Vad sysslar vi med? Del LVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och funderar och googlar på vad som kan ersätta sill i "sill och snaps", för att bjuda på något som smakar svenskt, men det inte finns sill.
Makrill?
Tonfisk?
Grouper (mérou)?
Lax?
Något helt annat?

Jag äter inte fisk själv, så har ingen aning.
 
Beundransvärt är det iaf! Jag går som en pingvin i sådana skor. Jag förstår inte hur ni som går i klackade skor gör!

Man tränar upp sig ;) Sen väljer man skor ned bra dosering. Har precis powerwalkat till jobbet i 12 cm klackar ;)
Utan klackar får jag numera ont i hälsenor och benhinnor :rofl:
 
Slut som artist! Jag har sovit knappt 2,5 h i natt och inte i sträck utan i små stunder i taget.
Nu sitter jag dock i Smålandsstenar och ska jobba första passet idag. Det är sjukt mycket vildsvin ute och rör sig under tidiga mornar. Småttingarna är gudomligt söta men de där enorma är bara läskiga ;)

Vad gör du här i världsmetropolen? ;)

Jag har inte gjort ett dugg vettigt ännu, eller har planterat om lite chili och paprika och röjt av ett skrivbord. Funderar på att ta ett varv och putsa fönster!
 
Vad gör du här i världsmetropolen? ;)

Jag har inte gjort ett dugg vettigt ännu, eller har planterat om lite chili och paprika och röjt av ett skrivbord. Funderar på att ta ett varv och putsa fönster!

Jag jobbar som tågklarerare och har ibland pass i Smålandsstenar. Var där i tisdags med :)
 
I Kumla så vi närmar oss iaf.
Sen byte i Örebro.
Hem och packa upp, släppa ut katten och sen till affären.
 
Förundrad över hur många som inte kan gå i klackar men ändå envisas med det. Det ser sjukt obekvämt ut. Passerade just en tjej som ömsom vinglade, ömsom knäade fram.
En måste ju öva ^^ Men jag kan hålla med om att det ser riktigt ont ut ibland. Jag har hittat ett par som jag kan gå hyfsat i, men det har tagit mig ett par modeller att testa mig igenom om man säger så!

Sitter och funderar och googlar på vad som kan ersätta sill i "sill och snaps", för att bjuda på något som smakar svenskt, men det inte finns sill.
Makrill?
Tonfisk?
Grouper (mérou)?
Lax?
Något helt annat?

Jag äter inte fisk själv, så har ingen aning.
Göra en vegansk senapssill? Har för mig att man kan byta ut sillen mot äggplanta och om man vill göra vegansk gravad lax använder man morötter istället :)
 
Sisådär 7.30 blev jag inkallad till planeringsmöte kl 9, vi skulle diskutera min framtid i företaget.

Var smått nervös inför mötet och hade inte en susning till varför jag skulle ha ett sånt möte ens.

Trodde jag skulle få sparken :o

Slutade dock bra! Bättre lön, ingen städning och mer ansvar vart domen :nailbiting:



Blir ingen semester i juli men det gör inget :D

Yppa inget på FB nu kära vänner :heart
 
Ställer mig snällt i kön med alla som har bekymmer med försäkringskassan, litet hopp att fixa det tack vara en bra person på kundtjänst som gav tel.nr till ny handläggares chef för att ev. få ordning.
:yuck:
Chefen ska kolla det på en gång så nu är det bara andas och trumma med fingrarna och torka svetten i pannan med jämna mellanrum.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 101
Senast: Norma
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
69 70 71
Svar
1 402
· Visningar
46 335
Senast: Gnist
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 952
Senast: Hazel
·
Ridning Min häst är livrädd för att rida in i vår skog, är rätt säker på att det är pga älgflugor som vi blev attackerade utav i början av...
Svar
0
· Visningar
444
Senast: Cs218
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp