Vad pysslar vi med? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spännande! Du får helt enkelt leka detektiv och leta upp mätaren ;) . I mitt fd hus satt den i en avsats när man kom upp för trappan på ovanvåningen. I mitt nuvarande hus sitter den inne i en garderob i ena hallen. Hos mina föräldrar sitter den på väggen i ena hallen. Om du inte ser den direkt skulle jag också tippa på som @Tranan säger att den sitter i ett skåp/en garderob någonstans.
Kan sitta utomhus också.
 
Direkt från elbolag.

Mätaren sitter inte vid huvudströmbrytaren (i hallen). @bettysmatte
Har kollat på brytaren på ladan med, ingen mätare. @dobbis

Den är väl dold helt enkelt ;)

Vi ringer sotaren igen imorgon så det ska lösa sig. Håll tummarna att det går fort och att det inte är några fel!
Fast det är ingen brytare,det är ett stort silverfärgat plåtskåp som sitter på en stolpe någonstanns utanför eller ev på en vägg det beror på om ni har nedgrävda ledningar eller luftledningar,har ni luft så följ dom till stolpen.
Min sitter precis vid infarten mellan stora vägen o gårdsplan.
 
Men var ska ni tvätta då?
Tanken är att alla ska ha egna tvättmaskiner. Det får plats med tvättmaskin i badrummet, dock ingen chans alls att även få plats med torktumlare eller liknande (och jag vill absolut inte köra alla mina kläder i en sådan ändå...). Ordnar det sig inte med flytt för mig innan de stänger tvättstugan så kommer jag börja tvätta hos min mor. Hon bor som tur är bara 1km bort...
 
Fast det är ingen brytare,det är ett stort silverfärgat plåtskåp som sitter på en stolpe någonstanns utanför eller ev på en vägg det beror på om ni har nedgrävda ledningar eller luftledningar,har ni luft så följ dom till stolpen.
Min sitter precis vid infarten mellan stora vägen o gårdsplan.
Ibland är den på ett FÖR tydligt ställe som man går förbi varje dag och ändå SER man den inte !

Det är fascinerande .
 
Nu är jag ridledig resten av denna vecka. (Passar på att låta hästarna vila en vecka i samband med vaccinationsveckan).
Så imorgon ska jag bara rida en träningshäst och sen bara vanligt stallarbete. Men känns ändå som lite som semester! Imorgon ska jag visa upp Uppsala för min släkt (hittar ju knappt själv, men men) och sen vidare till mosters våning på Kungsholmen i Stockholm. Så det ska bli kul :)

Idag har vi grillat ute i snön över öppen eld! Det var kul, blir ju inte så ofta annars. Sen fixat en hel del med veden. Blir mycket nu iaf till nästa år (en del hinner inte torka utan tills nästa vinter först).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 893
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 934
Senast: Badger
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: Viva
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 474
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp