Bukefalos 28 år!

Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortsätter på att beta av mitt mål på att ha sett minst 52 filmer under 2018. De jag sett och recenserat tidigare i tråden är:
DJUNGELBOKEN (re-make)
SKÖNHETEN OCH ODJURET (re-make)
BRIGHT
PADDINGTON

och de jag kan fylla på med är:
TED - för kärlekens skull. 5/5
Inga ord kan beskriva min kärlek till denna film!

FANNY OCH ALEXANDER 4/5
Lyckades alltså ta mig igenom directors-cut versionen (312 minuters versionen) och jag gillade den verkligen. Förhoppningsvis en ny jultradition.

EGO 3/5
Kunde ha varit så bra, men föll på några plan så den kunde inte få toppbetyg. Slutet är fruktansvärt!

Så nu ligger jag alltså hyfsat i fas på 7/52 om man ser på antal filmer per vecka!
 
FANNY OCH ALEXANDER 4/5
Lyckades alltså ta mig igenom directors-cut versionen (312 minuters versionen) och jag gillade den verkligen. Förhoppningsvis en ny jultradition.

Måste fortfarande se den långa versionen, men vilken film det är! :love:

Roligt med ännu en som räknar film! :p Jag är uppe i 46 sedda i år, varav jag har sett 11 av dem sedan tidigare.
 
Glömde bort att jag såg Mamma Mia förra veckan! 4 av 5, lika bra som första gången jag såg den.

2018 års lista:
Djungelboken (nya) * Skönheten och odjuret (nya) * Bright * Paddington * Ted - för kärlekens skull * Fanny och Alexander * EGO * Mamma Mia *
8/52 filmer.
 
Jag har sett ett gäng filmer denna veckan, har haft lov:p

Fifty Shades of Grey (jag är lite sen, men har inte velat se den innan, bättre än jag trodde) 3/5
Fifty Shades Darker 3/5
(Jag gillar den typen av film, men har svårt för att det är uppbyggt som det är med typiska ideal)

Going in Style 3,5/5, söt film!
MI5 3/5, kunde varit lite snabbare film
 
Nya Homelandsäsongen är det senaste jag sett i serie/filmväg. Fortfarande ganska underhållande, men betydligt sämre än tidigare säsonger... 3/5,
 
Tittar sporadiskt på No offence (HBO). Manchestersnutar med kvinnor i nästan alla bärande roller! Huvudpersonen/polischefen är medelålders mullig kvinna!

Den handlar om polisarbete på vanligt vis men har också humorinslag, vilket jag inte fick ihop riktigt i början. Men nu funkar det, Vivs rappa käft är underbar.
 
Och jag har börjat se Mindhunter, som rekommenderades av Netflix efter att jag avslutat Manhunt Unabomber. Hittills (såg klart avsnitt 2 i går) är jag inte besviken, även om den sistnämnda var mer fartfylld och spännande!

Annars väntar jag mest på att nya säsongen av Billions ska komma ut, och innan dess hade jag kanske tänkt försöka mig på Borgen också :)
 
@Mineur Borgen är typ 10 ggr bättre än Billions IMHO ;)
Jamen det kan jag tänka mig! Den är ju skandinavisk istället för amerikansk, redan där har vi en bra början :p Det är egentligen jättekonstigt att jag inte tagit mig för att se den än då det är precis min typ av serie, men det ska bli ändring på den saken snart hade jag tänkt!
 
Jamen det kan jag tänka mig! Den är ju skandinavisk istället för amerikansk, redan där har vi en bra början :p Det är egentligen jättekonstigt att jag inte tagit mig för att se den än då det är precis min typ av serie, men det ska bli ändring på den saken snart hade jag tänkt!
Helt klart sevärd, tyckte jag. Dansk kvalité.

Billions klarade jag bara en säsong av. För orealistisk - eller nåt. Dessutom hade jag svårt att se Tara från Sons of anarchy med piska :D
 
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
4/5

Åh så bra film! Gillade den verkligen, hade först tänkt se den på bio, men gjorde sig lika bra i soffan :)
 
Tittar sporadiskt på No offence (HBO). Manchestersnutar med kvinnor i nästan alla bärande roller! Huvudpersonen/polischefen är medelålders mullig kvinna!
Åh den har jag precis börjat titta på och riktigt fastnat för! En kollega rekommenderade den eftersom vi båda gillar Scott & Bailey (SVT).

Gillar No Offence skarpt :).
 
Åh den har jag precis börjat titta på och riktigt fastnat för! En kollega rekommenderade den eftersom vi båda gillar Scott & Bailey (SVT).

Gillar No Offence skarpt :).
Jag har inte hunnit med Scott & Bailey, har förstått att den är bra. No offence tipsade en kollega om vid vår fredagsfika för ett tag sen, jag muttrade över att killarna stod och diskuterade diverse grabbiga serier och då sa hon ”Men No offence vore nåt för dig, den är råfeministisk.” :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 422
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
781
Senast: Trassel12
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 475
Senast: LiviaFilippa
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 181
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp