Bukefalos 28 år!

Vänliga alltiallo töl tråden

Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Jippie!
Hovis ute och bytte skor på fång-Figge i morse. Två kommentarer: "Han är ju skitsnygg i hullet nu!" och "Hade det inte varit för jag tror att du vet vad du pratar om hade jag aldrig trott att han ens haft fång..".
Så enligt hovis är det bara att tuta och köra och komma igång med träningen igen! Heja!

Så jag ska promenera lite granna i nån vecka till tänkte jag, skaffa en ny tömkörningsgjord och börja jobba upp lite muskler. Han ser ju ut som ett spjälstaket över ryggen. Var helt inställd på avlivning i våras så hann göra mig av med en hel del prylar. Men nu jäklar! Snart är vi på banan igen. Nästa år blir det nog lite tävling. Är det mycket konstigt att tävla in hand med en 16 år gammal ponny? :angel:
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Skägg grunnar på om avatarbyte kan vara nåt att göra..har ju haft denna i ett år nu... "Gräver runt i sötnötsarkivet"
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Ha ha ha...kanske ska leta rätt på den där fisken jag hade för några år sen ;)
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

8 byten, 8 byten, 8 byten...Dagens mantra. Vi ska klara det:bump: Åtminstone hälften, dvs vårt lätta håll ;) På söndag debuterar vi i Western riding. Håll tummarna för att vi inte ska bli diskade.
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden


Tack:love: På träning klarar vi ju mönstret, men på tävling är det ju en annan svårighet. Vi är inte så många anmälda så om jag inte blir diskad så får vi en sistaplacering:D De övriga i klassen är mycket rutinerade så de kommer inte att klanta till det. Vi kan, vi klarar det:bump:
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Strunta i dom andra och vad dom kan, försök bara rida som du gör hemma, och inte tänka för mycket. Ibland blir man förvånad över resultatet! :laugh:
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Oj oj oj...självklart är mina tummar hårt hållna inför detta :D ... Jisses, vad spännande. Ska bli härligt att höra rapporten sen:banana:...Go Girl!!!!!:bump:
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Men hallå eller! Du är ju bra! Skärp dej :p

Tack!

Vi red igenom mönstret idag och så länge som jag var pigg så gick det riktigt bra. Vi sätter inte alla 8 bytena, men jag startar ju för att testa och få lite mer tävlingserfarenhet. Bommen var ju en extra svårighet:D Min häst fick plötsligt för sig att det var en hästätande sort så han började stöka när vi närmade oss den otäcka saken. Men som sagt, mitt mål är att få en godkänd ritt, dvs rida rätt väg och få 5 godkända byten.
 
Senast ändrad:
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Oj oj oj...självklart är mina tummar hårt hållna inför detta :D ... Jisses, vad spännande. Ska bli härligt att höra rapporten sen:banana:...Go Girl!!!!!:bump:

Tack!

Ja, så mycket problem som vi har haft med bytesträningen. Det trodde jag väl aldrig att jag skulle komma så här långt. Söndag efter lunch rider jag western ridingen. Hoppas att vi blir godkända.
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Strunta i dom andra och vad dom kan, försök bara rida som du gör hemma, och inte tänka för mycket. Ibland blir man förvånad över resultatet! :laugh:

Alla vet ju att jag debuterar i WR så jag hoppas att folk inte är för kritiska. Min häst brukar tack och lov fungera bra på tävling så länge som det är betessäsong. Tävlingarna som ligger före betessläppet brukar gå uselt, han är för spänd då. Med betesgång är han lugnare, betesmagen kommer på köpet:D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den 7 Februari 2023 ändrade jag mitt liv för alltid. Jag gick upp för en bro som en man kom ner som kvinna. Det var en ganska kall...
15 16 17
Svar
325
· Visningar
43 919
Senast: Tranan
·
Övr. Barn Jag har en äldre vän som sagt rakt ut att jag inte ska ha några barn med motiveringen att jag alltid är trött. (Vilket inte ens...
Svar
6
· Visningar
1 075
Hästmänniskan Vad gör man om man blir utbränd av omständigheter kring sin häst och bästa vän? Vad gör man när man inte vill vakna till nästa dag då...
Svar
5
· Visningar
1 134
Senast: Squie
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 029
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp