Sv: Valp 2012

*kl*
Vi vill också visa en skrytbild! :angel:
Diplomet längst ner till höger är från när vi gick anlagsprovet i viltspår för ett par helger sen. :D
8S36hdo.jpg
 
Sv: Valp 2012

tänkte på dig nu när jag var på utställning, var korthåriga collie-valpar och de var så himla fina :) Som Bentley :love:
 
Sv: Valp 2012

Åh, tack! :) Vi ska utställningsdebutera i mitten av november, måste träna så att han kan stå still och inte hoppar lyckoskutt när vi ska springa... :o
 
Sv: Valp 2012

Det var det flera som gjorde idag så när jag såg det blev jag väldigt lugn haha Älsa tyckte nog domaren mest var besvärlig som skulle känna överallt när hon bara ville ha godiset i min hand men det gick super :)
 
Sv: Valp 2012

Kl

En liten bild från förra söndagen inofficiella utställning:) Han är en riktig showkille. Kan vid träning se riktigt tråkig ut men direkt inne i ringen så sträcker han på sig och vill gärna visa upp sig :D


943707_10202719217087863_101874378_n_zps2385dacf.jpg
[/URL][/IMG]
 
Sv: Valp 2012

KL
Min hund är för tillfället borta, på semester kanske man ska säga haha, men det är förbaskat tomt här hemma. Kommer hem på torsdag igen. Jisses vad jag saknar henne. :/ jag hoppas jag är piggare då så jag orkar träna henne i helgen. Får ju inte tappa det här nu när vi kommit så långt i utställningsträning, lydnad etc. Snart är det jul hörrni :D längtar som bara den. Vad får era hundar i julklapp?
 
Sv: Valp 2012

Grattis!

Kl.

Nu är Kiro stora killen, uppflyttad från apellklass spår :D

Spårade suveränt och fick 10-10 på spåret. Resten lämnade en del att önska både från hund och förare men det räckte hela vägen ändå.

Det resulterade dock bara i nya utmaningar, nu måste vi ju komma till start i längre klass spår vilket innebär fler moment att lära in. Sen måste matte bli skottfast också :o
 
Sv: Valp 2012

Vad får era hundar i julklapp?

Inte hunnit fundera så långt. Ska förmodligen åka (utan hund) till stockholms mässan så där lär det säkert kunna inköpas nya reflexer, tuggben, nåt onödigt halsband. Ska se till att ha alla mått uppåt och neråt och rygg och buk och hals och skalle uppskrivna på ett papper som jag tar med :D
 
Sv: Valp 2012

Grattis, vad kul! Det finns ju skivor med ljud för att skotträna hund, fungerar säkert på människor med. Eller så får du skaffa öronproppar, jag vet faktiskt inte om det är tillåtet att ta i och ur på tävling. Det tar ju inte bort ljudet, men det dämpar ju i alla fall.
 
Sv: Valp 2012

KL
Imorgon bär det av till Blå stjärnan i Göteborg för vidare utredning av Fiffis knä. Visar det sig vara något som kunnat åtgärdats tidigare så kommer jag att bli riktigt grinig OCH lättad för då kanske hon blir frisk fort.
 
Sv: Valp 2012

KL
Har tänkt på er så mycket. Hur går det för er alla? Älsa är en stor fin tjej som det har gått framåt för massor men hon bor inte så mycket hos mig längre. Vi var ju två som skaffade henne och det är svårt när båda vill ha henne lika mycket även om inte vi är så sams. Men det är väldigt jobbigt när man lämnar henne, jag vill ju ha henne jämt :) Snart 2 år gammal, i sommar iaf ;)
 
KL
Har tänkt på er så mycket. Hur går det för er alla? Fina hunden är en stor fin tjej som det har gått framåt för massor men hon bor inte så mycket hos mig längre. Vi var ju två som skaffade henne och det är svårt när båda vill ha henne lika mycket även om inte vi är så sams. Men det är väldigt jobbigt när man lämnar henne, jag vill ju ha henne jämt :/ Snart 2 år gammal, i sommar iaf ;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 523
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 470
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Om allt går som jag vill kommer jag skaffa valp nästa år och planerar för fullt för vilken ras jag ska välja. Har idag en jaktgolden...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 047
Senast: hastflicka
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 201
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp