Bukefalos 28 år!

Vad pysslar vi med? Del LXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och nu är det tydligen synd om min man och jag lever som om jag vore singel bara för att jag åker på ett möte i ett annat land :meh: utan honom! :eek: Hur ska jag överleva?? O_o

1800-talet ville ha sin kvinnosyn tillbaka :cool:

och mannen VILLE inte följa med på tråkigt hästmöte (iofs lite :confused:)

Jag är glad att han tycker jag kan åka själv och uppmuntrar mig :)
 
Och nu är det tydligen synd om min man och jag lever som om jag vore singel bara för att jag åker på ett möte i ett annat land :meh: utan honom! :eek: Hur ska jag överleva?? O_o

1800-talet ville ha sin kvinnosyn tillbaka :cool:

och mannen VILLE inte följa med på tråkigt hästmöte (iofs lite :confused:)

Jag är glad att han tycker jag kan åka själv och uppmuntrar mig :)

What, vad är det för idiot som tycker så? :mad: Blev först förskräckt när jag trodde det var din man som tyckte så.
 
Någon grannes brandlarm har tjutit i fyra timmar nu :banghead: Har gått förbi lägenheten vid flera tillfällen och det är inga tecken alls på att det brinner eller att det är någon hemma alls men tjuter gör det. Satans irriterande och jag bara önskar att batteriet tar slut snart :arghh:

Det tjuter fortfarande :cry: Det är definitivt ingen hemma. Bor i ett studentområde så de flesta lägenheterna här står tomma över sommaren. Kan man höra av sig till störningsjouren med sånt här? Och mer relevant, finns det något de kan göra? :o
 
Det tjuter fortfarande :cry: Det är definitivt ingen hemma. Bor i ett studentområde så de flesta lägenheterna här står tomma över sommaren. Kan man höra av sig till störningsjouren med sånt här? Och mer relevant, finns det något de kan göra? :o
Finns det ingen hyresvärd/bovärd eller någon slags lägenhetsansvarig som kanske kan ringa personen som bor i lägenheten? Eller ha tillgång till extranycklar? :)


Störningsjouren kan säkert registrera händelsen men tror inte att de brukar ha nycklar.
 
Finns det ingen hyresvärd/bovärd eller någon slags lägenhetsansvarig som kanske kan ringa personen som bor i lägenheten? Eller ha tillgång till extranycklar? :)

Störningsjouren kan säkert registrera händelsen men tror inte att de brukar ha nycklar.

Det var nog bovärden jag menade :o Är rätt säker på att de har nycklar, frågan är om de har tillstånd att gå in i lägenheten. Dock har de inte telefontid förrän imorgon och att ringa Securitas för ett brandlarm känns överdrivet.

Hade inte varit några problem alls att vänta om det inte vore för att det är just i sovrummet som det hörs in :banghead:
 
Det var nog bovärden jag menade :o Är rätt säker på att de har nycklar, frågan är om de har tillstånd att gå in i lägenheten. Dock har de inte telefontid förrän imorgon och att ringa Securitas för ett brandlarm känns överdrivet.

Hade inte varit några problem alls att vänta om det inte vore för att det är just i sovrummet som det hörs in :banghead:
Ah!

Jag hade kört på öronproppar eller hög musik i hörlurar. Eller ringt Störningsjouren och frågat om råd, troligtvis ber de dig avvakta tills imorgon.
 
Det var nog bovärden jag menade :o Är rätt säker på att de har nycklar, frågan är om de har tillstånd att gå in i lägenheten. Dock har de inte telefontid förrän imorgon och att ringa Securitas för ett brandlarm känns överdrivet.

Hade inte varit några problem alls att vänta om det inte vore för att det är just i sovrummet som det hörs in :banghead:

Irriterande! Jag hade nog dragit ut madrassen till ett rum så långt bort som möjligt och sedan ringt bovärden imorgon.
 
Ah!

Jag hade kört på öronproppar eller hög musik i hörlurar. Eller ringt Störningsjouren och frågat om råd, troligtvis ber de dig avvakta tills imorgon.

Stängde alla fönster nu och det blev lite bättre. Avvägningen mellan huvudvärk och överhettning - pest eller kolera :cautious: Öronproppar var en bra idé! :up:

Irriterande! Jag hade nog dragit ut madrassen till ett rum så långt bort som möjligt och sedan ringt bovärden imorgon.

Hade släpat ut sängen på två röda om det hade funnits plats. Tyvärr bor jag i en etta och köket är inte stort nog för en säng. Tjuter det fortfarande imorgon så blir det definitivt ett samtal dit! :up:
 
4 dagar kvar.... Börjar smått förlika mig med tanken att blöda resten av livet istället för att må så här. Jag får väl shoppa tygblöjor så man inte blir ruinerad.
 
"Om han nu är så här sen så är det väl ingen större risk att han skulle komma för tidigt om ni skulle... :angel: "
- Och du tycker att JAG är snuskig?!
"Det var ju DU som började..." :rofl::rofl:
Såna där konversationer gör det fan så mycket lättare att gå när benen värker efter pass och det plötsligt blev dubbelt så långt hem mot beräknat. När en bara går och garvar för sig själv (tack och lov att de flesta har hörlurar i öronen idag, på gott och ont då kanske...) sådär :o
Men Edwind sover gott i alla fall...
 
Har ar det morgon och jag samlar mig for att gora mig i ordning att ta Miss Mandy till veterinaren. Hon har en bold pa/i magen och tappar vikt. Vetten ska bara kolla igenom henne.
Min tjej och standiga vapendragare. :heart Jag har ont i magen och vill verkligen inte aka ... jag vet redan vad han kommer att saga :cry:
:heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 060
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
6 124
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 811
Hästvård Hej! Min häst går ute på lösdrift dygnet runt och jag tycker att hon trivs och verkar avslappnad där. När jag tar in henne och ryktar...
Svar
3
· Visningar
797

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Lastnät till bil

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp