Bukefalos 28 år!

Vad sysslar vi med? Del LVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
I dag har jag suttit och väntat och väntat... :meh: Maken tillbaka på avdelningen kl 07 för de skulle ta prover innan vi skulle träffa stomisköterskan kl 08, inga prover tagna och stomisköterskan kom först kvart över, men hittade åtminstone bra påse som maken kan sköta själv! :up: Sen upp på avdelningen igen, maken fick frukost och jag gick till fiket och köpte mig macka och kaffe, tillbaka till maken och då hade de åtminstone tagit prover men det skulle ta två timmar att få svar och sen skulle ronden komma. Så det var bara att vänta, och vänta och vänta lite till...
Sen fick vi tid till stomiansvarige och där blev det strul, för människan hade sagt torsdag 31 maj, jag undrade om det var torsdag eller 31 maj som gällde och ingen kunde svara på det och människan var som bortblåst. Men jag ska ringa henne på måndag när hon har telefontid.

Lämna av maken hemma, ringt och beställt näringsdrycker, kommer i nästa vecka och sen in till apoteket för att hämta mediciner och beställa stomigrejer. Ena smärtstillande hade de slut på men det fanns på det andra apoteket så det var bara att traska dit.
Sen handla lite mat, och så ringde dottern och undra om jag kunde vänta en halvtimme till så hon kunde ta tåget till stan men vi bestämde att hon skulle hoppa av i byn före så kunde jag hämta henne där, sen hann jag bara in på gården så kom makens barndomsvän på besök, maken orkade sitta upp en stund, sen fick jag sitta och vara social.
Nu ska jag försöka reda upp mitt kök, ikväll blir det rester för att få någon ordning på kylen. :cautious:
 
På väg "hem" (det är ju egentligen mamma och pappas hem). Hittade alldeles för mycket på gekås men nu behöver jag inte åka dit förens nästa år igen, det brukar vara lagom.
Plus att vi köpte saker till andra också.
 
Jag har ägnat dom senaste två timmarna typ åt att spela Fishdoom... Mitt liv är för jävla tråkigt. :meh:
 
Visst är dessa skor praktiska?
ds_299030_a_w.jpg
 
I dag har jag suttit och väntat och väntat... :meh: Maken tillbaka på avdelningen kl 07 för de skulle ta prover innan vi skulle träffa stomisköterskan kl 08, inga prover tagna och stomisköterskan kom först kvart över, men hittade åtminstone bra påse som maken kan sköta själv! :up: Sen upp på avdelningen igen, maken fick frukost och jag gick till fiket och köpte mig macka och kaffe, tillbaka till maken och då hade de åtminstone tagit prover men det skulle ta två timmar att få svar och sen skulle ronden komma. Så det var bara att vänta, och vänta och vänta lite till...
Sen fick vi tid till stomiansvarige och där blev det strul, för människan hade sagt torsdag 31 maj, jag undrade om det var torsdag eller 31 maj som gällde och ingen kunde svara på det och människan var som bortblåst. Men jag ska ringa henne på måndag när hon har telefontid.

Lämna av maken hemma, ringt och beställt näringsdrycker, kommer i nästa vecka och sen in till apoteket för att hämta mediciner och beställa stomigrejer. Ena smärtstillande hade de slut på men det fanns på det andra apoteket så det var bara att traska dit.
Sen handla lite mat, och så ringde dottern och undra om jag kunde vänta en halvtimme till så hon kunde ta tåget till stan men vi bestämde att hon skulle hoppa av i byn före så kunde jag hämta henne där, sen hann jag bara in på gården så kom makens barndomsvän på besök, maken orkade sitta upp en stund, sen fick jag sitta och vara social.
Nu ska jag försöka reda upp mitt kök, ikväll blir det rester för att få någon ordning på kylen. :cautious:

Strunta i resterna, beställ mat och vänta på den när du ändå har vanan inne så har du nog haft väntetid klart för resten av året. ;)
Vilken dag du haft och ändå verkar tålamodet finnas kvar imponerande :up:
 
Har fått nageltrång - igen. På samma tå som förrut. Så det får bli sprit-bandage ett tag.
Har packat ihop och är på väg till landet
 
Strunta i resterna, beställ mat och vänta på den när du ändå har vanan inne så har du nog haft väntetid klart för resten av året. ;)
Vilken dag du haft och ändå verkar tålamodet finnas kvar imponerande :up:
Hade det inte varit för att jag var tvungen att sätta mig i bilen igen om jag beställde mat så hade jag nog gjort det :o:D Jag håller på och tränar upp mitt tålamod tills jag blir lärare på heltid! :up::rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
592
Senast: Ramona
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
805
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 140
Senast: Norma
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
92 93 94
Svar
1 872
· Visningar
60 241
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp