Vänliga alltiallo töl tråden

Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Vädret inför helgen är väl sådär, det ska regna enligt prognosen och vara kring 18-19 grader. Jag har tävlat på samma ställe förra året och deras utebana tål inte mycket regn. Förra året fick vi rida i ett minimalt ridhus på lördagen och utomhus på söndagen för då hade det torkat upp tillräckligt.
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Frågan är ju om man är beredd på att
a) bli totalt ignorerad och därför besviken över att ha ansträngt sig med ett byte
b) bli totalt nedsågad a la Wranglan och tvingad till att byta tillbaka
c) inte hitta en ny avatar som passar och därför, efter 35 byten, bli tvungen att gå tillbaka till den man hade innan
d) hitta en bra avatar, men inte känna igen sig alls och därför helt vilse på forumet
...?

Nä, jag tror att i a f jag behåller min tills vidare. :D
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Mitt problem blir nog vem av alla passande sötnöts bilder jag ska välja....:D
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Lotta, nyduschad och nyriden, innan rullning i hagen. :D
32596208.jpg
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Det där borde jag kanske ha lagt i bildtråden, kom jag på...men för att fortsätta töla så kan jag ju pladdra om att hon vuxit rätt mycket den senaste tiden. Min lilla finröding! :love:
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

:love:

Hon har vuxit både i kropp och knopp de senaste veckorna. Snaaart får jag hem henne. *saknar*
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

awh va harligt!! :)

jag grubblar over hur mkt pengar det skulle kosta att utbilda mig och 2 hundar i search and rescue..... :( massor tror jag. Mailade chaptern i Estevan harom natten, far se vad de svarar.. de har ingen k9 grupp dock men de kanske kan knuffa mig at ratt hall... forhoppningsvis
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Eftersom det är lite halvdött i den här tråden, troligen p.g.a. sommarens soliga dagar (???) så väcker jag upp den med lite gnäll :o


Sadlar...avskyr sadlar. Nu måste jag leta en ny till Raketeländet. Min Premier är för rak och för stor så den faller ner och klämmer honom...*gillas ej* låter Raketen hälsa. Funderar på om jag ska sälja den jag har (vill inte egentligen)...hur som måste jag ge mig ut i sadeldjungeln igen...suuuuuck!!!!!!!

*Nöjd* Har faktiskt snubblat över en sadel i ruskigt bra prisklass...och fick köpa den. Under 6000 för en Double C Trail med tacky too pad och väska och grejor...och sadeln är knappt använd :) ...nu ska den bara passa Rocket också men kunniga utprovare har bedömt att det är den sadeln som troligen kommer att passa bäst :D
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Och visst passar sadeln men frågan är hur länge:crazy:...breddar han sig mer lär jag få problem...

...så har vi också kommit över första bronco-tagen. Rocket for till väders idag när jag red på volten. Kunde ha slutat med att vi dansat in i både elstängsel och ramlat ner i badkaret men han var vaken nog att se dessa hinder och vek av i tid. Jag överlevde också...satt till och med kvar...:D ...ja ja, klart att det måste komma någon gång. Han skötte sig fint sen och jag är nöjd:p



..................men jag börjar bli för gammal för sånt här, helt klart :cool:
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Sist jag red unghäst slutade det med att hon hoppade över en parkbänk med tillhörande bord som stod på andra sidan padockstaketet. Jag rider inte unghäst längre :angel: :D
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Heja!

... Allt detta prat om unghästar gör mig sugen på att skaffa en.
Eller en åsna, jag har alltid velat ha en åsna!
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Ojojojoj.. Vad gör jag nu?
Fick veta idag att jag har fått jobb. I Mölndal. Och jag börjar om en (1!) vecka. Hur fasen ordnar man boende, stallplats och flytt på en vecka? :crazy:
Någon göteborgare som har en soffa ledig? :angel:
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

OJ! Snabba puckar! Du har ingen i stallet som kan hjälpa dig med hästen tills du har fixat stallplats?
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Jo till hästen har jag ordnat. Han får stå hos sin förra ägare ett tag. Men jag själv är värre :crazy:
Ja det gick väldigt fort.. Trodde inte det skulle vara så tätt inpå, trodde det var tillträde på tjänsten i oktober tidigast. Men jag borde veta att företaget som anställer inte har någon som helst framförhållning.. De kallade mig på intervju med 6 h varsel första gången :grin:
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Skönt att ha en sak mindre att stressa över. Finns ingen på den nya arbetsplatsen som kan hjälpa till? De kanske har lite kontakter?

Kul framförhållning! Låter som aningens stressigt... ;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den 7 Februari 2023 ändrade jag mitt liv för alltid. Jag gick upp för en bro som en man kom ner som kvinna. Det var en ganska kall...
13 14 15
Svar
298
· Visningar
38 662
Senast: Gimlan
·
Övr. Barn Jag har en äldre vän som sagt rakt ut att jag inte ska ha några barn med motiveringen att jag alltid är trött. (Vilket inte ens...
Svar
6
· Visningar
1 046
Hästmänniskan Vad gör man om man blir utbränd av omständigheter kring sin häst och bästa vän? Vad gör man när man inte vill vakna till nästa dag då...
Svar
5
· Visningar
1 117
Senast: Squie
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 998
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp