Vad sysslar vi med? Del LVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade av att jag hade så ont i huvudet att jag mådde illa, drack vatten och tog en alvedon och sov en timme till så var huvudvärken ner på en hanterbar nivå åtminstone. Nu har jag duschat, ätit frukost och väntar på kaffe och hoppas på att det ska bli bättre ändå. Snart ska jag in till maken och få kurs i hur stomipåsarna ska bytas och skötas.
 
Vaknat till en grå dag. Vart tog den goa solen vägen :arghh: Funderar på att trösta mig med ett besök i lindes handelsträdgård.
 
Hemma från joggingturen. Kapade 2 minuter på min förra bästa tid på den rundan. :up: Men det är fortfarande 10 minuter kvar till mitt mål. :laugh: Jag får nog inse att jag inte är gjord för att springa fort. Men det är grymt skönt att springa. :up:
 
på väg för att brottas med polermaskinen ännu en dag
Ibland önskar jag vi hade en 17-fotare
 
Muttrar lite för mig själv men är ändå mest bara road.....

Igår på kosläppet var en bekant till mig där och bakade armeniskt tunnbröd. Hon är en fantastisk kvinna - tidigare bondmora med många djur och stort hushåll. Hon kavlade och gräddade för brinnande livet och folk stannade till bara för att se henne skicklighet. Hennes man stod bredvid och passade eldtunnan och tog betalt. En grannkvinna frågade mig lite försiktigt om det var så att hon inte fick handskas med pengar i deras kultur. :rofl: :rofl: :rofl:

Jag förklarade att det nog mest var för att hon var strängt upptagen med att baka och grädda och någon behövde assistera med försäljningen.:D

Berättade detta för avkomman igår kväll och hen fnissade hysteriskt.
Tanken att J inte skulle få handskas med pengar är så totalt löjeväckande!

Fast det väl väl bra att folk fick se henne i full aktion och träffa dem båda.
Folk behöver träffa varann och begripa att vi är alldeles lika, oavsett varifrån vi kommer. Bonde som bonde liksom. .
 
Sovit riktigt gott även om huset har blivit varmt igen. Solen gassar från klarblå himmel men det ska bli skönare väder nästa vecka :)
Nu är det dags att sätta fart för snart ska jag vara på jobbet igen och jag måste hinna med att fixa till hästarna och duscha. Helst äta något med.
 
Diskat, vilket ryggen inte tyckte var så himla skoj :meh: Nu åka iväg och städa det jag inte klarade av i fredags :wtf:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 097
Senast: Norma
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
67 68 69
Svar
1 362
· Visningar
45 100
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 937
Senast: Hazel
·
Ridning Min häst är livrädd för att rida in i vår skog, är rätt säker på att det är pga älgflugor som vi blev attackerade utav i början av...
Svar
0
· Visningar
443
Senast: Cs218
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp