflaskor i kylen utan ställde dom på vardagsrumsgolvet så höll den sig sval hela helgen ;) En kall månad hade jag 1500 bara i elräkning!

Nu delar jag med min sambo på en 3:a på 76 kvadrat med varmhyra den kostar i dagsläget 5 574 kr i månaden så tillkommer P-plats (carport) för 270

Bor i Skellefteå.
 
Betalar 2005:- för 28,8m2. Höjs med 150 spänn när fönstren ska bytas. Standarden helt ok, dock riktigt minikök utan att för den skull vara enbart kokvrå. Är som en liten radhusetta med egen ingång och egen uteplats på baksidan. Värme, vatten och parkering utomhus ingår. Bredband är indraget, men tillkommer förstås. Tv:ns grundutbud ingår. Galet billigt, men så ligger den i en liten ort två mil utanför Lidköping.
 
Låter billigt och bra! :D Var tvungen ;) Fast London vet jag inte vilka priser dom ligger på. Kanske jätteblligt för att vara i centrum .:)

Ganska väntat pris för läge och standard - inget vräkigt alls, men generell standard är mycket lägre i UK än Sverige - här finns gott om mögliga lägenheter och dragande fönster. Bara en sån sa som att jag har dubbelglasat är typ lite lyx! Men, nu är vi OT!
 
När jag bodde i Umeå betalade jag 5 600 kr inkl. värme och vatten. Det var en tvåa på 75 kvm med egen ingång, våning två av två, balkong i söderläge, tvättmaskin och torkskåp. Läget var toppen, behövde bara ta cykelbron över älven så var jag inne i stan men på min sida älven var det lugnt som tusan. Själva älven låg bara ett bokstavligt stenkast bort med promenadstråk och holmar.
 
2 rok på ca 155 kvm. Hyra, parkeringsplats med elstolpe, grundutbud på TV'n och hemförsäkring går på ca 5600:-/mån. Bor i en större stad, kanske någonstans runt femte största staden i Sverige. El tillkomner på ca 300:-/mån.
Normalstandard i lägenhet skulle jag säga, ganska stor balkong och två hyfsat stora förråd. Lugnt område med närhet till matbutik och stans största motionsområde i närheten. Har ca 2-3 km in till centrum.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 635
Senast: lindaf
·
Juridik & Ekonomi Så jag håller på att flytta min pension som ligger hos Skandia som min tidigare arbetsgivare betalade in. Jag började med detta i höstas...
Svar
14
· Visningar
1 062
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
780
Senast: Lingon
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 600
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp