Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag lite olika uppslag på gång och hoppas att det snart kommer att bli en valp till mig. Men det är ju ändå lång tid att vänta. Tiken ska löpa, paras, gå dräktig och så ska valparna bli åtta veckor. Om det nu tar sig ...
Känner att jag behöver något att se fram emot nu när jag bara har Toka kvar. Toka är en underbar hund på alla sätt men det känns fattigt med bara en. Planen var egentligen att lägga ner brukset med henne efter SM och bara köra lydnad men nu får hon allt hålla på lite till. Kanske ska försöka köra lite mer sök med henne nästa år och starta någon söktävling igen.
 
Har börjat höra av mig till lite olika uppfödare som jag tycker verkar bra men ingen svarar :(:( Av fyra stycken har endast en svarat, en gång... Vill ju att de ska svara typ NU! Tåålamod...
 
Nu har jag lite olika uppslag på gång och hoppas att det snart kommer att bli en valp till mig. Men det är ju ändå lång tid att vänta. Tiken ska löpa, paras, gå dräktig och så ska valparna bli åtta veckor. Om det nu tar sig ...
Känner att jag behöver något att se fram emot nu när jag bara har Toka kvar. Toka är en underbar hund på alla sätt men det känns fattigt med bara en. Planen var egentligen att lägga ner brukset med henne efter SM och bara köra lydnad men nu får hon allt hålla på lite till. Kanske ska försöka köra lite mer sök med henne nästa år och starta någon söktävling igen.

Ja Gud, allt med hund är en sådan lååååång väntan. Men hoppas allt går bra så att du kan stå där med en ny krabat snart!

Får man fråga vad som hände med Freddie? Förstår om du inte vill skriva det.
 
Tja, jag har velat ha valp länge och hade hoppats att i år var rätt år, men så verkar inte vara fallet. Så jag får hoppas på nästa år istället. Då kanske jag hinner bestämma mig helt vilken ras det blir också, om det blir en till staff eller något annat. :cool:
 
Ja Gud, allt med hund är en sådan lååååång väntan. Men hoppas allt går bra så att du kan stå där med en ny krabat snart!

Får man fråga vad som hände med Freddie? Förstår om du inte vill skriva det.
Han fick troligtvis i sig råttgift under en cykeltur. Han kollapsade i ett dike och kunde inte gå. Jag trodde först han var överhettad men förstod snart att det var något annat. Så jag åkte in med honom till djursjukhuset och sedan blev han bara sämre och sämre så jag fick ta bort honom två dagar senare. Helt overkligt att det kunde bli så här. Han var fullt frisk ena dagen och död nästa. Är så ledsen för min finste Freddie :(
 
Han fick troligtvis i sig råttgift under en cykeltur. Han kollapsade i ett dike och kunde inte gå. Jag trodde först han var överhettad men förstod snart att det var något annat. Så jag åkte in med honom till djursjukhuset och sedan blev han bara sämre och sämre så jag fick ta bort honom två dagar senare. Helt overkligt att det kunde bli så här. Han var fullt frisk ena dagen och död nästa. Är så ledsen för min finste Freddie :(
Men usch vad ledsamt. :( Hoppas innerligt att det blir en liten valp till dig.
 
Jag borde verkligen inte skriva i tråden för då blir det väl ingen valp till mig den här gången heller, :mad::D, men intresse är anmält hos två enormt trevliga och erfarna uppfödare som ska ha kullar som blir leveransklara i början av 2017 någon gång. :up: Den här gången har jag även inställningen att blir det en valp så är det en fantastisk bonus, om inte lever vi som vanligt. Senast trodde jag verkligen att det skulle bli en till mig så det var en stor besvikelse när det blev en pytteliten kull.

Det är dock väldigt många om och men den här gången. Vi måste hitta en hållbar nivå på medicinerna för Världens bästa Mandy som verkligen måste må bra för att hon, och även resten av familjen, ska orka med en valp. Senast för två veckor sen var avlivning på tal, men efter att ha legat på lite på djursjukhuset så fick vi höja dosen nästan så mycket som vi ville och nu är hon åtminstone jätteglad och busig igen även om hon inte är helt bra än. :love:

Beroende på hur allt fortlöper så kanske det blir en valp. Som jag väntat på den där valpen och som jag längtar efter att få träna hund igen. Jag anser mig behöva den där efterlängtade valpen men samtidigt får jag dåligt samvete om M inte kommer kunna hänga med på något. Hur resonerar ni andra med en skröplig hund hemma? Jag funderar även på att be grannen om att få låna en av deras hundar för träning om det inte går vägen för M. Känns dock lite läskigt att låna någon annans hund ifall det skulle hända något.
 
Han fick troligtvis i sig råttgift under en cykeltur. Han kollapsade i ett dike och kunde inte gå. Jag trodde först han var överhettad men förstod snart att det var något annat. Så jag åkte in med honom till djursjukhuset och sedan blev han bara sämre och sämre så jag fick ta bort honom två dagar senare. Helt overkligt att det kunde bli så här. Han var fullt frisk ena dagen och död nästa. Är så ledsen för min finste Freddie :(

Så hemskt! :( Beklagar, hoppas du hittar en valp!
 
Han fick troligtvis i sig råttgift under en cykeltur. Han kollapsade i ett dike och kunde inte gå. Jag trodde först han var överhettad men förstod snart att det var något annat. Så jag åkte in med honom till djursjukhuset och sedan blev han bara sämre och sämre så jag fick ta bort honom två dagar senare. Helt overkligt att det kunde bli så här. Han var fullt frisk ena dagen och död nästa. Är så ledsen för min finste Freddie :(

Usch så hemskt! Det måste kommit som en chock. Fina Freddie :heart Beklagar verkligen!
 
Han fick troligtvis i sig råttgift under en cykeltur. Han kollapsade i ett dike och kunde inte gå. Jag trodde först han var överhettad men förstod snart att det var något annat. Så jag åkte in med honom till djursjukhuset och sedan blev han bara sämre och sämre så jag fick ta bort honom två dagar senare. Helt overkligt att det kunde bli så här. Han var fullt frisk ena dagen och död nästa. Är så ledsen för min finste Freddie :(

Men usch så ledsamt :( Kram!
Råttgift är vidrigt!! Otis höll ju på att stryka med av det för en dryg månad sedan, han hade ofattbar tur som överlevde. Fruktansvärt att du förlorade din hund på det sättet :(
Förstår om du inte vill svara, men han kan inte ha fått i sig det tidigare?
Råttgift har ofta en verkningstid på ett-tre dygn.
 
Han fick troligtvis i sig råttgift under en cykeltur. Han kollapsade i ett dike och kunde inte gå. Jag trodde först han var överhettad men förstod snart att det var något annat. Så jag åkte in med honom till djursjukhuset och sedan blev han bara sämre och sämre så jag fick ta bort honom två dagar senare. Helt overkligt att det kunde bli så här. Han var fullt frisk ena dagen och död nästa. Är så ledsen för min finste Freddie :(

Men åh fy fan så hemskt :cry:! Jag beklagar förlusten av din din fine vän:heart
 
Han fick troligtvis i sig råttgift under en cykeltur. Han kollapsade i ett dike och kunde inte gå. Jag trodde först han var överhettad men förstod snart att det var något annat. Så jag åkte in med honom till djursjukhuset och sedan blev han bara sämre och sämre så jag fick ta bort honom två dagar senare. Helt overkligt att det kunde bli så här. Han var fullt frisk ena dagen och död nästa. Är så ledsen för min finste Freddie :(
Så fruktansvärt :( Jag beklagar verkligen!

Jag vill också hoppa in i den här tråden då planerna är valp nästa år. Hade tankar på redan i år, men hittade ingen kull vi ville ha ur :crazy: Så det blir till att leta och hålla tummarna för nästa år istället. Rasen är Terv :love:
 
Har börjat fundera på en valp kanske redan nästa sommar (borde vänta nåt år till men det är svårt :angel:)
Lutar åt tollare eller liknande arbetsglad vovve. Har 2 lappisar nu som är fantastiskt trevliga men som tröttnar fort på träning och då går och lägger sig under en buske och ignorerar sin matte när dom inte vill mer :devil: :o:D:love:

Tycker dock det är lite charmigt att dom har egna åsikter men vill prova en hund som vill träna längre än 10 min i sträck :D
 
Det som jag alltid trott har varit för bra för att vara sant har nu hänt. Sambon och jag har ställt oss i kö för 2017-valp hos en uppfödare.

Kan ju inte med säkerhet veta att det blir en åt oss men hjälp. Vad gör jag nu :confused::confused:

Förhoppningsvis får vi hem en liten eurasier(tik!?) till nästa år :D:D
 
Det som jag alltid trott har varit för bra för att vara sant har nu hänt. Sambon och jag har ställt oss i kö för 2017-valp hos en uppfödare.

Kan ju inte med säkerhet veta att det blir en åt oss men hjälp. Vad gör jag nu :confused::confused:

Förhoppningsvis får vi hem en liten eurasier(tik!?) till nästa år :D:D

Åååh, avis! Är himla valpsjuk just nu, fyfan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
684
Senast: Nordthor
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 822
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 172
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 250
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp