Vänliga alltiallo töl tråden

Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Jag måste vara sjuk. Har suttit här och funderat seriöst på att anmäla mig och hästen till PaintChampionatet i höst... :eek:



...men sen blev det jobbigt när det stog nåt om ett Meeting Card i proppen, så då stängde jag ner för ikväll.
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Jag måste vara sjuk. Har suttit här och funderat seriöst på att anmäla mig och hästen till PaintChampionatet i höst... :eek:



...men sen blev det jobbigt när det stog nåt om ett Meeting Card i proppen, så då stängde jag ner för ikväll.

Klart du ska va me!!! :banana:

Meeting cardet är bara att det är billigare för dej om du ska va med i många klasser. Då kommer inte dina klasskostader överstiga 1400 kr... Har jag för mig... De var ett tag sen jag läste proppen.
Men du ska väl bara vara med i halter? Eller blir de nått mer? Fanns ju en w&t pleasure me! Fast de är kanske lite tidigt för de än...
Men jag tycker allt du ska va me, i alla fall i haltern! :D
Och man måste ju faktskt inte vinna, inte ens försöka vinna. Men de där att ha en annledning att göra sin häst riktigt fin och att ha nått att träna för och hur nöjd man känner sig efteråt väger upp spykänslan av nervositet... :D
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Jag misstänkte att det måste vara nåt sånt efter att jag hade stängt ner i natt. :D

Vi får väl se. Ska jag visa en häst i halter, så behöver jag inte vinna, men jag vill att hon ska vara fit for fight. Och jag.
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Näpp, nu blir det nog inget jobb alls :crazy: Lägenheten jag trodde jag hade fått gick till en annan, de andra jag hade på g är inte lediga förrän mitten på oktober..
Så hej Skara, nu kommer jag igen! Arbetslös och nästan pank. :grin:
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Men skulle inte du till Lund eller har jag blandat ihop dig med någon annan?
Attans otur för dig oavsett, boende i storstäder är ju inte det roligaste eller enklaste att jaga :(
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Jag har blivit ihopblandad :D Jag skulle till Göteborg, eller Mölndal då. Men hitta lägenhet med 6 dagars varsel visade sig inte bara svårt, utan omöjligt. Förvånande va? :D

Vi ses kanske på insparken på tisdag ;)
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Ja nu kom jag på vem det var som skulle dit, inte lätt att hålla isär alla som flyttar runt :p
Du kan ju sätta ut en annons på blocket, min kompis fick erbjudande om att bo gratis hos någon bara personen fick se henne vakna om monarna. Hon tackade vänligt men bestämt nej :cool:
Haha ja det vore ju kul, jag är den som ser mest rädd ut :o
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Jag har fått massor med avslag så fort jag nämnt att jag har pojkvän :cool: Känns ju bra, seriös hyresvärd helt utan baktankar!

Jag ska försöka sticka ut lite, så vet du vilken av alla som är jag. Jag kan ha.. Katten med mig :p Så spana efter en semilånghårig svartsmoke i koppel, följ kopplet så hittar du mig :D
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Ha, ja undra när lägenhetsannonser blev samma sak som kontaktanonnser

Men då ska jag kolla efter någon med katt, förhoppningsvis finns det inte så många :D
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Förra året var vi två ;) Du kommer snart inse att Skarastudenter är ett speciellt släkte... :p

Tjoho, här ska pendlas! 2,5 h enkel resa varje dag. Tåget går halv fem. Heja :banana:
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Såg inga katter idag, däremot en hel drös med hundar.
Men om det finns fler med katter så finns jag i grupp 8 så hittar du mig ;)

Härliga tider, du blir en redig morgonmänniska!
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Jag kommer till Skara först imorgon. Ska hålla utkik efter grupp 8! Vi lär dyka upp runt fyratiden om allt går som planerat. Ingenting har gått som det var tänkt hittills så hoppas inte för mycket :o
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Aha, nollningen imorgon skulle hålla på från 15-18 eller något sådant, och så kårpub på kvällen ;)
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Ja jisses dessa nollningar..tur att man aldig pluggat på ett ställe med såna eländen....
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Jag hann inte idag, och imorgon börjar hiet! Men kom förbi på en fika nån dag (helg, då är jag nog hemma :p), jag bor så nära skolan!

Lenita:
Det brukar vara jättesöta nollningar, inget äckel här i Skara inte! Fast det är klart, jag var bara med o kastade hästskor med hovslagarna sen satt vi hemma och drack te och åt sockerkaka resten av veckan... :angel:
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Det har inte varit några hemskheter utan vi har fått gå runt på stan på tipspromenad typ. Lugnt och fint ;)

sthu:
Det låter jättetrevligt! Har dock tänkt att jag ska lägga hela denhär helgen på hästarna som blivit lite prio två nu under veckan. Men om du vill får du som sagt jättegärna komma ut på en ridtur :) Annars kommer det ju fler helger.
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Usch ja, det är fullt upp nu :crazy: Börjar komma på andra tankar om mitt jobb, vette tusan om jag orkar pendla 5 h/dag..

Det är KM på lördag, det tänkte jag åka och kolla på (om jag inte ligger avdäckad på ett tåg någonstans i västra götaland..), kom dit vetja! :idea: Jag har den obligatoriska SLU-jackan så klart.

Haft någon skattjakt i staden i år? Tror vi hittade vilsna studenter i ett halvår efter förra årets nollning. Tro det eller ej, men man kan gå vilse i Skara :D
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Ja du det kan jag tänka mig, är inte avundsjuk på din situation. Men det går ju alltid att testa, funkar det inte så funkar det inte.

Ja men just det! Jag hade ju tänkt kolla om man inte kunde passa på att miljöträna unghästen lite på tävlingen men det har jag totalt glömt bort! Får försöka komma ihåg det imorgon, men oavsett ska jag försöka komma, med eller utan häst :laugh:

Nja vi hade en tipsrunda som gick i stan, och idag blev vi runtlotsade på led med ögonbindel en sväng också, så lite har vi varit runt. Ha jag har inte riktigt lärt mig vilken väg jag ska köra till skolan än, men jag tror nog det kommer :D
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Ingen skattjakt! Illa illa..
Nu verkar det som om jag inte kommer på tävlingen imorgon heller, vi ska kolla boende med stall i Mölndal. Fullt upp :p
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den 7 Februari 2023 ändrade jag mitt liv för alltid. Jag gick upp för en bro som en man kom ner som kvinna. Det var en ganska kall...
13 14 15
Svar
295
· Visningar
38 567
Övr. Barn Jag har en äldre vän som sagt rakt ut att jag inte ska ha några barn med motiveringen att jag alltid är trött. (Vilket inte ens...
Svar
6
· Visningar
1 046
Hästmänniskan Vad gör man om man blir utbränd av omständigheter kring sin häst och bästa vän? Vad gör man när man inte vill vakna till nästa dag då...
Svar
5
· Visningar
1 117
Senast: Squie
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 998
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp