1ef04ba327c0c5f38427b4d61a5af23f_zps27910def.jpg

God jul och gott nytt år, önskar Kali med familj :)
 
God jul (mycket gott på julbordet som kan bli träningsgodis) och ett Gott nytt år (måste ju innebära massor av gott godis, eller hur?) hälsar Kiro med lillebror Helix.

DSC_9682red.jpg
 
Hur går det med mognader, träningar, slyngelåldrar osv?

Vi har gett labben ett suprelorin-chip (kemisk kastrering) då han blir väldigt dragig, slickig, klapprar tänder och totalt döv i stan där det finns många löptikar. Likaså har han gjort ett par utfall mot andra hundar. Vem som börjat stirra på den andra har jag dock ingen aning om.
Försöker hitta en slyngelkurs för oss att gå, men tror samtidigt att mer aktivering skulle göra honom bättre i vår kontakt. Han har så mycket att ge om han bara fick chansen (och kunde hålla koncentrationen :p).
Att gå lös fungerar inte alls just nu tyvärr, men vi jobbar vidare med långlina.
Han blir 3 år om en månad.
 
Vad roligt att det kommer lite uppdateringar här fortfarande. Jag tycker det är roligt att följa er fast min grabb inte finns med oss :love::cry:
Oftast går det bra men ibland så slår saknaden till. Han skulle fyllt 3 nu i april.
 
Kiro är nog i princip "färdigmognad" nu, 3 år. Han har aldrig varit i någon märkbar slyngelålder så jag har inte mycket stöd att komma med där. På många sätt är han den enklaste hunden man kan tänka sig och på andra sätt en ganska knepig hund. Men egentligen är han nog precis den hunden jag ville ha men kanske inte exakt vad jag vill ha nu med lite mer erfarenhet/kunskap och högre mål.

Träningen går framåt han har många styrkor men också några svagheter. Styrkor är säkerhet och störningsokänslighet. Svagheter är dåligt gripande speciellt av metall och lite dåligt driv/uthållighet. Vi tränar för att det är kul och tävlar för att kolla av läget och ha mål att träna mot. Just nu har han LP2, godkänd i lägre spår och uppflyttat till hopp- och agilityklass 2 med debut i det senare om drygt en månad.

En liten kille på 48-49 cm och endast 16 kg.

Vår fina kille

DSC_9846red.jpg
 
Fridolf har inte heller haft nån direkt slyngelperiod. Han har jobbat och fungerat sen sju månaders ålder.

Han har dessutom hunnit med ett godkänt arbetsprov, deltagit i uttagning till unghundslandslaget, samlat på sig kvalpoäng till unghundscupen och SM, samlat vilda får i de norska fjällen och jobbat som fårklipparhund i 2 år nu. Och ändå är han bara i startgroparna av sin karriär! :love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 517
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 470
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Om allt går som jag vill kommer jag skaffa valp nästa år och planerar för fullt för vilken ras jag ska välja. Har idag en jaktgolden...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 044
Senast: hastflicka
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 200
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp