Bukefalos 28 år!

Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
My friend Dahmer
2/5

Hade höga förväntningar.. blev väldigt besviken. Var seg rakt igenom.

The mountain between us
3/5

Också rätt seg, och förutsägbar.
 
Ibland får jag ett infall att minska min dåliga allmänbildning ;) gällande film. Igår innebar det att se ”Den oändliga historien”. Helt ok, hade nog gillat den mycket, om jag såg den som barn!
 
Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain
9/10.

Har egentligen ingen kritik på filmen, har sett den lätt 5+ gånger.. men känns konstigt att bara toppa ur betyget på en film, perfektion måste liksom vara reserverat på nått vis tycker jag.. Väldigt härlig feelgood-film IMO!
 
Jag tittade på The secret of Santa Vittoria igår kväll, en rolig och sevärd film tyckte jag.
 
Black Panther - tvspelsfilm, överspelad och våldsam, men bitvis roliga oneliners, flera coola kvinns och postkolonial kritik lite insprängd i dramatiken sådär, jag kände mig underhållen.
 
Annihilation
Började kolla i tron om att det var en serie, insåg efter någon timme att så inte var fallet!:p Spännande, stundvis ganska läskig och precis lagom förvirrande slut! 4,5/5
 
Mer serie än film här, och inte jättemycket av det heller. Jag är inne på andra säsongen av The Path. Det är en kalifornisk sekt, som bär drag av många sekter och samtidigt är så där tom som sekteristiska religioner kan vara, med floskler om Ljuset och Sanningen. Bra skådespeleri, nästan alla scener kräver just skådespeleri.
 
Mer serie än film här, och inte jättemycket av det heller. Jag är inne på andra säsongen av The Path. Det är en kalifornisk sekt, som bär drag av många sekter och samtidigt är så där tom som sekteristiska religioner kan vara, med floskler om Ljuset och Sanningen. Bra skådespeleri, nästan alla scener kräver just skådespeleri.
Åh den låter ju jätteintressant! Tack för tipset :up:.
 
8 mars såg jag Mai Zettrlings 50 år gamla film Flickorna. Jäklar, vad bra den var! Visuellt nyskapande för sin tid, och helt oslitet bildspråk till stora delar. Jag rekommenderar den verkligen!
 
Åh den låter ju jätteintressant! Tack för tipset :up:.
Ja, jag skulle inte bli förvånad om du gillar den. Förutom drag av många religioner och hippiekultur, finns det också drag av om inte hederskultur så i alla fall starka normer kring sex och relstioner och sådant är inte enbart privatsaker i sekten.

Det är dessutom vackert väder HELA TIDEN till min stora avund. Det lätta livet under den kaliforniska solen. (Inte det mulna San Fransisco, inte.)
 
Ja, jag skulle inte bli förvånad om du gillar den. Förutom drag av många religioner och hippiekultur, finns det också drag av om inte hederskultur så i alla fall starka normer kring sex och relstioner och sådant är inte enbart privatsaker i sekten.

Det är dessutom vackert väder HELA TIDEN till min stora avund. Det lätta livet under den kaliforniska solen. (Inte det mulna San Fransisco, inte.)
Låter perfekt! Var finns serien? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 422
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
781
Senast: Trassel12
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 473
Senast: LiviaFilippa
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 181
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp