Bukefalos 28 år!

Väntans tider...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Väntans tider...

*kl*

I morse fick jag ett föl :bump: :bump: :bump:
Men fel märr :cool: hade ju kameran ställd på den andra och den här hade ju inte fyllt juvret tills 23,30 igår.......

Snacka om att jag såg ut så här :eek: :eek: när jag kom ut för att morgonfodra. Men det blev ett sto föl

x1phBW_nhM6SszorJVz52uHzVAluGRqOli50WY-Xk4Hedv8Su4EK147Psj9KS7j1E9VUpLMOna_oi1N6xU7CI4-Hf3Wwp8tBABHY0l9JScLL5hD1lwUt9d_l8aT5zLWzRRV


Snacka om att det är svårt att ta bra bilder på föl :p :cool:

Nu är det bara den andra märren kvar..................
 
Sv: Väntans tider...

En sån söt! Grattis!

Du fick ett föl inatt! Själv måste jag fortsätta vänta... dygn 347, rejält juver med nästan ingen spene kvar och vaxproppar sen igår morse. Hoppas, hoppas att fölis kommer inatt!
 
Sv: Väntans tider...

Följer varje inlägg du gör!!!

Cezzan är nog pinsamt medveten vad hon håller på med.
Hon förbereder sig inför moderskapet och vill vara väl förberedd inför sin stora uppgift!!

:)
 
Sv: Väntans tider...

Jaa, skavi bestämma att det blir inatt då?! :rofl:
 
Sv: Väntans tider...

Åh - då verkar ju Cezzan vara riktigt på gång, kul! Fölar hon idag o det blir en hingst gissar jag att du döper den till Carl-Gustaf?:angel:

Här går vi verkligen i väntans tider... Peggy är idag inne på dygn 369 hur kul är det??? Tror att hon håller igen bara för att ställa till det ordentigt för mig - jag är ju själv "högdräktig" och beräknad till 11 maj... Hon lägger sig säkert i samma sekund som det är dags för mig att åka in till BB! Tyckte ju att jag planerat allt så bra, Peggy med beräknad fölning i mars, Elmia den 22 maj och Denitha den 3 juni, men nu verkar allt köra ihop sig...

Gissa om jag är en snygg syn när jag rullar/vaggar ut till stallet om kvällarna och försöker bocka mig ner (är jättetjock om magen ju...) för att kolla juvret på Peggy. Hon undrar i allafall vad jag håller på med! "Positivt" med vår gemensamma högdräktighet är att jag inte behöver ställa klockan på nätterna, utan jag kollar henne i kameran varje gång jag vaknar för att gå på toa - och det är många många gånger per natt!

Hlsn Helena
 
Sv: Väntans tider...

Ja, du ska se att det blir likadant som för mig! Jag var beräknad till 29 april (men hade kraftiga förvärkar i ca fyra veckor innan samt att förra barnet kom fyra veckor för tidigt, så vi har ju varit beredda är i en månad eller så) och mitt sto till den 10 april (räknat på 11 månader, då hon de tre senaste gångerna har fölat nästan exakt på 11 månader).
Jag födde en son kl 11.35 den 25 april och Minnea fölade kl 12.30 den 26 april medan jag och min man var på BB. Mina stackars föräldrar som inte alls är hästvana ringde i panik till BB och sa att nu ligger det ett föl i hagen - vad ska vi göra? Som tur är har vi en granne med amkor som kom som en räddande ängel i nöden och bar in fölis i stallet och några timmar senare var vi hemma (jag hade redan innan planerat att komma hem då på eftermiddagen efetrsom allt bara var bra med oss, men då fick jag ju ännu mer brått hem)

Lycka till med både fölning och bebis!
 
Sv: Väntans tider...

Ha ha planerat bra :crazy: :rofl: ?????
Tycker du har planerat helt tokigt... även utan facit i handen så kan jag säga att det blir nog fölningar när du åker till bb.. du har ju ingen marginal alls inräknad ;)

Själv tog jag det säkra och födde i november och fölningen är nu i juni :p
 
Sv: Väntans tider...

Verkar vara väldans poppis att synka sin egen graviditet med hästens... hade själv de tankarna för några år sen, men helt plötsligt var hästrackarn 9 och jag fortfarande singel, så lägger med varm hand moderskapet bara på henne. Men nästa gång, om några år, då kanske... :) Nu är hon på dygn 342 och enligt spåkärringarna i stallet så kommer den natten mellan tisdag och onsdag.
 
Sv: Väntans tider...

För 4 år sedan var jag i samma sits. Det är 3 dagar mellan fölet Candrah (som nu ska föla vilken dag som helst) och Tobias bebis;) Vi väntade ut varandra stoet och jag:rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 496
Senast: Askur
·
Avel Jag hade en tråd för 5 år sedan ang registrering av fullblod hos ASVH. Istället för att väcka liv i den tråden skapar jag en ny (jag...
Svar
12
· Visningar
1 706
Avel I denna tråden avhandlas allt babbel inför fölning, om egna stoets fölningstecken, *när tror ni det är dags* osv, dvs som tidigare års...
63 64 65
Svar
1 283
· Visningar
83 238
Senast: Ljulius
·
G
Övr. Hund Sakta men säkert slår drömmen om en brukshund in. Först frågetråden som inte var så positiv. Mycket tänkande och funderande, men i ett...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 621
Senast: Generalen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp