Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag såg Mom and Dad.
Skulle vara thriller/komedi antar jag. Lite ironiskt sådär. En plötslig masshysteri gör att föräldrar vill mörda sina egna barn helt plötsligt.
Den var varken läskig eller rolig. Nicolas Cage var URUSEL! Han är ju vanligtvis ingen stjärna men nu var han 100% usel.
 
Okej bara låt mig flytta till Italien NU och ha sommar alltid och dricka färskpressad aprikosjuice varje dag och bada i stenbassänger och spela piano i ett magnifikt hus med en alltigenom god familj. Och cykla på småvägar med någon som får det att gå som elstötar genom kroppen (men på ett bra sätt).

Ja, jag har sett Call me by your name, ja, jag bölade flera gånger för att jag är så lättrörd, ja, jag älskade alla karaktärerna och ja, den var mycket värd att lägga en sen kväll på.
 
Jag såg Three billboards outside Ebbing på bio för några dagar sedan. Otroligt välskriven och spelad, Frances McDormands prestation är fantastisk.

Däremot var jag egentligen inte i stämning för en så mörk film och det har tagit några dagar för mig att landa i vad jag verkligen tycker om den. Nu vill jag se den en gång till och ger den en stark 4,5/5.
 
Jag såg Three billboards outside Ebbing på bio för några dagar sedan. Otroligt välskriven och spelad, Frances McDormands prestation är fantastisk.

Däremot var jag egentligen inte i stämning för en så mörk film och det har tagit några dagar för mig att landa i vad jag verkligen tycker om den. Nu vill jag se den en gång till och ger den en stark 4,5/5.

Jag såg den härom veckan och det var en av de bästa filmer jag sett i hela mitt liv!! Vilken dialog!!! Jag gillade den svarta humorn och huvudpersonens absoluta oinställsamhet. Så sällan kvinnor på film tillåts vara så jävla förbannade och inte på något sätt ställa sig in. Så befriande. :heart
 
Jag såg den härom veckan och det var en av de bästa filmer jag sett i hela mitt liv!! Vilken dialog!!! Jag gillade den svarta humorn och huvudpersonens absoluta oinställsamhet. Så sällan kvinnor på film tillåts vara så jävla förbannade och inte på något sätt ställa sig in. Så befriande. :heart

Men eller hur! Det är en imponerande kvinna man får möta, jag älskar hur hon porträtteras som just stark. Rättfram, på gränsen till burdus, utan att be om ursäkt för det och utan att för den sakens skull framstå som oempatisk.

Vi passade på att se den under dagtid och biobesökarna bestod till 90% av kvinnor i pensionsålder som skrattade och tisslade och tasslade sinsemellan under hela filmen. Det var lika underhållande som filmen i sig, alla var fullkomligt betagna av Mildred :love:
 
20180206_135002.jpg


@Mabuse Tack för tipset! :love:
 
Jag såg The Shape of Water igår. :love: Och jag blev förstås förtjust, även om jag inte riktigt tycker att den var i samma klass som Pans labyrint. Är rätt blödig (en lätt underdrift :angel:) och hade svårt att hålla tillbaka tårarna, men jag försökte verkligen! Fast försöket att stänga in känslorna resulterade istället i att de rann över på Hemköp efteråt, där jag fick lov att ställa mig i ett avskilt hörn en stund.
 
@EmmaBovary
Jag älskade också The Shape of Water! Fast i mina ögon var det mer en svart komedi än någonting som ville brusa upp tårar. :D:heart
Fin var den oavsett, och annorlunda, och otroligt läckert filmad. 5/5
 
@EmmaBovary
Jag älskade också The Shape of Water! Fast i mina ögon var det mer en svart komedi än någonting som ville brusa upp tårar. :D:heart
Fin var den oavsett, och annorlunda, och otroligt läckert filmad. 5/5

Haha, jag håller med om att den innehöll många sådana aspekter också. Men den vackra estetiken och slutet räcker för att mina tårar ska rinna. :D
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Såg The Ritual på Netflix igår. Tyckte den var såå dålig! Men mina vänner verkar ha gillat den...

2/5
 
Såg The Nile Hilton Incident förra veckan, den var bra och rekommenderas. Rätt deppig dock, handlar om en mordutredning i Kairo men egentligen om hur det egyptiska samhället fungerar (eller inte, då...).

Sen håller jag på att titta mig igenom Armie Hammers filmer i kölvattnet av Call me by your name, och såg i helgen Final Portrait och Mine. Mine är dessvärre rätt usel, manuset är mellan varven pinsamt dåligt. Men snygg att se på. Final Portrait var bättre, handlar om hur Giacometti målar ett porträtt, men hade kanske egentligen varit bättre som kortfilm, för en långfilm så hade man velat haft lite mer handling och info om karaktärerna.
 
Jag såg Call me by your name igår, och jag är besviken. Den var FÖR smörig.

Jag faller för miljöerna och filmen var ju snygg. Men det var också det hela.
 
Såg Guardians of the Galaxy 2 härom kvällen. Jag gillade ettan men tycker denna var alldeles för fånig med för mycket komik och för lite seriositet, kom väl igång lite på slutet men då hade jag redan tappat intresset. 2/5.
 
Life Animated, en välgjord dokumentär om ett av många sätt att hantera en tillvaro med autism. Genom tecknade Disneyfilmer(!)... Somliga bitar av historien nuddas bara vid, andra skrapas litet djupare på, i det stora hela mer en beskrivande och berättande film än en förklarande. En fascinerande berättelse som jag tyckte mycket om, 4/5.
 
Filmen Stonewall. Bra. Berörande. Smärtsam. Den har kritiserats för att ge för lite utrymme åt de svarta transorna, men det hade jag inte noterat utan hjälp.
 
Black Panther - Bra film. Lite allvarligare ton än andra marvel filmer och bra skurk. Skulle ge den 4/5 i betyg. Fick av någon anledning lite flashbacks till Avatar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 230
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
713
Senast: Trassel12
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 283
Senast: LiviaFilippa
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 043
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp