Vad sysslar vi med? Del LVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åkte till stallet med planen att börja inviga guldhästen i tömkörningens värld (dvs provsvänga intill samt se eventuella reaktioner på linor mot bakbenen). Istället fick jag hämta honom på fel sida av staketet och ställa mig och rengöra ett ganska fult sår.
Efter en stunds tvättande, fixande och rådfrågande kom jag fram till att det inte var någon idé att ta ut veterinär, och att hon istället får ta en titt imorgon när hon kommer för att vaccinera.
Är nu mer än lovligt less på kasst staket (det är inte första gången hästarna inte befinner sig i sin hage), så jag har mailat på några andra stall. Hade ändå övervägt en flytt för att få cykelavstånd (23 km enkel väg är lite väl långt att cykla efter jobbet, och jag vill helst slippa att köpa en bil enbart för resor till/från stall).
 
Idag har jag varit ett klantarsel x 2.

Hästen har bockat för första gången och jag åkte av. Men jag vill nog påstå att jag, åtminstone delvis, har mig själv att skylla. Jag borde inte ha försökt galoppera utan stigbygel i backen.

Och sen var det folk i skogen varpå han la på en tvärnit i galoppen och så drog jag i backen en gång till :o.

Bra jobbat :grin:.
 
Idag har jag varit ett klantarsel x 2.

Hästen har bockat för första gången och jag åkte av. Men jag vill nog påstå att jag, åtminstone delvis, har mig själv att skylla. Jag borde inte ha försökt galoppera utan stigbygel i backen.

Och sen var det folk i skogen varpå han la på en tvärnit i galoppen och så drog jag i backen en gång till :o.

Bra jobbat :grin:.
Men oj
Du slog dig inte hoppas jag
 
Vi har 20 grader idag med blåst så nu ligger jag och steker :cool: Lite mer lagom temperatur än de där 31 som var i fredags :D
 
På väg hem från Skåneland. Bara hem och hämta släp, vi har köpt utemöbler som måste hämtas idag. Blir många timmar i bilen idag..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 098
Senast: Norma
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
67 68 69
Svar
1 372
· Visningar
45 304
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 941
Senast: Hazel
·
Ridning Min häst är livrädd för att rida in i vår skog, är rätt säker på att det är pga älgflugor som vi blev attackerade utav i början av...
Svar
0
· Visningar
443
Senast: Cs218
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp