Lyckas inte bli av med kanin - vad göra?

Sv: Lyckas inte bli av med kanin - vad göra?

kl

till TS

Ett tips är att sätta ut kaninen på annons till en låg struntsumma INKL tillbehören. För nog är kaninen värd tillräckligt mycket i dina ögon för att du ska kunna skänka bort grejerna tillsammans med honom? ;)

Det är ofta enklare att skänka bort ett djur om man skickar med tillbehören.

Då blir även kaninen attraktivare som objekt eftersom köparen slipper lägga ut en massa pengar på att köpa grejer eftersom den egentligen gör dig en "tjänst" som tar över ditt s.k "problem" dvs kaninen.

Jag har en känsla av att folk som svarar på annonser om att ta över gamla kaniner, faktiskt bryr sig mer än de som impulsköper en söt liten unge.

Lycka till med den lilla.

Eller så tar de buren och tillbehören billigt och släpper ut kaninen i skogen för att få plats med den söta kaninungen de vill köpa?
 
Sv: Lyckas inte bli av med kanin - vad göra?

.

Jag har en känsla av att folk som svarar på annonser om att ta över gamla kaniner, faktiskt bryr sig mer än de som impulsköper en söt liten unge.

Jag håller med Gabbi o min känsla är att folk som svarar på annonser , fatiskt bryr sig mer om tillbehören än de gamla kaninerna.
 
Sv: Lyckas inte bli av med kanin - vad göra?

Jag håller med Gabbi o min känsla är att folk som svarar på annonser , fatiskt bryr sig mer om tillbehören än de gamla kaninerna.

Fan är det så?

Har du varit med om det själv eller är det din åsikt?

Jag har aldrig sålt en kanin, däremot köpt äldre kaniner som folk tröttnat på väldigt billigt (utan tillbeh..) så jag har bara mina egna erfarenheter att gå på, och som sagt har jag aldrig sålt en kanin.
 
Sv: Lyckas inte bli av med kanin - vad göra?

JO, fast sambon jobbar så mycket att han inte hinner med...... Och en understimulerad hund är väl mer besvärlig än kaninen..... tänker tuggar på skor, far runt och leker, kräver uppmärksamhet på ett annat sätt......
 
Sv: Lyckas inte bli av med kanin - vad göra?

Antar att du inte har barn... då skulle du nämligen inte prata så lättvindigt om att skjuta barn.....

Och det där var ju nytt. "Du har inte baaaarn så du veeet inte". Give me a break, att föda barn är inte direkt unikt. Att påstå att för att man har egna barn skulle ha något slags företräde i hurvida ens känslor är mest värda eller ej är ju så larvigt så jag vet inte vad jag ska säga.
 
Sv: Lyckas inte bli av med kanin - vad göra?

Och det där var ju nytt. "Du har inte baaaarn så du veeet inte". Give me a break, att föda barn är inte direkt unikt. Att påstå att för att man har egna barn skulle ha något slags företräde i hurvida ens känslor är mest värda eller ej är ju så larvigt så jag vet inte vad jag ska säga.

Med tanke på den kärlek jag känner till mitt barn så är det för mig helt främmande att ens skriva om att "skjuta ett barn"! Många andra föräldrar delar denna känsla, därför antog jag att personen i fråga inte har barn. Det är nämligen ovanligare att uttrycka sig så om man har barn själv!

Jag har inte på något vis skrivit att mina känslor är mer värda för någon annan än mi själv! Du kan säkert älska ett djur som jag älskar min son, men jag gör det inte..... Och inte förrän man har barn vet man om skillnaden! OM det är någon skillnad vill säga..... För min del var det en enorm skillnad!

Och du att föda barn är oerhört unikt!!! Speciellt och fantastiskt och....jag kunde fortsätta ett tag till, men det räcker nog så. :D
 
Sv: Lyckas inte bli av med kanin - vad göra?

Och det där var ju nytt. "Du har inte baaaarn så du veeet inte". Give me a break, att föda barn är inte direkt unikt. Att påstå att för att man har egna barn skulle ha något slags företräde i hurvida ens känslor är mest värda eller ej är ju så larvigt så jag vet inte vad jag ska säga.

Men om man gör jämförelser till barn vad gäller djur så då har man knappast barn själv, det är ju rätt uppenbart faktiskt. Och att göra sådana jämförelser anser jag vara mer än larvigt!

Kicki :laugh:
 
Sv: Lyckas inte bli av med kanin - vad göra?

Äsch, det är sånt kvalificerat skitsnack så det skapar motstycke faktiskt. Föräldrar tror att de som inte fått barn inte kan föreställa sig hur det känns och det stämmer möjligtvis till viss mikroskopisk del. Men att sedan hävda att det är oerhört unikt, speciellt och fantastiskt att föda barn är sanning med modifikation. För dig var det möjligtvis det, men för alla som mördar sina barn, för alla som misshandlar sina barn, för alla som inte vill ha sina barn var det nog inte lika häftigt.

Det finns massor med föräldrar som har sålt sina barn, som har skjutit sina barn, som har dödat de på alla möjliga förskräckliga sätt. Kom inte och säg att man inte förstår om man inte har barn och att man förstår om man har barn för så enkel är verkligen inte ekvationen.

Det finns gott om människor som kan föreställa sig hur det är känslomässigt att ha barn, och det finns föräldrar som aldrig känt så!
 
Sv: Lyckas inte bli av med kanin - vad göra?

Med tanke på den kärlek jag känner till mitt barn så är det för mig helt främmande att ens skriva om att "skjuta ett barn"! Många andra föräldrar delar denna känsla, därför antog jag att personen i fråga inte har barn. Det är nämligen ovanligare att uttrycka sig så om man har barn själv!

Håller med dig här..... :bow: Har man barn själv så säger man inte så om man älskar dem.

Kicki :laugh:
 
Sv: Lyckas inte bli av med kanin - vad göra?

Äsch, det är sånt kvalificerat skitsnack så det skapar motstycke faktiskt. Föräldrar tror att de som inte fått barn inte kan föreställa sig hur det känns och det stämmer möjligtvis till viss mikroskopisk del. Men att sedan hävda att det är oerhört unikt, speciellt och fantastiskt att föda barn är sanning med modifikation. För dig var det möjligtvis det, men för alla som mördar sina barn, för alla som misshandlar sina barn, för alla som inte vill ha sina barn var det nog inte lika häftigt.

Det finns massor med föräldrar som har sålt sina barn, som har skjutit sina barn, som har dödat de på alla möjliga förskräckliga sätt. Kom inte och säg att man inte förstår om man inte har barn och att man förstår om man har barn för så enkel är verkligen inte ekvationen.

Det finns gott om människor som kan föreställa sig hur det är känslomässigt att ha barn, och det finns föräldrar som aldrig känt så!

:bow::bow::bow:

Är så trött på att höra att har man inte barn så vet man inget.
 
Sv: Lyckas inte bli av med kanin - vad göra?

Äsch, det är sånt kvalificerat skitsnack så det skapar motstycke faktiskt. Föräldrar tror att de som inte fått barn inte kan föreställa sig hur det känns och det stämmer möjligtvis till viss mikroskopisk del. .


Det finns gott om människor som kan föreställa sig hur det är känslomässigt att ha barn, och det finns föräldrar som aldrig känt så!


Klart att det finns de som inte fått barn som kan förstå känslan, men om man utrycker sig som vissa gör i tråden så har de knappast barn själva. Och OM man har barn och säger så.....ja då tycker jag synd om barnen! Samt man kan ändå aldrig riktig förstå till fullo förrän man själv fått barn, det tror jag en väldigt stor procent föräldrar vet av egen erfarenhet faktiskt.

På samma vis som vid andra händelser/känslor kring olika saker så kan man bara sätta sig in/känna till en viss del även om den kan vara stor. Återstoden måste vara självupplevd.

Kicki :laugh:
 
Sv: Lyckas inte bli av med kanin - vad göra?

:bow::bow::bow:

Är så trött på att höra att har man inte barn så vet man inget.

:confused: Men det har väl knappast någon påstått!? Men man utrycker sig knappast så att man likställer barn och djur!

Kicki :laugh:
 
Sv: Lyckas inte bli av med kanin - vad göra?

:confused: Men det har väl knappast någon påstått!? Men man utrycker sig knappast så att man likställer barn och djur!

Kicki :laugh:

Varför inte när det gäller respekt för liv :confused: för ts handlar det inte om att djuret har blivit sjukt bara att hon har tröttnat. Visst skriva vilka ord ni vill men det är det som det handlar om i grund och botten att hunden och hästen är roligare än kaninen. Därför ska kaninen bort. För min del och även min familj så handlar det om att när vi tar hand om ett djur så är det för hela djurets liv och inte bara en visst tid. Speciellt djur som bor i huset med en och är en del av familjen.
 
Sv: Lyckas inte bli av med kanin - vad göra?

Jag tycker absolut att man ska respektera liv. Men det ska vara roligt att ha djur. Känns kaninen som en börda så är det inte roligt att ha kanin. Då omplacerar man kaninen, alternativt avlivar kaninen. Att avliva kaninen är ingenting som är hemskt eller på något vis elakt. Det gör vi hela tiden med kor, grisar, kycklingar och annat vi äter! Bättre att avliva kaninen än att låta den omplaceras till ett hem som inte tar bra omhand om den.

Däremot så tycker jag att man gör allt för att hitta ett bra hem innan man ger upp. Jag tycker att muppia har gjort helt rätt. Hon försöker omplacera till ett bra hem. Går inte det så tycker jag att det är helt ok att avliva en kanin. Det är stor skillnad på att avliva en kanin och att avliva en människa! I detta landet är det inte ens tillåtet med dödshjälp, medan vi tycker att det är humant att avliva sjuka djur. Det är STOR skillnad på människors och djurs livvärde!
 
Sv: Lyckas inte bli av med kanin - vad göra?

Tiden du lägger på Buke kunde du gott lagt på kaninen.
Tycker att det är jättedåligt av dig att prioritera katten och hunden (som kom senare?!) framför din "första" vän.

Tar man sig an ett djur så gör man. Punkt Slut!
 
Senast ändrad:
Sv: Lyckas inte bli av med kanin - vad göra?

Varför inte när det gäller respekt för liv :confused: för ts handlar det inte om att djuret har blivit sjukt bara att hon har tröttnat. Visst skriva vilka ord ni vill men det är det som det handlar om i grund och botten att hunden och hästen är roligare än kaninen. Därför ska kaninen bort. För min del och även min familj så handlar det om att när vi tar hand om ett djur så är det för hela djurets liv och inte bara en visst tid. Speciellt djur som bor i huset med en och är en del av familjen.


Man kan respektera liv på olika vis, vilket är mer än logiskt då det gäller egna avkommor eller artens avkommor. Det är ju något som även djur är på det klara med. Vi äter ju inte heller människor men vi äter djur t.ex.

Sedan så ska man ju ha klart för sig att saker och ting förändras i livet, roligt för er att ni lyckas hålla flaggan i topp! Allting är inte svart eller vitt och jag tycker att ts döms för hårt. Hon gör sitt bästa för att lösa det för sin kanin, och att inte dyvla i väg den till första bästa intressent utan då välja avlivning tycker jag är strongt! :bow:

Kicki :laugh:
 
Sv: Lyckas inte bli av med kanin - vad göra?

Det får stå för dig ;)
Jag resonerar utifrån hur samhället ser ut. Hur samhället ser ut är den allmänna åsikten.

Samhället tillåter avlivning av sjuka och ovälkomna djur. Samhället tillåter inte avlivning av sjuka och ovälkomna människor!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 834
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 429
Senast: Juli0a
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 084
Senast: Elendil
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 048
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovelände
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp