Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Independence Day: Återkomsten
Det var inte en film i min smak. Det var i stort sett pangpang från början till slut. Inte alls lika mycket (eller bra) humor som i originalfilmen. Gick att se, men är nog inte någon film som kommer ses igen.
 
Inferno.

Fick ett infall sent i går kväll att jag ville gå på bio i min ensamhet, men vilken antiklimax. Fullsatt sal med tillhörande prat och prassel, snubben bredvid mig stank svett/surt/whatever illa luktade det i alla fall och filmen var (som väl var väntat iofs) kass.

Jag har inte läst boken, men hela storyn och alla karaktärer var ju otroligt förutsägbara och bara ... nä tack. Vi har sett det några hundra miljoner gånger förut.

MEN jag fick i alla fall en ursäkt att trycka i mig en massa ingefärschokladbitar under två timmar, så valuta för pengarna anser jag att jag fick i alla fall. :up:

Såg också Inferno igår, usch, ingen höjdare. Hade dock inte så höga förväntningar heller!
 
Chappie 0/5
Polisrobotar med artificiell intelligens. Den började väl helt ok men sen blev det bara värre och värre. Dialogerna och replikerna var skrattretande (och inte på ett bra sätt tyvärr...). Inte ofta vi stänger av mitt i en film, men efter 50 minuter än eländet stod vi inte ut längre :down::banghead:
 
robbinson cruse bra klar 3:a

deadpool 4/5 för komik men 2/5 för svärd action och när svärdet väl användes så använde han oftast bara ena, djup besvikelse han har ju två svärd!
 
The Girl on the Train - 4.5/5! En film alldeles i min smak, och jag tyckte mycket bra om den "trots" att jag läst boken. Den får dock ett halvt poängs avdrag för att den kändes liiite väl osannolik ibland, men så är det ju en thriller också...
 
The dressmaker 4/5.
Drama med Kate Winslet. Händelserik, oväntad och inte alls seg och långdragen.

Nice guys 4/5.
Russel Crow och Ryan Gosling som privat detektiver på 70-talet. Också oväntade vändningar, trots att det är en klassisk actionkomedi.
 
Star Trek Beyond 3/5
Gillar verkligen de andra nya Star Trekfilmerna men denna var inte alls lika bra, mest på grund av en ganska fånig lång sekvens fram mot slutet. Samt att (nästan) alla aliens har människoform. Man gör väldigt extravaganta ansikten men det hade varit roligare om de hade en superudda kroppsform också.

Sen har jag börjat se Game of Thrones igen från början, sporrad av att ha varit vid flera superfina inspelningsplatser på Malta förra veckan. :D Har inte sett de sista säsongerna då det kanske spårade ur lite men nu tänker jag se allt, det är lite roligare nu eftersom det är lättare att ha koll på alla blodsband och annat än första gången.
 
Star Wars VII - The Force Awakens 5/5
Om jag säger att jag sett om den x antal gånger, så tror jag det avslöjar lite hur bra den är för mig. Den har en stark uppbyggnad av historien med dynamik, som lämnar en stort begär av vill ha mer. Längtar redan till nästa film, så jag kan få reda på hur det kommer gå. Den nya trilogin verkar väldigt lovande och karaktärerna är väldigt fängslande och intressanta.
 
alltså Captain Fantastic :love::love::love:

http://www.imdb.com/title/tt3553976/

5/5 poäng, och jag är kräsen. Den var inte tråkig en sekund och väldigt engagerande och fick oss att skratta, gråta och reflektera. Kärleksfull, tragisk och rolig på samma gång. Jag brast ut i storgråt vid ett tillfälle och min sambo fick vagga mig i sin famn men det kan ha att göra med att jag är lite extra blödig just idag...hehe.

Men se den!!
 
alltså Captain Fantastic :love::love::love:

http://www.imdb.com/title/tt3553976/

5/5 poäng, och jag är kräsen. Den var inte tråkig en sekund och väldigt engagerande och fick oss att skratta, gråta och reflektera. Kärleksfull, tragisk och rolig på samma gång. Jag brast ut i storgråt vid ett tillfälle och min sambo fick vagga mig i sin famn men det kan ha att göra med att jag är lite extra blödig just idag...hehe.

Men se den!!

Håller med! Riktigt bra :)
 
Såg green lantern härom kvällen. Helt ok för en superhjälptefilm. Gillade att den bröt vissa mönster emot andra liknande filmer, men kanske ingen film jag behöver se igen :) 3/5
 
Kollade på Focus med Will Smith igår. Helt okej film. (3,5 av 5)
Sen kollade jag på Fence med Denzel Washington. Många långa monologer, men helt klart sevärd tycker jag, men mest för den kvinnliga skådespelaren (3,5-4 av 5)
 
How to be single Precis lika dålig som jag trodde att den skulle vara. 0 av en biljon får den. Kollade bara för att jag ville se nåt hjärndött.

Blackfish Om Sea World och stackars Tilikum som dog häromdagen. Fruktansvärt bra film om vår fruktansvärda värld. Fy fan alltså.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 221
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
697
Senast: Trassel12
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 275
Senast: LiviaFilippa
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 041
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp