Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Captain Fantastic var en fin film, vet inte vad den går under för kategori men skulle säga att man följer en familj som lever lite speciellt och att det handlar om två olika världar inom samhället, organic vs. materialistisk syn. Den var enkel att se och har skådisen som spelar Aragon med. 7/10

Into the wild var också en film som innehöll natur och att man följer en "resa" ungefär, tror den är baserad litegrann på verklighet och tyckte den var fin endå. 6/10
 
The fundamentals of caring
En rolig film med ett bra budskap. Handlar om en man som utbildar sig till personlig assistent lite senare i livet och killen han får ta hand om är väldigt speciell :D
8/10
 
Passengers får 7/10. Jag gillade storyn och skådespelarna, men den var tyvärr alldeles för amerikanskt cheesy alldeles för ofta för att nå upp till några högre poäng. Helt klart sevärd dock, men se till att ha skämskudden/spypåsen nära till hands!
 
Jag gillade storyn och skådespelarna, men den var tyvärr alldeles för amerikanskt cheesy alldeles för ofta för att nå upp till några högre poäng.
Åh jag hatade den instinktivt när jag läste att han väcker henne fast han vet att hon kommer att dö bara för han blivit typ kär i henne när hon sover. Så jävla vidrig snubbe. Hur kan man basera en kärlekshistoria på det??? Mer sågning: http://themuse.jezebel.com/heres-a-detailed-plot-description-of-passengers-that-sh-1790363990

"Jim wokely allows Aurora to navigate through all seven stages of grief before asking her on a date. Aurora, unaware that Jim is actually a stalker who ruined her life so that he’d have something to fuck besides his hand, is charmed by his restraint and says something like, 'It’s about time you asked"'"
 
Åh jag hatade den instinktivt när jag läste att han väcker henne fast han vet att hon kommer att dö bara för han blivit typ kär i henne när hon sover. Så jävla vidrig snubbe. Hur kan man basera en kärlekshistoria på det??? Mer sågning: http://themuse.jezebel.com/heres-a-detailed-plot-description-of-passengers-that-sh-1790363990

"Jim wokely allows Aurora to navigate through all seven stages of grief before asking her on a date. Aurora, unaware that Jim is actually a stalker who ruined her life so that he’d have something to fuck besides his hand, is charmed by his restraint and says something like, 'It’s about time you asked"'"
:rofl: ångrar lite att jag läste spoilern, då jag nog tänkt se filmen nån gång, men samtidigt ångrar jag det inte alls! Lär inte glömma mina feminist-glasögon om jag ser den efter den resencionen iaf ;)
 
@Mineur

http://www.popsugar.com/entertainment/Passengers-Movie-Spoilers-42876337
"For some reason, Jim latches on to Aurora out of the thousands and thousands of other passengers, and after a month or so of painful deliberation, he wakes her up on purpose."
"Sure, Aurora has the right to make this choice, but it's hard not to think about it in the context of her character. She's an aspiring writer who hopes to be the next big voice of her generation. She has a goal: to be the first person to travel to this distant planet and back, and to live to tell her tale. She hates Jim for taking this life away from her. By the end, the fact that she's fallen in love with him feels more like Stockholm's syndrome than a change of heart. Aurora gives up everything for the man who woke her up against her will and, more or less, ruined her life. Because it's so romantic, right?"

Jag kan inte föreställa mig att jag skulle se den här filmen och bara "åh vad romantiskt". Men du får gärna förklara vad de två olika artikelförfattarna har missförstått, för nåt måste de ju ha kapitalmissat om du tänker att huruvida jag sett filmen eller inte spelar in i sammanhanget.

http://www.vulture.com/2016/12/movie-review-passengers.htm
"He makes do for a while in his high-tech playground (a thousand meters long), enjoying access to consumer goods in the manner of many protagonist-survivors in post-apocalypse films. A voyeur to his core, he gazes on his sleeping beauty — her name is Aurora Lane — and knows he has the power to bring her life"
 
@niphredil Jag säger inte att du behöver se filmen men kan tycka att det är lite trist stil att gå in och diskutera en film som du inte ens sett, och publikt såga den utifrån vad ett gäng recensenter tycker om den. Det är på så vis jag tycker att det spelar in i sammanhanget; uttalar man sig om något så ska man gärna ha upplevt det "first hand" så att säga. Enligt min åsikt. Men det är klart, länka till recensioner kan man ju alltid göra om man vill!

Vidare tycker jag inte att det går att säga att någon “missförstått” en film, eftersom att det är en högst subjektiv upplevelse. Jag kan dock säga som så att jag inte riktigt såg det recensenterna verkar ha sett och jag hade inga problem med filmen ur ett feministiskt perspektiv. Men så är vi ju olika också, som tur är. Och jag är ingen filmkritiker, som tur är, utan en vanlig dödlig som går på bio för att slappna av och inte tänka så mycket.

Jag har dock svårt att acceptera recension nummer ett. Det fanns ingenting som insinuerade att Jim gjorde det han gjorde på grund av "horniness", och det görs överhuvudtaget inga anspelningar på sex. Jag tycker att det känns som att den första recensenten snöat in på det spåret rätt tidigt i filmen, bestämt sig för att det är så det är, och sedan baserat hela resten av sin recension på just detta (obefintliga) tema. Det blir onödigt orättvist mot karaktären.

Sedan vill jag inte känna att jag sitter här och försvarar filmen för mycket, för det är sannerligen inget mästerverk på något vis. Verkligen inte. Den har onekligen en rad moraliska och etiska betänkligheter som jag förstår upprör folk, inklusive mig själv. Det snubben gjorde var naturligtvis oerhört fel, men jag tror inte att någon kan sitta och moralisera fullt ut över det utan att ha varit i en liknande situation själv. Vilket ingen någon kommer att vara, eftersom att det hela är så oerhört osannolikt. Filmen är långt ifrån romantisk, men jag är inte säker på att det var det som eftersträvades när den gjordes heller.

Så, nu är jag klar! :)
 
Och för att fortsätta på temat så kan jag meddela att jag ikväll känt mig nostalgisk och roat mig med Good Will Hunting. 8/10, lika bra som alltid!
 
Jag säger inte att du behöver se filmen men kan tycka att det är lite trist stil att gå in och diskutera en film som du inte ens sett, och publikt såga den utifrån vad ett gäng recensenter tycker om den.
Jag skrev uttryckligen att jag "hatar den" efter att ha läst just sågningarna av den. Det vill säga: jag baserar min skepsis på specifikt recensionerna.
Att säga att jag publikt sågar nåt känns lite väl, jag skrev i en snacktråd på Buke. Det är väl knappast ett allvarligt brott att i en diskussionstråd säga att åh, den där har jag läst om och jag är fett skeptisk pga x och y? Istället för att fråga om jag sett filmen hade du ju kunnat förklara varför recensenterna hade fel, till exempel.

Jag såg vad du skrev i spoilern och visst, jag kan se hur du menar även om det är uppenbart att recensenten skriver det uppenbart skämtsamt . Men jag kan ändå inte personligen se att det där är en snajsig grund för en kärlekshistoria, särskilt som den sedan utvecklas på exakt samma sätt som alla andra biljoner kärleksfilmer. Bobby Finger har ju inte fel i sak, du bara vänder dig emot hur han uttrycker sig. Varenda spoilersida jag läst säger ju samma sak: X och Y händer och så slutar det i Ö. Och jag tycker att det är unket och jävla trist bara.

Slutligen: ingen moraliserar över vad en person i en sån situation skulle göra. Folk moraliserar över vad som gång på gång på gång på gång på gång på gång framställs som acceptabelt och romantiskt i Hollywood. Och hur mycket det suger att den här filmen slutar på samma unkna sätt som alla andra.

Kort sagt: jag tror du missförstår kritiken.
 
Det är ingen film men jag har senaste veckan sett på Skam. Vilken serie! :love: Första säsongen var sådär, jag tyckte folk överskattade serien när jag såg den. Men sen kom säsong 2 som var jättebra. Den var både spännande och rolig. Men Säsong 3. OMG den är ju fantastisk. Tänk att jag inte sett det förrän nu!:banghead::eek::love::rofl:Säsong 1 får 2,5/5, Säsong 2 får faktiskt 4/5 och säsong 3 får 5/5 möjliga. Väldigt bra story om ett ämne som borde lyftas upp mer på film.:love::love:
 
Hunt for the wilderpeople 10/10! Fantastisk Nya Zeelandsk film om en tonarig kille I fostervard som blir utplacerad som 15aring I ett hem ute I den Nya Zeelandska "bushen". Ett hjartvarmande och roligt drama med fantastiska karaktarer, karaktarsvaxt och skadisar.
Rekommenderas for den som vill lyfta humoret och bli glad anna innifran!
 
Det är ingen film men jag har senaste veckan sett på Skam. Vilken serie! :love: Första säsongen var sådär, jag tyckte folk överskattade serien när jag såg den. Men sen kom säsong 2 som var jättebra. Den var både spännande och rolig. Men Säsong 3. OMG den är ju fantastisk. Tänk att jag inte sett det förrän nu!:banghead::eek::love::rofl:Säsong 1 får 2,5/5, Säsong 2 får faktiskt 4/5 och säsong 3 får 5/5 möjliga. Väldigt bra story om ett ämne som borde lyftas upp mer på film.:love::love:


aah, hur kan du saga att sasong 1 bara for 2.5?!
Jag har inte sett trean an, och haller med dig om att tvan var batter and forsta sasongen, men liksom, redan forsta sasongen var ju jattebra!
haha, nej, nu far jag aka hem fran jobbet och titta pa TV istallet!
 
Det är ingen film men jag har senaste veckan sett på Skam. Vilken serie! :love: Första säsongen var sådär, jag tyckte folk överskattade serien när jag såg den. Men sen kom säsong 2 som var jättebra. Den var både spännande och rolig. Men Säsong 3. OMG den är ju fantastisk. Tänk att jag inte sett det förrän nu!:banghead::eek::love::rofl:Säsong 1 får 2,5/5, Säsong 2 får faktiskt 4/5 och säsong 3 får 5/5 möjliga. Väldigt bra story om ett ämne som borde lyftas upp mer på film.:love::love:

Pga en miss från mig började jag kolla på säsong 2 först :D Kollade sedan säsong 1 och var klar lagom till att säsong 3 släpptes.
En fantastisk serie! :love: Min favorit är säsong 2, är nog mest för att jag gillar Noora som karaktär mycket mer än både Eva och Isak även om jag inte har något emot dom heller.
Ska bli intressant med en Säsong 4 och vem som kommer stå i fokus då! Vill bara veta mer och mer och mer om ungdomarna på skolan ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 184
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
681
Senast: Trassel12
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 271
Senast: LiviaFilippa
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 014
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp