Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Wonder Woman :love:

4/5 får den av mig :)

Den var verkligen så bra som jag hade hoppats!
Det är alltid så uppfriskande att se starka kvinnliga hjältar.
Underworld
Resident evil
Mer sånt från hollywood tack :cool:
Ser fram emot Tomb Raider nu med Alicia :bump:
 
Senast ändrad:
Såg Young Black Stallion på viaplay, är en kortfilm (45 min) som är baserad på prequel-boken till Svarta Hingsten-serien. Klassiskt hästboksförlopp men fina hästar och miljöer så sevärd! :)
 
Senast såg jag (om) Now you see me, now you don't. Finurlig, spännande, rätt snyggt filmad, känslan har likheter med t ex Oceans Eleven.

Dessförinnan, förra helgen, såg jag Skönheten och odjuret, den nya. Gillade den starkt. Välgjord, medryckande, sagolik, två timmar skön verklighetsflykt.
 
Jag såg alla Divergent, Insurgent, Allegiant - filmerna nu (eller, under senaste veckan). Alltså, jag försökte verkligen att se dem för vad de är och inte jämföra för mycket med böckerna. När jag var yngre störde jag mig extremt mycket på minsta lilla detalj som var ändrad från bok till film (t.ex Harry Potter :angel: ) men nu tycker jag ändå jag förstår att man måste göra vissa ändringar för att det ska fungera på film. Men här fanns ju nästan inget av grundhandlingen kvar i sista filmen :cautious:. Antar att det blev för mycket djup och svärta och de villa ha en lite lagom lulllull-film istället :meh:.
 
Senaste bioupplevelsen: Det.

En bok som jag älskade och plöjde många gånger för många år sedan, under min mest frekventa King-era. Sedan såg jag tv-versionen flera gånger också när den kom. Höga förväntningar och nostalgifaktor alltså. Men.... nä. Filmen kändes mest o-skrämmande med störiga förändringar, jag gillar inte att man flyttat hela tidslinjen sådär 30 år framåt. Dessutom gillar jag inte uppdelningen att köra en film bara med "barngänget" och en senare bara när de är vuxna.

Bill Skarsgård skötte sig ju så bra man kan förvänta sig i en roll som monsterclown, och inget ont att säga om barnskådisarna. Men det var även irriterande att man castat en av huvudrollsinnehavarna från Stranger things och nu placerat honom i en annan åttiotalsmiljö med onda och övernaturliga inslag.

Nästa bioupplevelse lär bli The Square. Höga förväntningar även på den, men kanske på ett lite annat sätt.
 
Såg om Syskonen Baudelaires Olyckliga Liv tillsammans med min flickvän som inte sett den innan. Jag älskar filmen, hon förstod den inte och tyckte den var konstig. Jag behöver fundera.
 
Har tittat om Three Kings, den var annorlunda än vad jag kom ihåg den.
Som militärfilm så blir det automatisk "grabbig", men kan inte låta bli att tycka att det har gripande bitar.

Såg The Electric Horseman med Robert Redfort och Jane Fonda från -79. Handlar om en häst och en f.d. rodeo cowboy. Förvånad överslutet och har sina bra bitar, men typiskt "boy meets girl".
 
Såg Det för ett tag sen och älskade den. Inte så otäck, mer en fin och sorglig historia om vänskap och att hålla ihop.
Väldigt välgjord och bra skådespel.
Älskar 80-tals känslan och miljöerna i filmen.
Bill var asbra och jättesöt :love:

Även sett Borg. Visste inte så mycket om honom och kan inget om tennis.
Men den var riktigt bra och kändes helt klart sevärd.
 
Såg Blade Runner 2049 häromveckan. Första Blade Runner, sin kultstatus till trots, tycker jag är en jäkla snoozefest, så jag vet inte riktigt varför jag ville se uppföljaren. Jag är dock glad att jag gjorde det, för det är en jävligt bra film. Bra skådespeleri ,framförallt från den kvinnliga ensemblen (polischefen, skurkbruden och minnesexperten är episka), fantastiska miljöer och riktigt bra musik (som stundtals var fysiskt obehaglig). Det enda minuset är att en del scener, och därmed filmen i sig, var lite utdragna, men jag kan också se poängen med det.

Betyg: 4 androider av 5 möjliga.
 
Ojoj. Sjukt pepp på att gå och se The killing of a sacred deer så jag tog mig för att leta upp The Lobster av samma regissör. Hans föregående kritikerhyllade Dogtooth är en av de mer minnesvärda filmer jag sett, men hummern missade jag när den gick på bio.

Tills nu! The Lobster var ju också en fantastisk, galet underbart absurd upplevelse. :D Lanthimos kan vara min nya favoritregissör, mycket höga förväntningar på Sacred Deer nu. Blev nyfiken på en tidigare film "Alper" också.
 
Var faktiskt på bio häromdagen och såg Thor - Ragnarök och ja den var helt klar sevärd om man sett de andra tidigare :)
Dock inget jag aktivt kommer se igen.

Ruggigt dålig på att hinna se film
 
All Inclusive - Mot bättre vetande följde jag med kollegorna och såg filmen på bio. Jag är inget fan av romcoms och åt upp allt godis i ren tristess.

2/5, enbart för att Liv Mjönes hade en rätt skön och sympatisk roll.
 
De är inte nya, men jag aldrig sett dem tidigare...

Beck - Steinar och Beck - Vägs ände.

Jag har alltid gillar Beck-filmerna och tycker de håller hög klass. Positivt överraskad av norrmannen =).

//r
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 192
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
696
Senast: Trassel12
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 273
Senast: LiviaFilippa
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 016
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vi som pluggar del VII
  • Köpa hus
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp